środa, 17 października 2018

Wieści z Instagramu: Gays With Kids, Robert Biedroń, Jussie Smollett, Michał Piróg, Love is Love, Wybory ...




Wyświetl ten post na Instagramie.

Wiktoria Aleksandra Barańska jest kolejną wyoutowaną kandydatką w wyborach samorządowych. Pisze: „Kochana Repliko, cztery lata temu śledziłam Waszą akcję prezentowania wyoutowanych kandydatek i kandydatów, i bardzo cieszyłam się z każdej kolejnej osoby. Zupełnie się wtedy nie spodziewałam, że w kolejnych wyborach sama wystartuję, ale tak się stało – więc jestem. 🙂 Mimo, że żadna z osób, które prezentowaliście w poprzednich wyborach nie była z mojego okręgu i nie mogłam na nie zagłosować, czułam, że tożsamościowo akcja dała mi bardzo dużo. Wierzę, że pomaga osobom z małych miasteczek, przekonanych, że są same na świecie, poczuć, że to jednak nie jest prawda. Jestem przed większością otoczenia wyoutowana jako osoba biseksualna, praktycznie od momentu, w którym byłam pewna swojej orientacji (co nastąpiło gdzieś w okolicach 17-18 urodzin, późno, bo przez długi czas wmawiałam sobie, że to niemożliwe – wychowanie w bardzo konserwatywnym otoczeniu robi swoje). Jestem w dwupłciowym związku, więc teoretycznie otoczenie nie musiałoby wiedzieć, że nie jestem hetero – ale uważam, że uczciwość zarówno wobec samej siebie, znajomych, jak i w sferze bardziej publicznej wobec innych osób, z uwagi na moją działalność aktywistyczną i społeczną, wymaga ode mnie ciągłego wychodzenia z szafy. Bycie członkinią społeczności LGBTQ+ jest dla mnie ważną częścią tożsamości, z której nigdy nie chcę – i nie mogłabym zrezygnować. Jestem aktywistką działającą na rzecz praw kobiet, współorganizatorką Krakowskiej Manify i innych demonstracji przeciwko zaostrzeniu/za liberalizacją prawa aborcyjnego, przyczyniam się do odwoływania pseudonaukowych wykładów i konferencji na uniwersytetach, sądzę się z autorami szpecących ulice plakatów z porozrywanymi płodami, chodzę i jeżdżę na wszystkie Marsze Równości, na które jestem w stanie dotrzeć. (...) Jestem sejmikową jedynką w okręgu nr 2 w Małopolsce: powiaty krakowski, miechowski, proszowicki i wliecki z KW Razem (lista nr 6). Dziękuję i pozdrawiam, Wiktoria Aleksandra Barańska” #biseksualizm #bisexual #comingout #gay #gej #lesbian #lesbijka #lgbt #lgbtq #wyborysamorządowe #wyborysamorządowe2018
Post udostępniony przez Magazyn LGBTQ Replika (@magazynlgbtqreplika)















Wyświetl ten post na Instagramie.

Rafał Dembe: "Cześć! Widoczność osób LGBT w życiu społecznym i publicznym jest ważna nie tylko dla nas samych, choć niewątpliwie jest to dla naszej społeczności budujące, ale odgrywa ogromną rolę w kształtowaniu percepcji osób nieheteroseksualnych w heteronormatywnym społeczeństwie. Dlatego z ogromną przyjemnością przyłączam się do akcji "Repliki" związanej z politycznym coming outem! Kocham Warszawę, miasto, w którym się urodziłem i żyję już 34 lata. Miasto nieoczywiste, z trudną historią i problemami, ale także z wielkimi marzeniami, potencjałem i energią. Uważam, że to ważne, abyśmy włączali się aktywnie w działania kształtujące otaczającą nas rzeczywistość. Dlatego w nadchodzących wyborach samorządowych kandyduję do Rady Dzielnicy Wola z listy Koalicji Obywatelskiej - Platformy Obywatelskiej i Nowoczesnej (okręg: Koło, Lista nr 4, pozycja 6). Z zawodu jestem finansistą, ale od lat młodzieńczych działałem obok życia zawodowego jako wolontariusz w różnych formalnych i nieformalnych grupach m.in. w międzynarodowym parlamencie młodzieży (Glocal Youth Parliament), jako koordynator ds. współpracy z młodzieżą w biurze Banku Światowego w Warszawie, w komitecie sterującym polską edycją kampanii Rady Europy „Każdy Inny – Wszyscy Równi” oraz w wielu innych, związanych najczęściej ze wspieraniem ludzi młodych. Dzisiaj swoje społecznikowskie pasje realizuję ze wspaniałymi ludźmi, których poznałem w .Nowoczesnej, gdzie mam przyjemność, jako przewodniczący koła w dzielnicy Ochota, działać na rzecz mieszkańców Warszawy. Prywatnie ze swoim wieloletnim Partnerem Krzyśkiem Kliszczyńskim, działaczem LGBT, związany z Lambdą Warszawą staramy się rozwijać nasze pasje podróżnicze. W Radzie Dzielnicy, obok tematów stricte lokalnych, zamierzam się skupić na: • zwiększaniu roli młodzieży w życiu społecznym i w procesach podejmowania decyzji • polityce przeciwdziałającej wykluczeniu i polityce wyrównywania szans • tworzeniu warunków sprzyjających aktywnemu spędzaniu wolnego czasu Wielu można pamiętać Rafała wspólnie występował partnerem kilku dokumentach miedzy innymi Homopl i Wolanie o równość. #lambdawarszawa #replika #gaypoland #wybory #historialgbt #loveislove
Post udostępniony przez darius blog (@dariusblog)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz