środa, 7 czerwca 2017

News: Londyn, Łukasz Włodarczyk, Politycy LGBT, Grzech sodomy, Egipt, Utah, Łukasz Jemioł, Uganda ...


Fot: Facebook - Richard Angell
Londończycy - oraz media - pokochały 33-letniego Richarda Angella, który znalazł się 6 metrów od zamachowców w sobotni wieczór, był po prostu na kolacji z przyjaciółmi w restauracji. W niedzielę mówił dziennikarzom:

"Personal zachował się fantastycznie. Kelner samym sobą zablokował drzwi, ludzie wchodzili pod stoły, zasłaniali się krzesłami. Spojrzałem w górę i zobaczyłem wielkiego kolesia, który rzucał w zamachowców, co tam miał pod ręką - nawet stołem rzucił. Potem wpuściliśmy człowieka z baru obok - miał szyję i tors we krwi.

Ja sam zająłem się pewną dziewczyną w ciąży, która była koło mnie.

Potem widzieliśmy policję i usłyszeliśmy strzały. Po pół godzinie zaczęto nas ewakuować. Na chodniku leżało mnóstwo rzeczy, które ludzie zostawiali uciekając, głównie damskie buty..."

I teraz wypowiedź Richarda, za którą dostał brawa: "Jeśli tych gości wkurza to, że siedzę sobie spokojnie w barze przy kieliszeczku i flirtuję z przystojnymi mężczyznami, to zapewniam - będę to robił częściej. Wrócę do tego samego lokalu i dokończę tamtą kolację, kelnerowi dając podwójny napiwek". (Replika)

Łukasz Włodarczyk, sołtys Bobrownik, który w Edynburgu wziął w zeszłym roku ślub ze swoim partnerem (też Łukaszem), a u siebie na wsi wyprawił wesele, mówi w wywiadzie w najnowszej "Replice".

„To, że faceci mnie kręcą, wiedziałem odkąd zacząłem dojrzewać. Tyle, że patrzyłem na przystojniaków i… karciłem się za to strasznie. Na studiach poznałem jednego geja, drugiego. W internecie filmiki erotyczne męsko-męskie oglądałem – i za każdym razem mega poczucie winy. „Przestań, przestań, nie możesz o tym myśleć”. Szukałem przyczyn. Skąd mi się to bierze? Co ja do tych facetów tak…? To jakieś kompleksy muszą być. Jednego byłem pewny: to jest zboczenie, które muszę zdusić.

Absolutnie nie uważałem się za geja. Taką myśl odrzucałem natychmiast. Dopiero jak miałem żonę i wciąż nic się nie zmieniało, to zaczęło kiełkować w głowie, że tak już po prostu będzie, nie zduszę tego i mam tylko wybór: albo będę się męczył, albo to zaakceptuję i polubię siebie. Dochodzenie do tego zajęło mi co najmniej rok. (…)

Od ponad 10 lat mam pewnego znajomego, sporo starszego ode mnie. Zajmuje się roślinkami, ogrodnictwem, jak ja. Teraz jest już po 40-tce. Gdy rozwodziłem się z żoną, to wyoutowałem się przed nim. On na to, że też jest gejem – tylko prawie nikt o tym nie wie. Niedługo potem zaczął mi robić uwagi – np. jak byliśmy razem w knajpie, to żebym nie gestykulował za bardzo, żebym się pilnował, czy mam „męskie” ruchy. Żebym uważał, bo ktoś może się domyśleć. To mnie dołowało. Zobaczyłem, w jakiej samokontroli on funkcjonuje.

No, chwila, to ja nie po to się rozwodziłem, by teraz tak się bunkrować. Mam chłopaka, który jest dla mnie rodziną i żadnej tam konspiracji. Ja chcę żyć jak normalni ludzie.” Cały wywiad - do przeczytania w bieżącej "Replice", dostępnej na allegro i w prenumeracie.

Plus prasa LGBT do przeczytania: David AtlantaMidlands ZoneThe Vital Voice MagazineQNotesGayCalgary Magazine, Living Out, ION Arizona, QX Magazine, Boyz Magazine.

Ten wykres przedstawia liczbę wyoutowanych posłów/posłanek LGBT w brytyjskim parlamencie.

Jak widać, pierwsi pojawili się w 1984 r. (27 lat wcześniej niż u nas). Obecnie, wyoutowanych posłów/posłanek LGBT jest 39 (słownie: trzydzieści dziewięć!), co stanowi 6% wszystkich posłów/posłanek.

W Polsce wykres zaczynałby się w 2011 r. na poziomie 2 (Robert Biedroń, Anna Grodzka) i kończył w 2015 r., bo w obecnym parlamencie - znów zero.

W brytyjskich wyborach, które odbędą się w czwartek, startuje 147 jawnych LGBT (121 mężczyzn, tylko niestety 24 kobiety i 2 osoby niebinarne).

Przewiduje się, że liczba wyoutowanych w parlamencie może po wyborach wzrosnąć nawet do ok. 60 osób (9%).

Jeszcze raz, by to przetrawić: 60 jawnych posłów/posłanek LGBT. Jeśli chodzi o podział partyjny, to - uwaga! - dwie główne partie - lewicowi laburzyści i konserwatywni torysi - mają identyczną liczbę wyoutowanych kandydatów/ek - 42. (Replika)

Grzech sodomski to współżycie osób tej samej płci wołające o pomstę do nieba. Tak mówi modlitewnik komunijny "Przyjdź, Panie Jezu". - To lekcja homofobii - komentuje Anna Strzałkowska ze stowarzyszenia Tolerado oraz grupy Wiara i Tęcza.

Z badań wynika, że w Polsce co piąty uczeń nieheteroseksualny doznaje przemocy fizycznej ze strony kolegów i koleżanek, a ponad połowa przemocy psychicznej (60 proc. uczniów doświadczyło przemocy trzy razy i więcej). 68 proc. z nich jest uderzanych, kopanych lub popychanych, połowa – dotykana wbrew własnej woli. 14 proc. zostało pobitych. Połowa osób LGBT w wieku 14-25 lat przynajmniej raz myślała o samobójstwie.

Dr Magdalena Śniegulska, psycholog dziecięcy: – Postrzeganie zachowania człowieka w kategoriach grzechu i konieczności kary za ten grzech, może nie sprzyjać kształtowaniu postaw prospołecznych. Komunikat, o tym, że jakieś zachowanie jest złe, a tym samym człowiek, który je popełnia, zasługuje na ciężką karę, również nie sprzyja kształtowaniu takiej postawy. Może czas zaakceptować, że homoseksualizm przestał być zboczeniem, chorobą, zwyrodnieniem czy grzechem. Jest ludzkim zachowaniem - Gazeta Wyborcza.

Publicysta „Polityki” Edwin Bendyk: Numerologia demonstracyjna, oto nagłówek z Gazeta Wyborcza po wczorajszej Parada Równości w Warszawie: "To prawdopodobnie największa warszawska Parada Równości w historii. Organizatorzy podają, że w demonstracji wzięło udział ok. 50 tys. osób. Według Policji było 13 tys., a Ratusz mówi o 12,5 tys. osób."

Ciekawa jest ta nagła zgodność rachunków Policji i Ratusza. Podczas firmowanego przez Platforma Obywatelska Marszu Wolności różnice w rachunkach były kolosalne. Czy to kwestia metody obliczeniowej, czy tego, kto jest organizatorem? Tak czy inaczej, trąci obciachem, jak całe podejście PO do tematu. Misja Jacek Jaśkowiak na razie nie odnosi skutku".

Rodzina brytyjskiego geja walczą o ciało swojego syna, który umarł w szpitalu w Egipcie. 39-letni Adrian Nicholas King był na wakacjach w Egipcie, gdy wpadł w śpiączkę z powodu niewydolności nerek.

King, który był na wakacjach z przyjacielem, był hospitalizowany w Kairze przez cztery dni. Szpital odmawia wydania ciała Kinga dopóki rodzina nie zapłaci rachunek za szpital. Dodatkowo bez uprzedzenia, szpital miał wyłączyć urządzenie do dializy. Po jego ubezpieczanie nie obsługuje. Rodzina zorganizuje pogrzeb ciała jego, pozostawił też partnera którym był kilka lat z nim. (GayStarNews)

Prezes lin lotniczy Qantas Alan Joyce, który jest gejem, który jest atakowany przez ekstremistów chrześcijański za to popiera małżeństwa jednopłciowe. W wywiadzie dla GQ Magazine Australii, Joyce powiedział, że nie da się zastraszyć. (PinkNews)

Inny atak chrześcijański ekstremistów protestowali przed klubem LGBT w Salt Lake City w Udah, wyzywali i obrażali ludzi którzy bawili się w klubie. Dodatkowo inna ekstremistów chrześcijański protestowali i obrażali osób LGBT podczas Pride festiwalu w Salt Lake City. (PinkNews/ABC4 Utah)

Przed warszawskim sądem rejonowym rozpoczął się we wtorek proces b. księdza Jacka Międlara, oskarżonego przez prokuraturę o publiczne nawoływanie do przestępstwa oraz groźbę karalną wobec posłanki Nowoczesnej Joanny Scheuring-Wielgus. (Polsat News)

Sobotnia Parada Równości zorganizowana w Warszawie nie obyła się bez incydentów. Najgłośniejszym był ten, gdy w centrum miasta młodzi mężczyźni zaatakowali kobietę z tęczową przypinką w plecaku. Dziewczynie nikt nie pomógł, mimo że została skopana i opluta.

Okazuje się, że obiektem homofobicznych ataków padł też... lokal. Kawiarnia Same Fusy na warszawskiej starówce ogłosiła przed paradą, że jest miejscem otwartym "dla wszystkich" i pochwaliła się zdjęciem z tęczową flagą wywieszoną nad wejściem.

Kawiarnia Same Fusy w sercu warszawskiej starówki wywiesiła tęczową flagę. Nie obyło się jednak bez incydentu - relacjonował satyryczny profil Sztuczne Fiołki. Dwóch mężczyzn weszło do kawiarni i próbowało flagę zdjąć. Przy okazji opluli jednego z pracowników, który na pytanie "czy jest pe.......?" odpowiedział, że tak. Na szczęście nikomu nic się nie stało a flagę udało się obronić. Dzięki - pudelek.pl

​Pinksixty News wiadomości LGBT


Agata Urbanik badaczka społeczna, trenerka i facylitatorka miedzy innymi Miłość Nie Wyklucza



Łukasz Jemioł dzwoni do Radia Maryja. "Łukasz z Poznania..."


Sąd federalny USA sprawa Scotta Lively dotyczące oskarżenia go przestępstwa przeciwko ludzkości spadła z obrad sądu z powodu brak jurysdykcji. Ale sędzia Ponsor nazwał Scotta "głupkiem" i "bigotem" on doprowadził do tego że osoby LGBT Ugandy są atakowane i pozbawił ochrony LGBT swoi praw namawiał karać osób LGBT. Sędzia zaatakował Scotta że jest zagrożeniem dla osób LGBT. ( The New Civil Rights Movement)

Reportaż Vice News dotyczące homofobii kto stoi biali chrześcijanie z zachodu miedzy Scott Lively.



Gejowski chór z Sacramento, porannym programie o swoim koncercie "Puttin the Glitz"



Democracy Now! wiadomości w perspektywy lewicowe