piątek, 25 sierpnia 2023

Ikona dziennikarstwa i prowadzący Good Morning America, ujawniony gej Gio Benitez

Wywiad The Advocate Magazine - Jest nowym współgospodarzem weekendowej edycji popularnego programu Good Morning America, ale Gio Benitez nie chce przyznawać, że jest na szczycie swojej kariery.

37-letni gej, żonaty, wielokrotnie nagradzany Emmy dziennikarz pochodzący z Miami pracuje w ABC News od 2013 roku, relacjonując historie dla wszystkich programów i platform tej stacji, w tym World News Tonight, 20/20 i Nightline. Ostatnio nosił tytuł korespondenta ds. transportu, zanim został awansowany na współgospodarza weekendowej edycji flagowego porannego programu stacji, Good Morning America. Ostatnio Benitez przebywał na miejscu na Hawajach, relacjonując niewyobrażalne pożary na wyspie i ich następstwa.

"Jestem ciekaw, co zauważyłeś, że zmieniło się w obliczu homoseksualności w oczach publiczności na przestrzeni czasu?" zapytałem.

"Autentyczność", odpowiedział Benitez, dodając, że to dla niego było ważne, aby być publicznie sobą na początku swojej kariery.

"W telewizji, zwłaszcza w telewizji informacyjnej, naprawdę musisz być autentycznie sobą", wyjaśnił Benitez.

Kilka lat po ukończeniu studiów na Uniwersytecie Florida International, Benitez wyznał swojej rodzinie swoją orientację homoseksualną w wieku 24 lat. To było katarskie doświadczenie, które pomogło mu pewnie wkroczyć w szeregi ABC News.

"ABC całkowicie mnie zaakceptowało i zachęcało mnie, abym był całkowicie autentyczny we wszystkim, co mnie czyni mną", wspominał. "Chcieli, aby mnie przedstawiać i pozwolić mi się zaprezentować w Good Morning America, co uważam za kluczowe dla mnie osobiście."

W wyniku swojej pracy został uhonorowany trzema nagrodami Emmy na szczeblu krajowym i dwiema regionalnymi.

Uważa, że ​​jego najważniejszym zadaniem jest przekazywanie widzom dokładnych informacji - i został przyjęty z uznaniem. Raporty z końca czerwca pokazują, że Good Morning America dominuje w weekendowych ratingach.

"Myślę, że kiedy ludzie oglądają Good Morning America, oglądają informacje, które przekazuję, tak samo jak z każdym innym dziennikarzem, i myślę, że to jest przeważająca reakcja widowni", powiedział.

Benitez zignorował fakt, że jego nazwisko dołącza do krótkiej listy gejowskich dziennikarzy telewizyjnych, którzy osiągnęli sukces na skalę krajową, takich jak Anderson Cooper, Rachel Maddow i Robin Roberts, ta ostatnia będąca jego koleżanką z ABC News.

"To, że wymieniłeś mnie w jednym zdaniu z Robin Roberts, to niesamowite, to wielki zaszczyt", powiedział. "Myślę, że ona jest najlepsza spośród najlepszych i po prostu niesamowicie troskliwa i wspaniała."

"Good Morning America naprawdę musi odzwierciedlać skład tego kraju... ponieważ sam program jest częścią tej bogatej tkaniny Ameryki."

Benitez oferuje nie tylko perspektywę jako żonaty gej, ale także jako Latynos, którego rodzina emigrowała z Kuby. Jego duma z kubańskiego dziedzictwa objawiła się w sesji zdjęciowej dla Advocate, gdzie zachwycał się możliwością robienia zdjęć w parku Domino w Little Havana, niedaleko miejsca, gdzie jego dziadek prowadził niegdyś zakład fryzjerski.

Mimo dumy z wielu swoich tożsamości, Benitez nie uważa siebie za zwolennika na ekranie w tradycyjnym sensie, ponieważ jego zadaniem jest przekazywanie faktów, a nie nauczanie widowni. Jednak zauważa, że w dzisiejszej sytuacji politycznej, gdy społeczność LGBTQ+ jest atakowana werbalnie, legislacyjnie i fizycznie, jest to dla niego obowiązkiem podniesienia świadomości.

"Myślę, że wszystko musi być pokryte, i musi być to zrobione w sposób sprawiedliwy i dokładny, i na tym właśnie się skupiam", powiedział.

Jednym z projektów Beniteza odniósł sukces dzięki jego zdolności do szacunkowego przekazywania historii swoich bohaterów. Ostatnio prowadził specjalny program ABC News pt. "Our America: Who I'm Meant to Be", wprowadzając widzów do grupy młodych transpłciowy poprzez godzinny wywiad.

Tylko 42 procent Amerykanów zna co najmniej jedną osobę transpłciową, według badań Pew, co częściowo wyjaśnia, dlaczego kwestie trans są nadal źródłem wielu nieporozumień.

"To była pierwsza taka okazja w telewizji, że sześciu młodych ludzi transseksualnych spotkało się i odbyliśmy spotkanie, na którym opowiadali o sobie, i weszliśmy głęboko w ich codzienne życie", powiedział Benitez. "I to, co widzisz, to zwykłe dzieci."

Kiedy zapytał niektórych rodziców, jak się czuli, gdy ich dziecko powiedziało im, że jest transpłciowe, jedna para rodziców powiedziała mu, że to było pierwszy raz, gdy ich dziecko uśmiechnęło się od lat.

"Wtedy wiedziałem, że robię właściwą rzecz, będąc całkowicie wsparciem i obecnością dla niej", przypomniał sobie, że jeden z rodziców powiedział. "Słyszałem od wielu ludzi, którzy to oglądali, że teraz lepiej rozumieją, co to znaczy [być transpłciowym], ponieważ oczywiście widzimy wiele nagłówków dotyczących społeczności transpłciowej, ale niekoniecznie napotykamy tych jednostek."

Zapytałem Beniteza o wpływ, jaki wywiera na młodych Latynosów i homoseksualnych dzieci, które widzą go w telewizji.

"Cóż, nie tylko to biorę pod uwagę, ale otrzymuję od nich bezpośrednie wiadomości", odpowiedział. "I to na mnie ogromne wrażenie zrobiło."

Kiedy Benitez i jego mąż, prowadzący programy telewizyjne i podcasty Tommy DiDario, zaręczyli się w 2015 roku w Paryżu i wzięli ślub w Miami w 2016 roku, zdjęcia ich związku stały się viralem.

"Dostałem wiele wiadomości od tych dzieci i od ich rodziców", powiedział. "Niektórzy z tych rodziców nie akceptowali swoich dzieci, i napisali do mnie, że teraz przeprosili swoje dzieci, bo zobaczyli wasze zdjęcie i zrozumieli, że wszystko będzie dobrze."

Otrzymuje także wiadomości od młodych ludzi, którzy szukają rad dotyczących coming outu.

"Powiedziałbym, 'Wszystko w swoim czasie'. Nie uważam, żeby miało być pośpiechu. To po prostu wtedy, kiedy ktoś się czuje gotowy; nikt nie powinien się spieszyć do niczego."

Samorealizacja i pewność siebie Beniteza szły w parze z jego karierą. Przez lata jego praca w ABC News pozwoliła mu świadkować i relacjonować niesamowite momenty w historii.

"Oczywiście, nie spodziewałem się, że znajdę się w tunelu El Chapo po jego ucieczce z meksykańskiego więzienia", powiedział Benitez. "Nie spodziewałem się, że znajdę się na statku badawczym z odkrywcą, który znalazł Titanica, wysyłającym robota w dół jedynego aktywnego podwodnego wulkanu na Karaibach."

Ale wydarzenie, które miało na niego największy wpływ, to masakra w klubie Pulse w Orlando w 2016 roku, gdzie zginęło 49 osób, głównie Latynosów z społeczności LGBTQ+.

"Byłem pierwszym dziennikarzem, który przeprowadził wywiad z ocalałym z masakry w klubie Pulse", powiedział. "Ten ocalały nie był homoseksualny, ale był mentorem wielu dzieci w klubie. Był sojusznikiem, i ten wywiad i to, jak bardzo dbał o te dzieci, zawsze pozostaną ze mną. Więc myślę, że pod względem historii, którą zawsze będę pamiętał, to ta."

"To pozwala mi rozszerzyć swoje horyzonty i naprawdę zgłębiać ludzkiego ducha", mówi. "To, co kocham w telewizyjnych wiadomościach, to to, że naprawdę możemy badać, co oznacza być człowiekiem."

"W końcu myślę, że zwłaszcza teraz, radość jest tak ważna do rozpowszechniania. I uwielbiam, że robimy to w programie takim jak GMA", powiedział. "Jestem tak podekscytowany, że co sobotę i niedzielę mogę usiąść i porozmawiać z Ameryką, bo tak to wygląda. To jest rozmowa z widownią siedzącą w domu, może na kanapie siorbiącą herbatę lub kawę, oglądającą program i, mam nadzieję, uśmiechającą się razem z nami."

Dodatkowo zauważa, że filmy takie jak E.T., Jurassic Park i The Color Purple zainspirowały go do mediów wizualnych i ukształtowały jego sposób postrzegania świata.

"Te filmy pozwoliły mi marzyć jako dziecko. I chciałbym absolutnie przeprowadzić wywiad z Stevenem Spielbergiem."

Benitez jest równie zainspirowany ludźmi, którzy nie są gwiazdami A-listy; tymi, którzy robią coś wyjątkowego, coś innego, coś szczerego. "Usłyszałem właśnie muzykę tego młodego 25-letniego piosenkarza o imieniu Greyson Chance. To nie jest osoba, która jest bardzo sławna w sensie popularności", powiedział Benitez. "To młody gej, a jego historia, którą czytałem, jest po prostu niesamowita w tak młodym wieku. Wydaje się bardzo mądry."

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz