środa, 23 sierpnia 2023

Alice Oseman: Praca nad "Heartstopper" pomaga mi w procesie uzdrawiania swoim trudnym dzieciństwie

Alice Oseman, autorka popularnej serii "Heartstopper", wyznała, że praca nad tym projektem i widok radości, jaką przynosi osobom queerowym, pomogły jej zrozumieć, że nadal musi uzdrowić się po swoim trudnym dzieciństwie.

W wywiadzie przeprowadzonym razem z członkami obsady drugiego sezonu tego serialu, który miał premierę na początku tego miesiąca, autorka Oseman przyznała, że jej własna młodość nie była pełna radosnych przeżyć, jakie można zobaczyć w jej książkach czy adaptacji na platformie Netflix.

"Praca nad 'Heartstopper' stale przypomina mi moje własne lata młodzieńcze, które nie były pełne queerowej radości", powiedziała Irlandzkim Wiadomościom. "To, jak 'Heartstopper' pomaga wielu młodym osobom queerowym, jest wyjątkowe i magiczne, ale także pomogło mi zrozumieć, że mam jeszcze własny proces uzdrawiania do wykonania."

"Heartstopper" zdobyło fanów na całym świecie ze względu na pozytywne ukazanie queerowego doświadczenia, co wynika z eksploracji "realistycznych współczesnych problemów z nadzieją i optymistycznym spojrzeniem", jak stwierdziła teraz 28-letnia Oseman.

"Myślę, że to jest to, co ludzi lubi w 'Heartstopper' bardziej niż cokolwiek innego. Wydaje się być to realistyczne, ale z komfortem i wiedzą, że wszystko będzie dobrze, i bez względu na to, przez co ktoś może przechodzić, zawsze są chwile radości do przeżycia.

"Myślę, że jest to szczególnie pocieszające dla społeczności queerowej. Chcemy widzieć nasze trudności dokładnie odzwierciedlone w mediach, ale często chcemy też, żeby media sprawiały, że czujemy się pełni nadziei, pocieszeni i szczęśliwi, i lubię myśleć, że 'Heartstopper' spełnia te oczekiwania."

W drugim sezonie serialu część akcji rozgrywa się w Paryżu podczas szkolnej wycieczki. Zakochani Nick (Kit Conner) i Charlie (Joe Locke) muszą radzić sobie z wyjściem Nicksa jako biseksualisty przed swoją rodziną i przyjaciółmi z drużyny rugby oraz z trudnościami, które go spotykają, w tym z homofobiczną reakcją jego starszego brata.

W szerszej grupie przyjaciół Elle, Tao, Isaac, Darcy i Tara przez cały sezon starają się zrozumieć swoje związki, tożsamości i trudności wynikające z bycia nastoletnim wieku. 

"W centrum tego wszystkiego wciąż są Nick i Charlie", powiedział Conner. "Nauczył się wyrażać swoje uczucia wobec Charliego i zaakceptować siebie. Teraz uczy się, jak być dobrym, wspierającym chłopakiem."

Mimo że początek drugiego sezonu jest pełen optymizmu i nadziei dla tej pary, w miarę jego rozwoju "nie jest może takie proste, jak sobie wyobrażali, że nagle mogą być otwarci i dumni", dodał aktor.

Odwołując się do bardziej dojrzałego tonu najnowszego sezonu, Locke stwierdził: "Jestem podekscytowany, że ludzie zobaczą, że relacje nastolatków mogą być dojrzałe, otwarte i komunikatywne. Wszystkie postacie dojrzewają. To jest zabawne do zobaczenia i rozwijania się razem z nimi."

Obaj aktorzy wspomnieli, że byli w Stanach Zjednoczonych, kiedy rozmawiali z 56-letnim mężczyzną, który wyznał swoją orientację po obejrzeniu serialu.

"[On] teraz ma chłopaka i jest najszczęśliwszy, jaki kiedykolwiek był", ujawnił Locke. "Reakcje takie jak ta sprawiają, że zdajesz sobie sprawę, że ten serial naprawdę ma znaczenie dla ludzi."

Yasmin Finney, która stała się gwiazdą dzięki roli Elle w "Heartstopper" i niedawno została zapowiedziana jako nowa towarzyszka w "Doktor Who", powiedziała: "Zawsze się zastanawiam, kiedy dostaję wiadomości od fanów, i zawsze odpowiadam na jak najwięcej z nich. Najważniejsze to: 'Dziś wyszłam z szafy'. Zaznaczają datę, mówią, że zainspirowałam ich w pewien sposób", powiedziała.

"To jak: 'Dziś wyszłam [dzięki tobie]'. Niektórzy idą nawet tak daleko, że mówią: 'Ratujesz mi życie', co jest po prostu niesamowite, bo też bywałam tą dziewczynką."

Finney, która gra Elle w "Heartstopper", dodała: "To jest moment, w którym się człowiekowi łapie serce, ten dziki moment, ale jestem wiecznie wdzięczna.

"I jestem wdzięczna, że mogę być tą iskrzącą nadzieją dla ludzi, bo to jest możliwe: możesz osiągnąć w tym życiu cokolwiek chcesz." - PinkNews.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz