piątek, 14 kwietnia 2017

Ojciec geja walczy o prawa syna


Geoff Thomas, mieszkający na przedmieściach Sydney działacz społeczny, wpadł na nietypowy pomysł promowania legalizacji małżeństw homoseksualnych. Okleił swój samochód terenowy hasłami wyrażającymi poparcie dla idei legalizacji i tak ozdobioną ciężarówką podróżuje po Australii. Tym gestem zwrócił uwagę nie tylko lokalnych mediów.

- Wychowałem się jako homofob - przyznał Thomas w rozmowie z serwisem BuzzFeed News. Weteran wojny w Wietnamie spędził w armii dziewięć lat i wspomina, że był w tym czasie zdeklarowanym homofobem.

- Spędziłem mnóstwo czasu, wrogo odnosząc się do homoseksualistów - mówi Thomas. 12 lat temu jego syn przyznał, że jest gejem. Ojciec dobrze pamięta tę chwilę. - Kiedy mój syn się ujawnił, powiedziałem mu, że wciąż jest moim synem i kocham go - opowiada.

Wyznanie syna odmieniło ojca. Dzisiaj działa w lokalnej społeczności na rzecz zalegalizowania małżeństw homoseksualnych. Dwa lata temu zorganizował między innymi zbiórkę pieniędzy dla australijskiej organizacji walczącej o prawa homoseksualistów Marriage Equality.

Jego ostatnim pomysłem było umieszczenie na ciężarówce tęczowej grafiki, symbolu homoseksualistów, i hasła: "Każdy mężczyzna i jego kumpel wspierają małżeństwa homoseksualne. Powiedz o tym dziś posłowi i senatorowi" (...) - TVN24.



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz