poniedziałek, 2 stycznia 2017

News: Gus Kenworthy, NSA, Lee Pearson, Will i Grece, Greg Berlanti, Robbie Rogers, Gay USA, Dżaga ...


Kandydaci do tytułu Mister HaH Poznań, regionalnego etapu konkursu Mister Gay Poland 2017. Gala finałowa już 7 stycznia! Głosowanie na Mistera Publiczności HaH Poznań trwa od dzisiaj do 7 stycznia do godziny 23:00. Głosowanie odbywa się lajkami pod zdjęciem TUTAJ.

W magazynie "Out" o sobie opowiada zakochana para Gus Kenworthy (olimpijski narciarz) oraz Matt Wilkas (aktor znany m.in. z super komedii "Gayby".

Fragmenty: Matt: Miałem mnóstwo koleżanek, uwielbiałem rysować i oglądać stare musicale. Byłem na tyle przegiętym nastolatkiem, że - w jaki sposób odkryłem, że jestem gejem? Ludzie mi to powiedzieli! Dopiero potem stwierdziłem, że tak, mają rację.

Gus: Gdy miałem 18 lat, poznałem Robina, mojego pierwszego chłopaka. Początki były trudne. Ja byłem w szafie i on też był w szafie – również jeden przed drugim! Na imprezie z alkoholem postanowiłem do niego uderzyć. W razie czego powiem, że byłem pijany – pomyślałem. Okazało się, że był jak najbardziej chętny. To zaowocowało 5-letnim związkiem.

Ale cały ten czas obaj siedzieliśmy głęboko w szafach. Przedstawialiśmy się jako koledzy, na zawodach (Robin też jest narciarzem) nigdy nie odważyliśmy się poprosić o pokój z jednym podwójnym łóżkiem. Gdy zostawaliśmy na noc ja u jego rodziców, albo on u mnie, spaliśmy zawsze w osobnych pokojach. Strasznie to smutno brzmi dziś. (…)

Jak Gus i Matt się poznali? W 2015 r., gdy Gus miał 24 lata, na poważnie myślał już o coming oucie.

Napisał do Matta wiadomość na Instagramie. Gus: „To już było po tym, jak zobaczyłem „Gayby” i różne filmiki, które wrzucał na Insta. Napisałem mu, że jest fajny i zabawny, a o sobie, że jestem w szafie, ale gdyby miał czas na kawę, to chętnie bym się spotkał.”

Matt zgodził się („Zobaczyłem jego foto – jej, jaki śliczny, no pewnie, chętnie!”) , ale ta pierwsza randka wyszła dopiero… rok później.

Gus: „Zaczęliśmy się całować zaraz po wyjściu z restauracji. Od razu umówiliśmy się też na następny dzień”.
Kilka miesięcy później:

Matt: „Siedzieliśmy na kanapie i się całowaliśmy. Już od jakiegoś czasu myślałem, by powiedzieć mu, że go kocham. W końcu wydukałem: "Chciałbym ci coś powiedzieć, ale się boję…' i dalej nie mogłem, bo zacząłem płakać.”

Gus: Czułem, jak mu serce wali. Jak dzwon. Więc szybko powiedziałem: "Kocham cię!" Rozpłakał się tak strasznie, że ledwo wypowiedział "Ja też cię kocham" Słodkie to było” (Replika) - całość na Out Magazine.

Kolejny przełomowy wyrok w sprawie uprawnień związków jednopłciowych. Po uchwale składu siedmiu sędziów Sądu Najwyższego z lutego 2016 r., uznającej partnera lub partnerkę tej samej płci za osobę najbliższą w rozumieniu prawa karnego, przyszła kolej na ustalenie, czy wieloletni związek osób tej samej płci może świadczyć o związkach z Polską. W wyroku NSA orzekł, że jak najbardziej (sygn. akt II OSK 2982/14).

Sprawa, na kanwie której wydany został wyrok NSA, dotyczyła odmowy wydania zezwolenia na nabycie udziału w lokalu mieszkalnym przez obywatela Chile. Zgodnie z ustawą z 24 marca 1920 r. o nabywaniu nieruchomości przez cudzoziemców (Dz.U. z 2014 r. poz. 1380 ze zm.), nabycie nieruchomości w Polsce przez cudzoziemca wymaga zezwolenia. Jest ono wydawane w drodze decyzji administracyjnej przez ministra spraw wewnętrznych i administracji (art. 1 ust. 1 ustawy). Warunkiem otrzymania zezwolenia jest złożenie wniosku, w którym cudzoziemiec wykaże, że zachodzą okoliczności potwierdzające jego więzi z Rzecząpospolitą Polską, zaś samo nabycie nieruchomości nie spowoduje zagrożenia obronności, bezpieczeństwa państwa lub porządku publicznego, a  także nie sprzeciwiają się temu względy polityki społecznej i zdrowia społeczeństwa (art. 1a ust. 1 ustawy). Okoliczności, które mogą świadczyć o więzi cudzoziemca z Polską, zostały przykładowo wymienione w art. 1a ust. 2 ustawy – np. małżeństwo z Polakiem, posiadanie polskiego pochodzenia, prowadzenie działalności gospodarczej na terenie Polski. Co do zasady spod obowiązku uzyskania zezwolenia wyłączone jest nabycie przez cudzoziemca lokalu mieszkalnego (art. 8 ust. 1 pkt 1 ustawy), chyba że mieszkanie położone jest w strefie nadgranicznej. Oznacza to, że cudzoziemiec, który zamierza kupić mieszkanie np. w Jeleniej Górze, Zakopanem, Gdańsku czy Sopocie, musi zwrócić się do ministra spraw wewnętrznych i administracji z wnioskiem o  wydanie zezwolenia (wykaz gmin położonych w strefie nadgranicznej określony został w rozporządzeniu ministra spraw wewnętrznych i administracji z 29 sierpnia 2005 r.). Minister może odmówić, np. jeśli uzna, że więź cudzoziemca z Polską nie istnieje. Tak było w odniesieniu do obywatela Chile w niniejszej sprawie - Gazeta Prawna.

Lista noworoczny wyróżnieniem królowej Elżbiety z Anglii, paraolimpijczyk Lee Pearson, dostanie tytuł szlachecki i przed imieniem Sir. Lee ma na swoim koncie 11 medali złoty. W ciągu swojej kariery zdobył 30 złotych medali na szczeblu europejskim, Paraolimpijskim. Lee jest niesprawny od dziecka cierpi na Artrogrypoza (PinkNews)

Dziesięć nowy odcinków serialu Will i Grece, powstanie podpisano pierwsze kontrakty na nowy sezon. O tym, że przebojowy sitcom stacji NBC "Will i Grace" może powrócić na ekrany telewizorów, mówi się od dawna. Teraz jednak grający w oryginale Leslie Jordan ujawnił, że stacja zamówiła 10-odcinkową nową serię.

Jordan został zapytany o przyszłość serialu w jednym z ostatnich wywiadów radiowych. Aktor ujawnił, że serial szykowany jest na przyszły sezon jesienno zimowy. Zdjęcia powinny rozpocząć się w lipcu. (Filmweb)

Fot: instagram.com
Producent telewizyjny Greg Berlanti i piłkarz Robbie Rogers, zaręczyli się. "2016 był niezapomniany rok z wielu powodów, dla mnie. Po pierwsze, kiedy mój syn Caleb urodził się. A po drugie, kilka dni temu, kiedy zaręczyłem się", napisał. "Chociaż marzyłem obie te rzeczy się wydarzyły, nie jestem pewien, czy naprawdę wierzyłem, że były możliwe. Dzięki rodzinie i przyjaciół, którzy pomogli mi odnaleźć moją drogę do tej chwili w moim życiu błogosławionym. Szczęśliwego i zdrowego 2017 roku." - Napisał Greg na Instragramie.

"Dziękuję wszystkim ... czuję się bardzo szczęśliwy i błogosławiony kiedy kończy 2016 zaręczyłem się z miłością mojego życia." - napisał Robbie na Facebooku.

Robbie i Greg zaczęli się spotykać od roku 2013. Robbie rozmawiał z Out Magazine o tym, jak dzięki ojcostwu zmusiło ich związek się zaczął rozwijać.

​Pinksixty News wiadomości LGBT


Gay USA wieści LGBT od Free Speech TV


Dżaga - Jej Perfekcyjność zaprasza na drinka


Democracy Now! wiadomości w perspektywy lewicowe


Davey Wavey i jego koledzy dają lekcję jak się całować



Rumuńskie dzieci ulicy. Choć mieszkają w rurze kanalizacyjnej, snują plany i mają marzenia. 15-letni Daniel chce zostać akrobatą. PS to problem miedzy innymi zmuszanie kobiet do rodzenia, zakaz antykoncepcji nie długo też będzie tak w Polsce, prawica i kościół myśli o dzieciach nienarodzony, ale o tych które już urodziły to mają w dupie.



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz