niedziela, 23 lipca 2017

Grafiki gejowskie znalezione w Pompei możemy zrozumieć Biblie


Ksiądz Steve Chalke, wybitny chrześcijański duchowny w Wielkiej Brytanii i zwolennik LGBTQ w Kościele, pomaga nam lepiej poznać kontekst Biblii. W filmie stworzonym przez jego organizację, Oasis Open Church Network, Chalke wyjaśnia, jak seksualność i gejowski seks był powszechny w Imperium Rzymskim, epoce, w której pisano wiele fragmentów Biblii.

Grafiki porno znalezione w Pompejach mogą pomóc nam zrozumieć postawy religijne wobec seksualności, podkreślił duchowny. Archeolodzy nadal dokonują odkryć w miejscu wybuchu wulkanu, włącznie z dziełami przestawiają akty seksualne między innymi osobami tej samej płci.

Chalke mówi, że seks homoseksualny był powszechny w tych czasach rzymskich. "W Rzymie seks był ważny. Gdybyś był mężczyzną, powinieneś mieć zabawki seksualne oprócz swojej żony. Twoja żona miała przejść linię rodzinną, ale miałbyś kochankę, konkubinę, chłopca, z którym miałbyś się uprawiać seks i wszystko, czego się spodziewano. To było normalne".

Twierdzi on, że są fragmenty Biblii, które karzą za homoseksualne akty są błędnie interpretowane, jako że gejowska seks był tabu, gdy był pomiędzy dwoma członkami tej samej klasy społecznej. Chalke mówi, "czego nie wolno robić, w jakiejkolwiek okoliczności". Obywatele Rzymu byli chronieni. Mógłbyś uprawiać seks tylko z kimś o mniejszym statusie, z niewolnikiem lub gladiatorem".

Zasadniczo mężczyźni rzymscy mogli uprawiać seks z facetami, ale tylko o ile mężczyźni byli niższej klasy społecznej.

Biblia nie potępia homoseksualizm - takiej tezie mają dowodzić odkrycia w Pompejach. Starożytna sztuka przemawia na naszą korzyść. W jaki sposób? Zapraszamy do lektury.

Chalke uważa, że wykorzystuje się i nadinterpretuje się wersy biblijne do walki ideologicznej przeciwko społeczności LGBT. Wyrwane z kontekstu znaczą dokładnie to czego się od nich oczekuje - potępienie aktów sodomii, obietnice piekła i brak boskiego błogosławieństwa.

Kluczem do zrozumienia Nowego Testamentu jest poznanie kontekstu historycznego i kulturowego, w jakim powstawał. Dokopanie się do tego da nam wgląd w ten świat. Duchowny, wykorzystując starożytną sztukę i badania archeologiczne w Pompejach, udowadnia, że Nowy Testament nie potępia homoseksualności.

"To wyniki ignorancji i braku wiedzy o starożytnym świecie. Penetracja analna była popularną formą współżycia między panem a niewolnikiem, formą antykoncepcji czy wśród gladiatorów. To jest świat Nowego Testamentu" - tłumaczy.

Świat Rzymian w pierwszym stuleciu był pełen seksu, rozwiązłości, gwałtów i nadużyć. I to jest to, o czym pisze św. Paweł. Chalke wierzy, że ostrzegał on pierwszych chrześcijan nie przed wchodzeniem w relacje jednopłciowe, ale właśnie przed relacjami, które opierały się na wyzysku, gwałcie, przemocy i niesprawiedliwości. Jak te pomiędzy panem a niewolnikiem, gladiatorami i kupcami itd. (indy100/Queer.pl)



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz