niedziela, 13 sierpnia 2023

Gwiazda Heartstopper Bradley Riches wzywa do większej „pozytywnej reprezentacji LGBTQ+” w szkołach

 Bradley Riches domaga się większej widoczności LGBTQ+ w szkołach. Aktor, którego można zobaczyć w drugim sezonie serialu "Heartstopper" na Netflixie, domaga się większej "pozytywnej" reprezentacji w ramach wsparcia dla organizacji charytatywnej młodzieży LGBTQ+ - "Just Like Us".

W oświadczeniu wideo Riches tłumaczy, jak jako gej z autyzmem "miał trudności z akceptacją" w świecie, który jest "dopasowany do osób neurotypowych".

"Myślę, że było to spowodowane tym, że nie do końca rozumiałem siebie, czy to w kwestii mojej seksualności, czy faktu, że jestem osobą z autyzmem. Myślę, że to również wynikało z braku widoczności postaci, która byłaby podobna do mnie. Nigdy nie widziałem otwarcie gejowskiej postaci z autyzmem w niczym, co widziałem, co sprawiało, że zrozumienie siebie było jeszcze trudniejsze" - mówi.

Riches chwali "Just Like Us" za ich "ważną" pracę z młodzieżą LGBTQ+, mówiąc, że organizacja byłaby "bardzo korzystna" dla niego, gdy był młodszy, oraz dla jego rówieśników: "Sprawiłaby, że zrozumieli by mnie lepiej, a moje szkolne lata byłyby nieco łatwiejsze."

"Just Like Us" wyróżnia się swoim Programem Ambasadorskim, który szkoli młodych ludzi LGBTQ+ w wieku od 18 do 25 lat w całym Wielkiej Brytanii, aby przeciwdziałać prześladowaniom LGBTQ+ oraz przynosić pozytywną reprezentację do klas szkolnych.

Ambasadorowie nawiązują również przyjaźnie z osobami LGBTQ+, mają dostęp do mentorów związanych z karierą LGBTQ+, uczestniczą w możliwościach mediowych oraz uczestniczą w warsztatach umiejętności, w tym dotyczących przywództwa i dobrostanu. 

Laura Mackay, Dyrektor Generalny "Just Like Us", pochwaliła gwiazdę za wykorzystanie swojej platformy do wsparcia organizacji charytatywnej i ich misji, a także "wszystkich zaangażowanych w hitowy serial "Heartstopper", który przynosi pozytywną reprezentację LGBT+ młodym ludziom wszędzie.

"Podobnie nasi ambasadorowie wykonują niesamowitą pracę, wprowadzając reprezentację LGBT+ do szkół, pomagając uczniom wiedzieć, że bycie LGBT+ to coś, co należy świętować i byciem dumnym. 

Riches gra Jamesa McEwana w drugim sezonie "Heartstopper", który miał premierę w tym miesiącu i spotkał się z powszechnym uznaniem krytyków. Trzeci sezon jest już w trakcie produkcji - Gay Times.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz