czwartek, 18 października 2018

Wybory samorządowe 2018 - Tęczowe wieści wyborcze


Patryk Jaki dumnie oświadczył że na pewno nie podpisze się pod postulatami jakichkolwiek rozwiązań kierowanych do społeczności LGBT+.

Dlaczego? Jak wyjaśniał w Polsat News (polsatnews.pl) „To jest tak, że po pierwsze, mam w tej sprawie silne przekonania, jestem osobą o poglądach liberalno-konserwatywnych. To są moje silne poglądy. Jeżeli chodzi o gospodarkę - liberalne, jeżeli chodzi o [sprawy] obyczajowe - konserwatywne”.

Po drugie natomiast: „Ja chcę prezydentury pragmatycznej, która skupi się na komunikacji i innych problemach, a nie ideologicznej".

Czyli kandydat ma poglądy, ale nie chce ideologii. No cóż, zajrzyjmy do programu dla społeczności LGBT+ przygotowanego przez Miłość Nie Wyklucza. I oceńmy, czy kłóci się z konserwatywnymi poglądami.

Weźmy na przykład postulat, aby straż miejska monitorowała przestępstwa z nienawiści wobec osób LGBT+. Konserwatyzm Patryka Jakiego nie obejmuje najwyraźniej zwalczania homofobii, bifobii czy transfobii. A może wyklucza edukację antydyskryminacyjną w warszawskich szkołach, dzięki której można by lepiej zadbać o bezpieczeństwo uczniów i uczennic? Czy naprawdę za hasłem „konserwatywne poglądy" można ukrywać przyzwolenie na przemoc? Czy prawo do bezpiecznego miasta bez względu na orientację seksualną to ideologia?

Przypomnijmy dawne wypowiedzi Patryka Jakiego, sprzed kampanijnej przemiany wizerunkowej, które chyba rzucają więcej światła na „konserwatyzm" kandydata Prawa i Sprawiedliwości. Np. w 2014 roku mówił o tęczy na Placu Zbawiciela:

„Stolica Polski nie jest gejowska i nigdy nie będzie. Dlatego ta tęcza płonęła wielokrotnie i będzie płonęła jeszcze kilka razy. Jeżeli Platforma Obywatelska chce bronić osób, które z buciorami wchodzą w świat wartości obecnych w Polsce od tysiąca lat, to nie może skończyć się inaczej. [...] Nie ma zgody, żeby z Warszawy robić Sodomę i Gomorę".

Nie mylmy konserwatyzmu z homofobią i uprzedzeniami. W kampanii Patryk Jaki próbuje udawać miłego i otwartego, powiedział nawet, że w razie wygranej nie zakaże organizowania Parady Równości (nic dziwnego, jako prezydent miasta nie miałby takich uprawnień). Powyższe wypowiedzi świadczą, że nie należy się na to nabierać.

 Fakt, że Jakiemu zadano pytanie o program LGBT+ to efekt zainteresowania sprawą w mediach. A zainteresowanie stąd, że od kilku dni twardo wywieracie naciski na innego kandydata, Rafał Trzaskowskiego, który z podpisaniem programu dla społeczności zwlekał i nadal zwleka. To fantastyczne, że dzięki Wam udało się uczynić ten ważny temat częścią kampanii wyborczej w Warszawie! Nie odpuszczajcie - Miłość Nie Wyklucza.

Arkadiusz Kluk: 21 października głosuję na #ChłopakazPomysłem! Arkadiusz KLUK kandydat do Rady Miasta Poznania z Jeżyc, Wildy i Łazarza. Lista nr 15, miejsce nr 2. KWW Społeczna Koalicja Prawo do Miasta.

"Ponad 3 lata temu miałem pomysł na założenie stowarzyszenia LGBT+ i tak powstała Grupa Stonewall, którą mam przyjemność prowadzić do dzisiaj. Wspólnie udało nam się stworzyć jedno z najprężniej działających stowarzyszeń walczących o prawa osób LGBT+ w Polsce. Koordynuję pracę ponad 150 osób (w tym wolontariuszy) realizujących cele organizacji.

Jestem założycielem i prezesem Grupy Stonewall, jednego z najprężniej działających stowarzyszeń walczących o prawa osób LGBT+ w Polsce. Koordynuję pracę ponad 150 osób (w tym wolontariuszy) realizujących cele organizacji. Jestem też twórcą Poznań Pride Week, największego i najbardziej zróżnicowanego festiwalu dla osób LGBT+ w Polsce.

Moja działalność społeczna nie ogranicza się jedynie do spraw osób LGBT+. Angażuję się w miejskie inicjatywy, które mają poprawić ład przestrzenny i komunikację. Tak łączę swoje wykształcenie na kierunku gospodarka przestrzenna UAM oraz marzenie o mieście przyjaznym dla wszystkich.

Do moich pomysłów na Poznań wprowadziłem jeden z postulatów Miłość nie wyklucza - powstanie w Poznaniu centrum społecznościowego LGBT+ dla i od 27-tysięcznej nieheteronormatywnej społeczności naszego miasta. Natomiast w programie koalicji z ramienia której startuję znalazł się drugi postulat - program "Latarnik" mający na celu zapobiegać i ograniczać skutki przemocy wobec osób LGBT+ w poznańskich szkołach.

Moja wizja miasta jako ośrodka policentrycznego tętniącego życiem społecznym, towarzyskim, kulturalnym, gastronomicznym, różnorodnego, bezpiecznego, lecz również ekscytującego dla mieszkańców i turystów, napędza mnie do działania. Czas na ruchy miejskie! Masz prawo do miasta.

Piotr Milewski: "Droga Repliko! Startuję w wyborach samorządowych, jako kandydat do Rady Dzielnicy Bemowo w Warszawie jako 1-ka w okręgu nr V na Bemowie, obejmującego Płd Chrzanów oraz Płd. Jelonki. W wyborach reprezentuje koalicyjny KWW Bemowiacy - Ruchy Miejskie (lista nr 26) - koalicję stworzoną między innymi przez stowarzyszenie Miasto Jest Nasze.

Przepraszam, że tak późno wysyłam informację o sobie, ale z różnych przyczyn nie mogłem się zebrać do tego, by usiąść i napisać kilka słów o sobie.

Jestem gejem, mam 44 lata, urodziłem się w Kołobrzegu, z wykształcenia jestem historykiem-edytorem. Zawód (edytor) wymierający w epoce mediów elektronicznych, zwalniania korektorów i ograniczania korekty - o ile w ogóle - do wciśnięcia klawisza F7 w wordzie. Do Warszawy przeniosłem się 11 lat temu, za pracą. Od tego czasu mieszkam w stolicy, cały czas na Jelonkach Południowych. Przez te minione lata bardzo się do Warszawy przywiązałem. To mój dom, jedyny, który mam.

Prawie od poprzednich wyborów samorządowych (pół roku po sukcesie MJN w Śródmieściu a potem po stracie 3 radnych) jestem związany z Miasto jest Nasze. Przede wszystkich dlatego, że w tej organizacji widziałem jedyną siłę, która naprawdę chciała i robiła coś z dziką reprywatyzacją, smogiem... a także z tym, by uczynić najbliższe otoczenie bardziej przyjaznym - na przykład dla ludzi starszych.

Ustrój Miasta Stołecznego Warszawy nie daje radnemu dzielnicy zbyt wiele możliwości, by działać na korzyść społeczności LGBT - ale ma wpływ na kulturę i oświatę na podległym terenie, a także prawo do zarządzania zasobami lokalowymi - i w tych obszarach wszelkie inicjatywy członków naszej społeczności mogą liczyć w razie mojego wyboru na poparcie.

Czytelników zaś, jeśli mogę, proszę, byście wzięli udział w wyborach. Mam niestety wielu znajomych, którzy deklarują, że na wybory nie pójdą, bo polityka ich nie interesuje. Niestety - polityka po pierwsze jest wszędzie, także w waszym mieszkaniu (ceny czynszów, opłaty)... a po drugie nawet jeśli wy się nie interesujecie polityką, to polityka zainteresuje się Wami. Piotr Milewski".

Filip Chudy: "Hej, chciałbym dołożyć kolejny punkcik na tęczowej mapie osób kandydujących z Polski — tym razem jest to Wrocław! Do tego, jaką właściwie mam orientację, dochodziłem dość długo i powoli. Dzięki wspaniałej ekipie z Razem, w której działam od 2015 r., przestałem się maskować za wygodną, heteroseksualną normą. Teraz już bez wstydu jestem w stanie określić się jako bi-demiseksualny.

Jestem aktywistą zajmującym się prawami cyfrowymi, od lata 2017 r. członkiem Rady Krajowej Razem, współtworzyłem m.in. programy: polityki cyfrowej, energetyczny i antyreklamowy Razem. Poza sprawami programowymi można mnie również spotkać na protestach, gdzie dbam o nagłośnienie (w wolnych chwilach muzykuję :) i robię inne potrzebne rzeczy. W tym roku udało mi się zaliczyć 4 Marsze Równości (Warszawa, Opole, Częstochowa, Wrocław). W wolnych chwilach walczę z wrogami praw kobiet i homofobami z
Fundacji Pro - Prawo do Życia, zgłaszając ich banery, pikiety i billboardy na policję w ramach akcji zdalaodszpitala.pl.

Poza działalnością publiczną lubię grać na instrumentach, czytać książki i grać w gry komputerowe. Uwielbiam koty — na zdjęciu połowa mojego stadka. Kandyduję do dolnośląskiego sejmiku z Wrocławia z czwartego miejsca na liście Razem (lista nr 6). Pozdrawiam, Filip Chudy"

Tolerado Stowarzyszenie: "Człowiek nie rodzi się rasistą, homofobem czy mizoginem, lecz uczy się tych postaw, stąd edukacja jest tak ważna." Rozmowa z Grażyna Czajkowska - kandydatką na prezydentkę Sopotu z ramienia Kocham Sopot, w ramach akcji Tolerado a wybory samorządowe

Tolerado: Czy jest Pani za związkami partnerskimi dostępnymi dla osób tej samej płci?

Grażyna Czajkowska: TAK

T: Czy popiera Pani przyjęty przez Radę Miasta Gdańska Model na rzecz Równego Traktowania?

GCz: TAK

T: Jeżeli zostanie Pani wybrana na prezydentkę, czy weźmie Pani udział i obejmie honorowym patronatem V Trójmiejski Marsz Równości i V Trójmiejskie Dni Równości?

GCz: NIE WIEM

Nie wiem, jestem otwarta na rozmowę z organizatorami marszu i wtedy to rozważę.

T: Jako prezydentka, jak zamierza Pani wesprzeć V Trójmiejski Marsz Równości oraz V Trójmiejskie Dni Równości?

GCz: Widzę siebie jako uczestnika Marszu. Jestem osobą wierzącą, dla której prawa człowieka-bliźniego są wartością. Przede wszystkim jesteśmy ludźmi, w dalszej kolejności określają nas tożsamości i identyfikacje.

T: Jakie widzi Pani sposoby rozwiązania problemu homofobii i transfobii w szkołach? Czy Pani zdaniem miasto powinno angażować się w działania zmierzające do ograniczenia występowania takich zjawisk w szkołach?

GCz: Człowiek nie rodzi się rasistą, homofobem czy mizoginem, lecz uczy się tych postaw, stąd edukacja jest tak ważna. Mam zamiar powołać pełnomocnika prezydenta ds. zrównoważonego rozwoju i równości realizującego działania informacyjne, diagnozujące i interwencyjne we współpracy z instytucjami miejskimi (MOPS, MOSiR, biblioteki, dyrektorzy szkół). Pełnomocnik podejmowałby szybkie działania i niósłby pomoc młodzieży w trudnych sytuacjach.

T: Jakie ma Pani pomysły na walkę z homofobią i transfobią w instytucjach podległych miastu oraz w przestrzeni publicznej Sopotu?

GCz: W swojej ośmioletniej pracy w urzędzie jako radna, nie spotkałam się z przejawami homofobii. Sopot pod tym względem jest wyjątkowy, to miasto nietuzinkowych ludzi, bardzo aktywnych społecznie, z dużą ilością studentów, młodych wizytujących nas. Wszelkie przejawy uprzedzeń wobec człowieka (niezależnie od jego tożsamości) w urzędzie, ale też w moim otoczeniu są dla mnie nieakceptowalne. Otwarty urząd to nie tylko sprawna komunikacja, transparentność i uczciwość, ale też tolerancja i szacunek dla człowieka.

Razem Podkarpackie: Krzysiek Jasiński - nasz kandydat do Sejmiku Wojewódzkiego w okręgu I (Rzeszów oraz powiaty łańcucki, leżajski, rzeszowski) z miejsca 6

"Mam 24 lata. Mieszkam w Łańcucie. Od kilku lat działam społecznie i politycznie. Jestem członkiem partii Razem od 2015. Zajmuję się przestrzenią miejską, walczę z samorządowymi patologiami.

Skupię się na potrzebach osób niepełnosprawnych. Będę zabiegał o to, aby wszystkie lokale wyborcze w moim mieście były przystosowane do potrzeb osób niepełnosprawnych. O to będę walczył bez względu na to, czy będę radnym, czy nie. Chciałbym, aby wszystkie instytucje publiczne i urzędy w województwie były przystosowane dla niepełnosprawnych.

Chciałbym, żeby powstało Podkarpackie Centrum Rehabilitacji z kilkoma filiami na terenie województwa, tak, aby w każdym powiecie ludzie mieli łatwy dostęp do rehabilitacji. Będę także zabiegał o to, aby wszystkie lokale wyborcze w moim mieście były przystosowane do potrzeb osób niepełnosprawnych."

Miedzy innymi: Maciek KruszkaIwona GałązkaWojciech KrzemińskiMarta LempartArek KrukPiotr MoszczeńskiDominik KucGrzegorz JaniczakVala Tomasz Foltyn, Paweł Rabiej, Kamil Maczuga, Katarzyna PaprotaDanuta SowińskaDaniel Michalski znany jako Charlotte Drag QueenMaciek MazurkiewiczMarek SzolcArtur Eichhorst, Grzegorz Burghardt, Sandra Mazur, Natalia PancewiczAngelina Fedorus, Wiktoria Maria Arbaros, Adrian Muszyński, Adam Jarecki, Patryk WydurskiMarcin Świtalsk, Kamil Oździński, Anna Wiśniewska, Łukasz Olszewski, Rafał Dembe, Kajetan ŻelechMateusz Panek. Aleksandra Barańska. Magdalena Szumińska. Zuzanna KamińskaKrzysiek Jasiński. Filip Chudy. Piotr MilewskiSebastian Liszka. Kasia Gauza.

 Kamil Maczuga z Krakowa podczas marszu równości w Rzeszowie jest obecnie kandydatem do rady miasta w Krakowie.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz