niedziela, 5 marca 2017

Nigdy nie za późno wyjść z szafy nawet w wieku 96 lat


Nigdy nie jest za późno na coming out. Banał? Może i banał, ale nabiera nowego znaczenia, jeśli poznacie Romana.

Roman ma 96 lat. Przed rodziną wyszedł z szafy w zeszłym roku. Teraz postanowił powiedzieć światu, że jest gejem - wywiad z nim nagrał youtuber Davey Wavey.

Roman ma żonę od 67 lat. Jest ojcem, dziadkiem i pradziadkiem.

„O tym, że jestem homoseksualny, wiem odkąd skończyłem 5 lat. Wyobrażasz sobie tragedię mojego życia – 90 lat w szafie? Jakoś w zeszłym roku uznałem, że jestem gotowy, by o tym powiedzieć najbliższym – i zrobiłem to. Nie powiedziałem tylko „Jestem gejem” – trzeba było im wyjaśnić więcej”

Davey pyta Romana o typ mężczyzny, który mu się podoba: Roman mówi: „Nie zależy mi na określonej twarzy czy typie. Nie zależy mi ani na spełnieniu fizycznym, ani mentalnym. Ważne, by mieć obok mężczyznę, któremu na tobie zależy, reszta się nie liczy. Ale ja już jestem za stary”

Wnuk Romana, Brandon Gross, przygotowuje film dokumentalny o życiu dziadka. To właśnie Brandon skontaktował go z youtuberem Daveyem:

Davey: „Ileż wdzięczności mam dla tych wszystkich ludzi LGBT i naszych sojuszników – którzy nierzadko swą krwią, potem i łzami, niezliczonymi marszami i paradami i wszelkimi innymi działaniami sprawili, że dziś świat jest inny niż w młodości Romana - więcej ludzi ma odwagę, by zaakceptować siebie i być sobą - i Roman też poczuł się gotowy” (Replika)

Davey Wavey rozmawia z 95 letnim Romanem który na starość ujawnił się jest gejem.




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz