niedziela, 29 stycznia 2017

Wzruszająca historia pary gejów z Iraku którzy zakochali i uciekli na zachód żeby być sobą


W czerwcu ubiegłego roku, powstał film dokumentalny dotyczące Irackiej pary gejów Nayyef i Btoo którzy też byli żołnierzami i zakochali się w czasie wojny w Iraku, wiele lat nie byli razem z powodu prawa emigracyjnego, starali się o azyl na zachodzie.

Nayyef i Btoo zakochali się, ale nie byli w stanie rozpocząć życiach razem aż do niedawna, rozmawiali z Ellen podzielili się swoją inspirującą podróżą do szczęścia, o swoim ślubie.

Btoo i Nayyef żyją obecnie w Seattle USA, pracują z młodzieżą LGBT z Bliskiego Wschodu, którzy uciekają przed wojną i problemami politycznymi z swoi krajów.

Para też niedawno rozmawiała z Tygodnikiem TIME na temat ich miłości i jak rozkwitła miłość w najtrudniejszych warunkach.

"Byliśmy na misji, a ja nadal nie jestem całkowicie pewien, czy on jest gejem, czy nie, i tak samo on myślał. Tej nocy siedzieliśmy razem i on po prostu powiedział mi, że mnie kocha i po prostu zaczął całować. Wiedziałem, że lubi mnie takiego, jakim go lubiłem. W tej chwili wszystko się zmieniło w naszym życiu".

Btoo dodał: "Po tym pierwszym pocałunku, przez dwa dni, ja nic nie jadłem. Uwierz mi, naprawdę nic. Uczucie było niesamowite. Pomyślałem: On jest moim życiem".

Po wyrażając swoje uczucia do siebie, wciąż musieliśmy uważać żeby nie nakryli nas Nayyef powiedział. "Kiedy spotykaliśmy się na wakacjach razem, mogliśmy udać się do innego miasta, gdzie nikt nie rozpoznał nas. Zarezerwowaliśmy hotel jako przyjaciele i bylibyśmy tam jako przyjaciele i mogliśmy być sobą tylko wewnątrz pokoju hotelowego. Uczucie bycia razem było tak piękne. Jednocześnie, wiemy, co się stanie, jeśli [inni] dowiedzą się o nas i naszym związku." Całość na TIME.

Tylko teraz takie osoby miedzy innymi LGBT będą mieć zakaz wstępu do USA ludzie którzy uciekają przed prześladowaniem odmawia się im prawa w innym kraju, tylko za to są muzułmanami, to tak samo jak odmawiać żydom azylu kiedy uciekali z Europy przed faszyzmem i kazać wracać, co stało się naszym człowieczeństwem. (New York Times)

Drugiej stronie Amerykanie odmówili przyjęcia rodzinę żydów z Holandii, kim była dziś znamy ją jako Anna Frank, która została z rodziną zabita w obozie. Żyła by ale odmówiono jej azylu. Dziś odmawiamy wielu innym po tylko mają inne pochodzenie.  (New York Times)



Out of Iraq: A Love Story





Brak komentarzy:

Prześlij komentarz