czwartek, 13 kwietnia 2017

Obóz koncentracyjny dla gejów w Czeczenii. Brutalne przesłuchania i tortury


W Czeczenii uruchomiono obóz koncentracyjny dla homoseksualistów. To pierwsze takie miejsce od czasów Hitlera, gdy w podobnych obozach przedstawiciele mniejszości seksualnych byli bici i torturowani za pomocą prądu. Aktualnie w kaukaskiej Republice Czeczenii trwają polowania na gejów. Jak donoszą lokalne media, zatrzymano już 100 mężczyzn. Z relacji świadków wynika, że trzech z nich straciło życie podczas przesłuchań.

Jedyne co możemy zrobić to próbować wpływać na rosyjski rząd, aby zmienił tę sytuację. Homoseksualiści w Czeczenii traktowani są bardzo źle i zazwyczaj w obawie o swoje życie boją się rozmawiać o swojej sytuacji - mówił Alexander Artemyev z rosyjskiego oddziału Amnesty International. Władza posunęła się o krok dalej i drastycznymi środkami próbuje usunąć niepasujący im element społeczeństwa. Wydarzenia, jakie mają miejsce w Czeczenii nie istniały na świecie od niemal 90 lat. Rosyjskie organizacje pozarządowe starają się nagłośnić światu zdarzenia z Argun.

Fot Pride London
Znamy więcej szczegółów nt. prześladowań gejów w Czeczenii. Radio Free Europe/Radio Liberty opublikowało historie 3 mężczyzn – Saida, Malika i Khasana (imiona zmienione), którzy przeszli przez piekło. Ich opowieści są przerażające. Poniżej przetłumaczone fragmenty: „Zadzwonił jeden z krewnych Saida, oficer. „Wiedziałem, że on wie, i mu powiedziałem: «Jestem gejem». Odpowiedział, «Wiem, nie pozostaje nic innego, jak cię zabić.» Mówię mu, «OK, przyjadę, ale obiecaj, że zabijecie mnie nie zbliżając się do mnie. Nie przyrzekł, bo wiedział, że potrzebują jeszcze namiarów na moich znajomych.”

„Każdego dnia w obozie, według Malika, on i inni uwięzieni geje byli bici i upokarzani. Nadawano im żeńskie imiona i zmuszano do tańczenia przed innymi. Indywidualnie wyprowadzano ich do innego budynku, gdzie byli torturowani. Malik mówi, że był kopany i bity pałkami a także rażony prądem za pomocą kleszczy przypiętych do palców u rąk i nóg.”

„Uwięzieni geje spali na gołej podłodze bez okrycia, w przeciwieństwie do uzależnionych od narkotyków, którzy spali na łóżkach. „Było im gorąco i otworzyli okna, ale zabrali nam nasze płaszcze,” opowiada Malik. „Nie mieliśmy się czym przykryć.”

„Dziesięć dni później, opowiada, osadzonych gejów ustawiono w rząd i upokarzano, jednego po drugim, przed ich krewnymi. Następnie oddano ich w ręce rodzin. Malika zabrano do domu. Schował się w swoim pokoju. Ojciec wszedł z metalową rurką w dłoni. „Kazałem mu zaczekać. Zdjąłem t-shirt i pokazałem mu, że całe ciało mam już niebieskie [od siniaków]. Co jeszcze można bić? Wyszedł i więcej się do mnie nie odezwał.”

Khasan został zwabiony na randkę-pułapkę, a następnie pobity w lesie przez trzech mężczyzn w czarnych mundurach SOBR – specjalnej jednostki policji MSW: „Rozebrali mnie do naga. Jeden z nich nagrywał to na telefon. Trzech mnie biło. Kopali mnie, złamali mi szczękę. Mówili, że to gej i że takich defektów nie powinno być w Czeczenii.”

Trzeba przerwać piekło gejów w Czeczenii. Unia Europejska, a także rządy Wielkiej Brytanii i Stanów Zjednoczonych potępiły już czystki. Rząd Polski dalej milczy w tej sprawie. (Radio Zet/Lambda Warszawa)



Protesty odbywają też w inny krajach miedzy innymi w Londynie.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz