poniedziałek, 24 kwietnia 2017

News: Rodzice dzieci LGBT, Krystyna Janda, Krzysztof Charams, Michał Wiśniewski, Francja, Zachary Quinto, Edukacja seksualna ...


Rozmowa z Beatą, lesbijką, i Anną, jej mamą zaangażowaną w działalność Fabryki Równości w Łodzi i Kampanii Przeciw Homofobii w Warszawie.

Estera Flieger: Wasza pierwsza rozmowa o tym, że Beata jest lesbijką. Pamiętacie ją? Beata: Siedem lat temu, w tym mieszkaniu. Wyjeżdżałam do Warszawy. W piątek dostałam pracę, a w poniedziałek musiałam być już na miejscu. Wszystko potoczyło się bardzo szybko, był to stresujący moment. Po wszystkim poczułam ulgę. Zrzuciłam z siebie spory ciężar. Mama ucałowała mnie i powiedziała, że wszystko jest w porządku i bardzo mnie kocha. Nie wyrzuciła za drzwi. Zdarza się, zwłaszcza w stosunku do mężczyzn, że rodzina reaguje agresywnie. Wcześniej z rodziny wiedział tylko brat.

Anna: Trzeba było na nią czekać trzy tygodnie. Do tego czasu uspokoiłam się. Poszłam do psychologa tylko po to, żeby potwierdził to, co już sama dobrze wiedziałam. Moja córka nie jest zła, chora, zboczona i przeklęta, ale jest mądra i kochana. Urodziła się z taką orientacją seksualną i nikt tego nie zmieni. Zaraz po tym, w internecie, znalazłam list innej matki z Łodzi, w którym zapraszała rodziców gejów i lesbijek na spotkanie. Pierwsze tego typu wydarzenie w Polsce. Zdecydowałam się. Okazało się, że wzięła w nim udział psycholożka, która znała moją córkę. Beata już wcześniej działała w KPH. Nie mówiła wiele o sobie. Nie znałam więc mojego dziecka. Okres od końca liceum do końca studiów to wyrwa. Nie wiem, czy córka pamięta ten moment, w którym po raz kolejny ją przeprosiłam. Za wypowiedzi, które mogły ją w przeszłości urazić. Nie byłam homofobem. Jestem dobrze nastawiona do ludzi. Ale mogłam kiedyś powiedzieć coś przykrego.

Anna: Tu nie ma podziału na role. Dziewczyny wstają rano i robią wspólnie śniadanie. Wszystko zresztą robią razem. Zauważyłam, że w takim pytaniu bardzo często chodzi o seks. Zwłaszcza w kontekście związków gejowskich. Ludzie, którzy nie mają kontaktu z osobami homoseksualnymi, tym interesują się najbardziej, szukają „pikantnych szczegółów”. Przeważnie nie obchodzi ich to, jak ktoś naprawdę żyje. To przykre.

Beata: To autohomofobia. Niektórzy latami nie są w stanie z tym sobie poradzić. Są też tacy, którzy nigdy nie wyjdą z szafy i będą zagłuszać emocje. Największym wyzwaniem jest przyznanie się rodzinie i współpracownikom, bo znajomych zawsze można poznać nowych.

Rodzice osób homoseksualnych mogą skorzystać z pomocy psychologa i skontaktować się z innymi rodzicami, dzwoniąc pod numer 48 669 499 750 lub pisząc pod jeden z adresów mailowych: rodzice@fabrykarownosci.com i rodzice@kph.org.pl. Więcej dowiedzieć mogą się, odwiedzając strony rodzicelgbt.blox.pl i rodzicelgb.wordpress.com. (...) - Gazeta Wyborcza

Rozmowa z a chwilę zeszła także na politykę. - Rodzi się faszystowska Polska. Nie spodziewałam się, że przyjdzie mi taką spotkać - uważa aktorka. Mówiła, że dziś nie jest pewna, czy za granicą powinna się witać z napotkanymi Polakami. - Zawsze spotykałam ich z radością. Dziś nie wiem, czy się odezwać. Nie wiem, czy to są ludzie, z którymi bym chciała się przywitać - zastanawiała się. I dodawała: - Jestem demokratką. Nie jestem przeciwko PiS-owi. Niech oni sobie myślą, jak chcą, byle mi pozwolili myśleć, jak ja chcę - stwierdziła aktorka.

Zwracała także uwagę na brak autorytetów w życiu publicznym. - Inteligencja zamknęła się w domach. Nie chce ujawniać swoich postaw, nie chce komentować. W stanie wojennym nazywaliśmy to emigracją wewnętrzną. Dziś to zaczęło się na nowo. Mam o to do nich pretensje. Najwspanialsi, najbardziej wysublimowani zniknęli z życia społecznego. A to oni muszą nas uczyć. (...) - Gazeta Wyborcza.

Watykan to zoo, w którym drapieżne zwierzęta walczą między sobą o przestrzeń i władzę. Z Krzysztofem Charamsą, gejem, rozmawia Robert Rient. „Wojtyła podtrzymywał negatywne emocje, które utrwalały homofobię, wymazywał obecność gejów w strukturach Kościoła, udawał, że nie istniejemy. Ratzinger dodał do tego myśl, dekrety, słowa zakazujące osobom homoseksualnym pełnienia posługi w Kościele”

„Franciszek 8 grudnia 2016 podpisał "Dar powołania do kapłaństwa" (…), w którym rozwinął jeszcze prawo Benedykta XVI dotyczące posługi homoseksualnych księży, choć wie, że takie osoby posługę pełnią”. „Watykan to zoo, w którym drapieżne zwierzęta walczą między sobą o przestrzeń i władzę.”

„Istnieje w Watykanie duchowe przymierze z Putinem, a także z Ramzanem Kadyrowem, szefem Republiki Czeczeńskiej, który otworzył pierwszy od czasów Hitlera obóz dla gejów”.

„Prawo obowiązujące w krajach afrykańskich, przewidujące kary dla osób homoseksualnych, w tym karę śmierci, jest popierane przez Kościół. Gdy hierarchowie mówią publicznie, że są przeciwni tym prześladowaniom (…), kłamią.”

„Moja książka jest opisem doświadczenia, diagnozą, efektem tego, że ktoś stracił cierpliwość i powiedział: dosyć.” „Coming out to wyzwolenie i nowa energia, jest jak dar łaski. (…) Pewien polityk ośmielał się stygmatyzować mój coming out, pytając, jak mogłem to zrobić swojej matce. Tymczasem ona była szczęśliwa, że kocham i jestem wolny. Cierpiała, gdy opluwało mnie społeczeństwo.”

„Znakiem relacji z Bogiem jest pokój – nigdy nie doświadczyłem większego (niż po coming oucie). Homofobia Kościoła nie zdołała zniszczyć mojej relacji z Bogiem, który jest miłością – ale także miłość jest Bogiem”

Krzysztof Charamsa - czekamy z niecierpliwością na autobiografię "Kamień węgielny. Mój bunt przeciw hipokryzji Kościoła", która ukaże się 6 maja. (Replika/Gazeta Wyborcza)

Większość zakażonych wirusem HIV Polaków nadal nie zdaje sobie sprawy, że jest nim zainfekowanych; to największy taki odsetek w Unii Europejskiej - powiedziała Irena Przepiórka ze Stowarzyszenia Wolontariuszy Wobec AIDS "Bądźmy razem".

- Aż 67 proc. osób nie ujawnia, w jaki sposób doszło do zakażenia, wiemy jednak, że najczęściej zdarza się to w trakcie kontaktów seksualnych, zarówno homoseksualnych, jak i heteroseksualnych - powiedziała Irena Przepiórka. Według Narodowego Instytutu Zdrowia Publicznego-PZH w Warszawie, w naszym kraju wzrasta liczba zakażeń wśród mężczyzn uprawiających kontakty seksualne z innymi mężczyznami. (wp.pl)

Z nowej podstawy programowej wychowania do życia w rodzinie wynika, że Polacy uprawiają seks tylko po ślubie i wszyscy żyją w rodzinach złożonych z mamy, taty i dzieci. Dla innego życiowego scenariusza w polskiej szkole nie ma miejsca. Zajęcia z wychowania do życia w rodzinie są nieobowiązkowe i bliższe raczej idei lekcji wychowawczych czy katechezy niż edukacji o seksualności.

Nową podstawę programową wychowania do życia w rodzinie stworzyła Urszula Dudziak, która deklaruje, że wiedzę o współczesnym świecie czerpie z TV Trwam oraz "Naszego Dziennika". Ta radiomaryjna specjalistka ma wielu wrogów - walczy z masturbacją, pettingiem, współżyciem przed ślubem oraz antykoncepcją. Twierdzi, że kobiety są powołane do macierzyństwa lub dziewictwa, promuje czystość przedmałżeńską i dozgonną wierność jednemu, poślubionemu partnerowi, jest przeciwniczką metody in vitro. Te kobiety, które stosują antykoncepcję, określa mianem "permisywnych". Jednak najsłynniejsza jej wypowiedź na temat antykoncepcji pochodzi z wykładu wygłoszonego w Legnicy w 2014 roku: "Następstwem antykoncepcji są zdrady i rozwody. Stosowanie prezerwatywy i stosunek przerywany powoduje raka piersi, a kobieta pozbawiona dobroczynnego wpływu nasienia choruje". (...) - Gazeta.pl

Michał Wiśniewski pojawił się ostatnio na premierze spektaklu Klatka dla ptaków w warszawskim Teatrze Capitol.  Jastrząb Post pyta o homoseksualizm.

Czasami panuje takie wrażenie, jakby Polska była Anatewką. Dawno nią nie jest i o tym rozmawiają tak naprawdę wszyscy dookoła. Nie wiem czy to jest odkrywcze, ale jeżeli warto mówić, że jest, bo ktoś się tym zainteresuje to bardzo gorąco to Państwu polecam – powiedział

Michał jest ojcem trzech córek i jednego syna. Jak zareagowałby, gdyby jego dzieci były innej orientacji seksualnej niż on?

Moje dzieci są wychowywane konserwatywnie, ale świadomie. W związku z czym o wszystkim wiedzą. Jesteśmy wolnymi ludźmi. Mam nadzieję, że nie przestajemy kochać, dlatego że ktoś jest inny.


Zachary Quinto gościł w programie The Today Show, rozmawiał o nowym filmie Aardvark.


KaDo w Zürichu



Beata Szydło stwierdziła wczoraj, że "reforma edukacji została wdrożona, ona jest w tej chwili przygotowywana", co miałoby być uzasadnieniem dla zmielenia podpisów prawie miliona Polek i Polaków, którzy chcą referendum w sprawie reformy oświaty. Pani premier tym samym pokazała, że w nosie ma przedwyborcze deklaracje o słuchaniu obywateli. Ale przyznała się jeszcze do czegoś, co Polki i Polacy od dawna podejrzewają: rząd PiS najpierw reformy wprowadza, a dopiero później ewentualnie nad nimi pracuje. To albo zaskakujące zaburzenie czasoprzestrzeni, albo niedopuszczalny brak odpowiedzialności za państwo - Partia Razem.


Francuzi ruszyli w niedzielę do urn, by wybrać kolejnego prezydenta Republiki. Według pierwszych prognoz w drugiej turze zmierzą się Emmanuel Macron i Marine Le Pen. (TVN24)

Nie robię tego z radością w sercu, ale w moich genach nie ma wstrzymania się od głosu (...). Będę głosował na Emmanuela Macrona - powiedział Francois Fillon, który nie dostał się do drugiej tury wyborów prezydenckich we Francji. Poparcie dla centrysty zapowiedzieli również francuscy konserwatyści i socjaliści. (TVN24)

Przed wyborami Emmanuel Macron udzielił wywiadu największemu we Francji magazynowi gejowskiemu, TÊTU, w którym mówił: "Gdybym był gejem, nie ukrywałbym się". Mówił też: "W mojej ocenie równość małżeńska to prawo i konieczność. Będę jej bronić". (Queer.pl)


Gilotyna program Supertacji


Papież Franciszek powiedział w sobotę w rzymskiej bazylice świętego Bartłomieja, która jest sanktuarium męczenników XX wieku, że obozy dla uchodźców są "obozami koncentracyjnymi". Papież oddał w bazylice hołd męczennikom czasów współczesnych. (PolsatNews/PAP) Tylko co na to minister Błaszczak, który chce budować obozy dla uchodźców.


2 komentarze:

  1. Co pedale lewaku? Marine Le Pen wygra wybory czas zrobić porządek z lewactwem w Francji.

    Wygrana Le Pen była do przewidzenia ponieważ w Polsce, USA, Turcji wybrali dobrą zmianę. Po wyborach przychodzi naga rzeczywistość i okazuje się, że dla lewactwa to już jest koniec.

    Żydowstwo, araby, lewactwo pakujcie walizki. Francja, jest nasza.

    Michał i Edek, dumni wyborcy PIS

    OdpowiedzUsuń
  2. Mam nadzieję, że dożyję upadku unii lewackiej, nasi przodkowie ginęli za niepodległość którą sprzedaliśmy za pieniądze unii. Czas budowanie unii konserwatywnej na zasadach katolickich.

    Nikt nie wierzył sondaże liberalny mediów mówili Clintonówna wygra, a co wygrała dobra zmiana Trump.

    Francja czeka na dobrą zmianę, liberałów pogonić do arabów. Nikt nie powstrzyma dobrej zmian na świecie. Ludzie mają dość złodziei, homodziałaczy, lewaków, liberałów.

    OdpowiedzUsuń