piątek, 25 listopada 2016

News: Kościoły protestanckie, Christoper Voth, Elton John, Gay USA, Skam, Jennifer Finney Boylan ...


Rząd ludowy dba o lud (póki dba), a nie o jakieś endżiousy czy trybunały. To jasne i nikt, kto głosował na PiS i prawicę – albo nie głosował w ogóle, bo miał dosyć polityki – nie może być zaskoczony. I nie może mówić, że nie o to mu chodziło  - Adam Szostkiewicz -Tygodnik Polityka.

Fot: Grupa Stonewall
Kościoły protestanckie budzą coraz większe zainteresowanie. Ludzie, którzy nie chcą rezygnować z duchowej wspólnoty, a coraz gorzej czują się w Kościele katolickim, szukają alternatywy.

Początkowo Michał traktował myśl o konwersji trochę jak żart. W rodzinie nie było innowierców. Ale jego matka często mówiła, że chyba jej bliżej do ewangelików. Drażnił ją kult świętych jako coś, co ociera się o bałwochwalstwo. W rodzinnej miejscowości Michała jest kościół ewangelicko-augsburski. Jego siostra chodziła tam śpiewać w chórze, on zaglądał na nabożeństwa. I czasem przychodziło mu do głowy: a może by tak... Dojrzewanie do konwersji to był proces. Najpierw narastało zażenowanie Kościołem katolickim: kazaniami księży, wypowiedziami hierarchów, rachitycznymi reakcjami na wyczyny ks. Międlara, kościelną interpretacją gender, która dla niego – humanisty, doktoranta na Uniwersytecie Warszawskim – jest po prostu niestosowną i nieuprawnioną manipulacją. – Ilu listów Konferencji Episkopatu Polski można wysłuchać bez wychodzenia z kościoła? – pyta Michał (...) - Tygodnik Polityka.

Dodam coraz bardziej interesuje się osoby LGBT, jeden kilku który wita u siebie mile osoby LGBT to Reformowanego Kościoła Katolickiego w Polsce.

"Wracałam dziś do domu taksówką z panem Eugeniuszem, chłopakiem mniej więcej w moim wieku. Już na Czerniakowskiej opowiedział mi o tym, że jego kolega 'jeździ jak pedał'.

No i ups. Zadzwoniło mi w uszach, miły pan przestał być fajny. Trochę zdębiałam i nie wiedziałam, co mam zrobić. Kolejne 15 minut opowiadał mi o swoich różnych zajęciach, ja starałam się zachowywać normalnie, ale cały czas myślałam nad reakcją.

W sumie powinnam była od razu coś zrobić. Powiedzieć, że nie życzę sobie takich uwag. Może od razu wysiąść? Przecież słyszałam podobne teksty wiele razy i wiele razy zastanawiałam się, co zrobię jeśli to się znów zdarzy.

I tak dojechaliśmy sobie pod dom, odpinałam pasy i stwierdziłam, że teraz albo wcale. Mam taką refleksję. Niech pan następnym razem nie mówi, że ktoś 'jeździ jak pedał', bo nie wie pan, na kogo trafia - mówię mu.

Teraz on zdębiał. - Znam pedałów, co tak jeżdżą, że by panu buty spadły. Ostatecznie pan, dalej z oczami jak pięciozłotówki, powiedział, że wie, że nie ma nic przeciwko gejom i że źle powiedział.

Założę się, że pan Eugeniusz już więcej tak nie powie. A w każdym razie nie przy obcych ludziach. Poszłam do sklepu z tak podniesionym czołem, że prawie zaryłam o framugę.

Reaguj i zostań bohaterem_ką swojej społeczności! Tak jak ja. Poniżej podpis: Wiktoria, członkini zarządu MNW. W prawym górnym rogu niebieskie kółko z napisem "Wasze historie"] (Miłość Nie Wyklucza)

Christoper Voth został w 2014 roku pierwszym kanadyjskim sportowcem, który ujawnił swój homoseksualizm. Siatkarski reprezentant Kanady bronił od tego czasu barw holenderskiego Lycurgus/Groningen, jednak w 2016 skończył mu się kontrakt i szukał nowego pracodawcy. Jego menedżer jednak usłyszał odmowę, ze względu na orientację Votha. Po kilku miesiącach poza parkietem siatkarz wraca do gry - podpisał kontrakt z fińskim Lakkapaa Rovaniemi.

Trzy miesiące bez klubu musiały być dla zawodnika bolesne, jednak pozostawał on w treningu w tak zwanym "Full-Time Training Centre" w Quebec, gdzie trenowali kanadyjscy zawodnicy bez profesjonalnych kontraktów. Kilka dni temu 26-latek porozumiał się z klubem fińskiej ekstraklasy Lakkapaa Rovaniemi i podpisał umowę, kończącą 3-miesięczny okres bez gry na profesjonalnym poziomie.

Ciężko pracowałem w FTC i jestem gotowy udowodnić sobie, że potrafię grać w siatkówkę i wciąż jestem wartościowym sportowcem mimo ostatnich miesięcy. Oczywiście, było kilka takich dni, kiedy nie widziałem światła na końcu tunelu, jednak na szczęście rękę wyciągnął do mnie klub z Finlandii. Jestem gotowy na nowe wyzwania, a gdy Lakkapaa wysłała mi propozycję umowy, nie mogłem się doczekać gry w Finlandii. (Polsat Sport)

Fundacja Trans-Fuzja zaprasza na kolejne spotkanie krakowskiej grupy wsparcia dla osób transpłciowych. Spotykamy się w siedzibie Fundacji Kobiecej eFKa przy ul. Krakowskiej 19 w Krakowie (I piętro).

Najbliższe spotkanie odbędzie się 30 listopada (środa) o godz. 18.30. Jeśli czujesz się osobą transpłciową, podejrzewasz, że nią jesteś lub nie w pełni identyfikujesz się z płcią, jaką wpisano Ci do dokumentu tożsamości, jeśli poszukujesz kontaktu z osobami podobnymi pod tym względem do Ciebie lub do kogoś, kto jest Ci bliski, przyjdź na nasze spotkanie organizowane w Krakowie przez Fundację Trans-Fuzja.

Spotkania krakowskiej grupy wsparcia dla osób transpłciwych prowadzą psycholożka Karolina Koziara i wolontariusz Maxymilian Zaleski.

Anthony Scaramucci, członek komitetu wykonawczego prezydenta Trumpa, powiedział dla HardTalk BBC, wmawia kłamstwa że Elton John wystąpi na inauguracji Donalda Trumpa, twierdził też że Trump jest pierwszy prezydentem w historii, aby wejść do Białego Domu obrońca praw homoseksualistów.

Podczas kampanii prezydenckiej, Elton John wspierał Demokratów Hillary Clinton, krytykował Trumpa i republikanów.

Trump i jego ludzie są kłamcami, wmawiają są obrońcami LGBT, żart roku. Kto popiera kto nominuje do swojego grona ministrów samy homofobów, którzy sprzeciwiają praw LGBT, nie mówić wiceprezydent Pence który jest zwolennikiem leczenia homoseksualizmu. Jak tak można kłamać i mydlić oczy, republikanie to kłamcy oni zachowują gorzej niż Piłat. (JoeMyGod)

Donald Trump ogłosił że sekretarzem edukacji zostanie Betsy DeVosa, ona jest też kluczowym sponsorem organizacji National Organization for Marriage (NOM), która walczy o uchylenie małżeństw homoseksualny i nie tylko wszelki praw LGBT. Ona jest właścicielką firmy Amway, jest bardzo kontrowersyjną spółką. (Advocate)

​Gay USA wieści LGBT od Free Speech TV


"Ponieważ jestem czarna i jestem kobietą, oraz HIV-pozytywne, byłam dyskryminowana" Lambda Legal złożyła federalny pozew sprawę w imieniu Yvette Brown, z Nowego Jorku, która w obliczu dyskryminacji u dentysty.



Skam nowy sezon serialu, opowiada historie studentów szkoły Hartviga Nissens, w stosunkowo zamożnej klasy średniej na przedmieściach stolicy Oslo. Teraz w jego trzecim sezonie, skupia się na innej postaci z jego licznej obsady w każdej z nich, opowiadają swoją historię ich oczami. Wyprodukowany przez publiczną nadawcę NRK, Skam jest więcej niż w program telewizyjny.

Podobnie jak to jest z prawdziwi życiu nastolatków. Kłopoty w domu lub presja ze strony rodziców, a skupia, co naprawdę liczy się dla nich - co się dzieje między nimi i ich przyjaciół.

Trzecim sezonie, pojawiła się gejowska fabuła. Opowiada historię Isak, stosunkowo popularny uczeń, który jest walczy ze swoją seksualnością. Isak rzuca się w związek z Emmą, starając się zrozumieć jego uczucia, zanim jego głowa jest włączony przez tajemniczego, przystojnego faceta. (GT)



"Dobrze panu z oczu patrzy". "Sympatycznie wyglądasz". "Jesteś podobny do mojego wujka Grzesia!". Co mogą sobie powiedzieć ludzie, których wiele różni - rasa, kolor skóry, religia, poglądy polityczne, orientacja seksualna - ale łączy jedno: Polska? Postanowiliśmy to sprawdzić.

W studiu Gazeta.pl posadziliśmy naprzeciwko siebie m.in. feministkę i katoliczkę, geja i heteroseksualnego mężczyznę w średnim wieku, Żydówkę i Araba. Co się wydarzyło podczas tych spotkań?


Jennifer Finney Boylan jedna ikon walki praw transłciowy osób, też ostatnio znana z Jestem Cait, powiedziała w wiadomości e-mail, żeboi się konserwatyści teraz będą dążyć do izolacji i marginalizowania osób transpłciowych." (AP)

Jennifer Finney Boylan kontra Caitlyn Jenner w programie Jestem Cait



Raper Young Jeezy dotyczące homofobii w hip hopie


Znaliśmy scenariusz wtorkowej gali "Super Expressu", ale nie wszystko da się przewidzieć w scenariuszu - tłumaczył szef biura prasowego Kancelarii Prezydenta Marek Magierowski. Magierowski wyjaśniał, że "nie było planowane wręczenie tortu prezydentowi Andrzejowi Dudzie i pierwszej damie Agacie Kornhauser-Dudzie. (PolsatNews)


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz