sobota, 28 stycznia 2017

News: Drag queen Charlotte, Jerzy Nasierowski, Dawid i Jakub, Trójmiejski marsz równości, Beata Kozidrak, Gay USA ...


Reportaż w Uwadze TVN w sobotę o 19:45 z udziałem Dawid i Jakub, gejowska para z Warszawy. Ich życie zmieniło się, gdy nagrali swoją wersję teledysku światowej gwiazdy muzyki pop Roxette.

Daniel Michalski/drag queen Charlotte w wywiadzie w najnowszej „Replice”: „Podczas dziecinnych zabaw w dom byłem zawsze mamą. U babci na wsi, jak zbieraliśmy się paczką dzieciaków, to byłem albo komendantką jakiegoś obozu, albo strażniczką w więzieniu, albo policjantką – zawody „męskie” u mnie były w wersji kobiecej. Byłem też stewardessą, megafonistką zapowiadającą pociągi.(…)

Gdy zdałem sobie sprawę, że jestem gejem, to zacząłem czytać w internecie o tym. Dlaczego my jesteśmy tak nienawidzeni, wyzywani? Kopytka mamy i ogon czy co? Zakapowałem szybko, że ze mną jest wszystko OK, to raczej homofoby mają niepoukładane w głowach. Od razu ciotka-działaczka we mnie się obudziła, zapisałem się do Kampanii Przeciw Homofobii w 2005 r., stworzyłem jej szczeciński oddział. Miałem 19 lat, jeszcze do technikum chodziłem. (…)

Zacząłem działać jawnie i w try miga wylądowałem na liście RedWatch jako wróg rasy czy czegoś. Pracowałem już wtedy jako kasjer w Geancie i udzieliłem krótkiego wywiadu lokalnej gazecie w Szczecinie. Przechodzę koło kas, patrzę, a tu przy każdej gazeta i na froncie moja buźka z napisem, że Daniel Michalski jest gejem i boi się, że go zabiją. Jezus Maria! Spanikowałem, że teraz to już na pewno mnie znajdą i na serio zabiją. (…)

Wyoutowałem się mamie. Było w porządku, natomiast tata mnie wydziedziczył i zerwał kontakt. Zero kontaktu do dziś.(…)

Przecież jakby tak się wszyscy geje i lesbijki odkryli, to zaraz by reszta ludzi zobaczyła, że my tych kopytek ani ogona nie mamy. Trzeba tylko zachęcić do przełamania się. (…)

Pierwszy występ drag queen widziałem w warszawskim klubie Rasco. Wchodzę, patrzę, stoi na scenie facet przebrany za babkę, robi Marylin Monroe. To była Lady Brigitte (…). Wyglądała bosko, a publika, chyba sami geje, świetnie się bawiła. Żadnego hejtu.

Niedługo potem miałem swój pierwszy występ jako drag queen. Po tym pierwszym występie do klubów chodzę już tylko jako Charlotte, nigdy jako Daniel.”
O tym, czy z Aldoną Relaks są parą:

„Wszyscy o to pytają, bo tak się wydaje, ale nie. Bracia jesteśmy co najwyżej. Albo raczej siostry! Od trzech lat mieszkamy razem. Dobrze nam. Sąsiedzi nas znają, pani z warzywniaka obok nie wierzy, że nie jesteśmy parą, bo jak robię u niej zakupy, to zawsze z karteczką napisaną przez Łukasza. Ona nawet wie, że Łukasz to Aldona – super babka jest.”

Cały wywiad z Danielem Michalskim/drag queen Charlotte - do przeczytania w najnowszej "Replice", dostępnej w prenumeracie.

Jerzy Nasierowski, skandalista, „pierwszy pedał III RP”, 83-letni aktor i pisarz (autor m.in. „Zbrodni i…” a także m.in. autobiograficznej „Nasierowski, Ty pedale, Ty Żydzie…”) oraz były więzień, kilka miesięcy temu, po 16 latach przerwy, powrócił na deski teatralne w spektaklu „Dogville” (w warszawskim teatrze Syrena).

W najnowszej „Replice” z Nasierowskim rozmawia Piotr Seweryn Rosół:
„- Czy ma pan ochotę na seks?
- Z panem?
- Nie ze mną, w ogóle. Ja akurat nie jestem ani młodziutkim słodziutkim blondynem ani nawet ćwierć-hydraulikiem, nie spełniam pana kryteriów…
- No tak, racja (śmiech). Chyba mam taką samą ochotę jak pójść do Metropolitan Opera i usiąść w pierwszym rzędzie, choć wystarczyłaby mi galeria, ale nawet na galerię mnie nie stać. W pewnym wieku należy płacić, więc rezygnuję bez żalu.
- Czy tylko płatny seks wchodzi w grę?
- No, jakoś nie spotykam nekrofilów…
- Raczej gerontofilów. Może zgłoszą się po tym wywiadzie?”
„Umysłowo czuję się jak 60 lat temu. Chodzę sprężystym krokiem. (…) Gdy 3-4 dni nie ćwiczę, to jakbym zanikał. Walka z ewentualną starością to codzienne przełamywanie lenistwa. Cała nasza fizyczność wychodzi z umysłu i stąd niezborność starcza – myśl z opóźnieniem daje rozkaz rękom, palcom, fiutowi, i dlatego nie trafiamy do dziurki od klucza albo do tyłka, jeśli mamy czym.”

„Znam los więziennych cweli, czasem ich zgwałconych broniłem. (…) Wszyscy wiedzieli, że nie donoszę, choć trzymam sztamę z wychowawcą, więc i mogę zatrzymać czyjś donos o gwałcie na współwięźniu, jeśli tylko przywrócą biedaka do statusu frajera, czyli już nie cwela.”
Cały wywiad z Jerzym Nasierowskim – do przeczytania w najnowszej „Replice”, dostępnej w prenumeracie.

 Foto: Marcin Niewirowicz
Dawid Mycek w wywiadzie w najnowszej „Replice”: „Patrzyłem na ładnych chłopaków i oszukiwałem się, że niby tylko chciałbym być taki, jak oni – nie dopuszczałem myśli, że oni mi się po prostu podobają. Jak wszystko wokół jest hetero i jak masz jasno ułożone w głowie plany na resztę życia – żona, dzieci i tak dalej – to ciężej jest wpaść na to, że jesteś gejem, nawet jak widzisz, że chłopaki cię kręcą. (…)

Miałem dziewczynę, która była idealna – inteligentna, piękna, fajna. Nie byliśmy jednak szczęśliwi. Bardzo trudne to było. Bo jeśli nie takie życie, to jakie? Nikt ci w szkole nie mówi, że chłopak z chłopakiem też może być szczęśliwy. (…) Potrzebowałem czasu, by dojść z sobą do ładu.

Seks? Z dziewczyną seks był późno, z chłopakiem jeszcze później. Nie było rewelacji od początku. Trzeba się trochę nauczyć, poeksperymentować. Znów, nikt ci tu rad nie daje, musisz sam poodkrywać. Nie masz stu kumpli, z którymi wszystko możesz wcześniej obgadać, jak heterycy.”

Jakub Kwieciński: „Że mi się chłopaki podobają, to wiedziałem od podstawówki, koledzy wciąż się jakimiś modelkami podniecali, a ja tylko: a gdzie są modele? Ale łudziłem się, że może mi przejdzie. Może jak się zakocham w dziewczynie? Byłem w związku z dziewczyną i łapałem się na tym, że nie dążę, by być z nią sam na sam. Ciągle jakieś spotkania u znajomych, imprezy. W końcu zerwałem. Potem się wyoutowałem przed kilkoma osobami i to do niej dotarło. Namówiła mnie na wizytę u psychologa i bardzo się cieszę, że poszedłem, bo powiedział: „Chłopie, po prostu jesteś gejem. Nie ma tu nic do leczenia!” To mi pomogło, bo czułem, że tym gejostwem wszystkich wokół rozczarowywałem. Gdyby mi powiedział: „Elektrowstrząsy mogą pomóc” – to bym się poddał, byle być hetero.

Zmieniło mi się myślenie od tamtego czasu (śmiech) W czerwcu bierzemy ślub w Portugalii, na naszej ukochanej Maderze. Po ślubie będzie wesele w Sandomierzu.”

Przytłaczająca większość opowieści osób LGBT o tym, jak dochodziły do samoakceptacji, jest trudna. Nie chcemy do nich wracać myślami, „bo po co rozpamiętywać to, co było tak ciężkie?"

Ale brak tych historii jeszcze potęguje trudności dla kolejnych osób. Naszym głównym wrogiem jest homofobia, niewiedza, niewidoczność, „o tym się nie mówi”. To poczucie, że ze swoją „złą” orientacją jest się samemu.

Dlatego opowiadanie pomaga. Trzeba nam tych historii jak najwięcej i powinniśmy z nimi dotrzeć do każdego młodego geja/lesbijki/bi/trans etc. – i do ich rodzin, przyjaciół, nauczycieli, współpracowników.

„To po co on był z dziewczyną, skoro wiedział, że go faceci kręcą?” – ileż razy takie pytanie pada ze strony osób nieobeznanych z siłą homofobii, która temu kilkunastoletniemu gejowi każe zrobić wszystko, byle tylko się od tego „strasznego” gejostwa uchronić.

Cały wywiad z Dawidem Myckiem i Jakubem Kwiecińskim, twórcami „alternatywnych” wersji teledysków Roxette, Red One, Beaty Kozidrak oraz Mariah Carey – do przeczytania w najnowszej "Replice", dostępnej w prenumeracie.

Gośćmi programu Tak Jest byli Jakub Kwieciński i Dawid Mycek, która w Polsce spotkała się w ogromną falą nienawiści. Głośno zrobiło się o nich po tym jak opublikowali w internecie teledysk na którym śpiewają, tańczą i przytulają się. Gdy klip udostępnił na swojej stronie zespół Roxette, pod którego piosenkę zmontowany był teledysk, Jakub i Dawid zdobyli popularność także zagranicą. Z kolei Portugalczycy chcąc spełnić ich największe marzenie i pomagają im by mogli wziąć ślub na Maderze. WIDEO na TVN24.



Jakub i Dawid nakręcili filmik z sesji zdjęciowe dla Repliki


W tym roku, już po raz trzeci jako Stowarzyszenie na rzecz osób LGBT Tolerado, organizujemy w maju 2017 r. Trójmiejski Marsz Równości. Poza Marszem, w ramach Trójmiejskich Dni Równości, odbędą się warsztaty, pokazy filmów i inne imprezy. Więcej na Polak Potrafi.


Środowisko LGBTQ postanowiło stanąć w obronie Beaty Kozidrak, po tym jak gwiazda opublikowała na swoim profilu video dwóch gejów. W ramach solidarności z artystką, Facebook i inne media społecznościowe zalała fala zdjęć osób z napisem #beatadziekujemy. W ciągu kilku dni udział w akcji wzięło ponad 1,5 tysiąca osób w tym politycy Paweł Rabiej i Barbara Nowacka.

Do tej pory w akcji udział wzięło ponad 1,5 tysiąca osób w tym politycy Paweł Rabiej i Barbara Nowacka, oraz znani geje sołtys Łukasz Włodarczyk z mężem, Andrzej Berg Mister Gay Poland, Marek i Jędrzej Idziak Sępkowscy (pierwszy gejowski „ślub” w Polsce), słynne drag-queen Kim Lee, Charlotte i Aldona Relax, a także prezesi Stowarzyszenia Miłość Nie Wyklucza Hubert Sobecki oraz poznańskiej Grupy „Stonewall” Arkadiusz Kluk.

Głos (poparcia) zabrały Kora (jedna z naszych pierwszych sojuszniczek - jeszcze z początku lat 90.), Małgorzata Ostrowska, Kayah, Maryla Rodowicz, Doda, Izabela Trojanowska, Alicja Majewska, Zdzisława Sośnicka, Edyta Górniak, Maria Peszek, Natalia Kukulska, Ramona Rey i wiele innych wokalistek - tymczasem Beata milczała. (Replika/Onet.pl)


​Pinksixty News wiadomości LGBT


Gay USA wieści LGBT od Free Speech TV


Democracy Now! wiadomości w perspektywy lewicowe



Setki tysięcy osób podpisali petycję zakwestionują że Trump narusza konstytucję on i jego ludzie otrzymują pieniądze od obcy krajów jak Rosja. Free Speech TV i RootsAction, wspólnie łączy siły przeciw Trumpowi.



Democracy Now! dotyczące kłamstw Donalda Trumpa i fałszerstwa wyborcze



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz