sobota, 19 listopada 2016

Międzynarodowy Dzień Pamięci Osób Transpłciowych, wieści transpłciowe


Najwięcej śmiertelnych ofiar transfobii w okresie od 1 października 2015 r. do 30 września 2016 r. odnotowano w Brazylii – 123 osoby, Meksyku – 52 osoby i Stanach Zjednoczonych – 23 osoby. Łącznie w państwach obu Ameryk popełniono 88 proc. z wszystkich transfobicznych morderstw zarejestrowanych w tym okresie na całym świecie.

Transfobia nie jest normalnym zachowaniem w społeczeństwach XXI wieku. Na szczęście coraz częściej możemy się przekonać, że może być inaczej. Oto relacja Lukrecji Kowalskiej:

„Kilkanaście dni temu wracałam wieczorem autobusem. Był akurat Halloween. W autobusie było sporo młodzieży. Stres pojawił się od razu, ale nie miałam innego wyjścia, więc wsiadłam i od razu przeszłam na koniec autobusu i usiadłam tyłem do całej grupy. Nawet nie spojrzałam, kto tworzy tę grupę młodzieży. Przede mną na samym końcu autobusu siedziało tylko troje młodych ludzi: jedna dziewczyna i dwóch chłopaków. Nagle jeden z chłopców mówi do mnie, że mnie widział w internecie. Pada pytanie, czy to prawda, że ja to ja. Potwierdziłam. Wtedy stało się coś niezwykłego. Usłyszałam, że bardzo jest szczęśliwy, że może mnie poznać, że podziwia mnie za to, co robię. Oboje pozostałych dołączyło się do tych miłych słów. Po pewnym czasie dziewczyna wstała i powiedziała, że się chce ze mną uściskać, bo jest niezwykle wzruszona. Poczułam, jak w oku kręci mi się łza. Gdy wysiadali, życzyli mi miłego wieczoru i ponownie zapewniali, jak się cieszą, że mogli mnie poznać. A podsumowaniem niech będą słowa jednej starszej pani, która siedziała za mną. Gdy wysiadała razem z młodzieżą, powiedziała, że dziękuje im za miłą podróż, gdyż zazwyczaj spotyka się, zwłaszcza w przypadku dni imprezowych, z bardzo wulgarnym językiem. I po prostu sama wtedy się boi. Tym razem nie padło ani jedno niecenzuralne słowo, a zachowywali się dosyć głośno, zwłaszcza ci, co stali w środkowej części autobusu. Jednak zachowana została pełna kultura. Wysiadałam tak pozytywnie zakręcona, że przez krótki czas zastanawiałam się, czy po powrocie do domu nie przebrać się i nie iść na imprezę. I ich odszukać. Jednak lenistwo wzięło górę, co nie zmienia faktu, że czułam się tego wieczoru rewelacyjnie”. (TransFuzja)

W Europie najwięcej morderstw z nienawiści na tle tożsamości płciowej popełniono w okresie od 1 października 2015 r. do 30 września 2016 r. we Włoszech i w Turcji – w każdym z tych krajów odnotowano po pięć ofiar. Łącznie w tym okresie w Europie popełniono 13 transfobicznych zabójstw.
Transfobia nie jest normalnym zachowaniem w społeczeństwach XXI wieku. Na szczęście coraz częściej możemy się przekonać, że może być inaczej. Oto relacja Laura Filipczak:

„W zasadzie wszystkie moje obawy związane z coming outem okazały się bezpodstawne. Obawiałam się tylko na początku, ale obawiałam się wszystkich, nawet reakcji rodziców. Bałam się, że rodzice mnie nie zaakceptują, wyrzucą z domu i wydziedziczą. Okazało się inaczej. Dostałam wsparcie, przede wszystkim finansowe. Dokonując coming outu w pracy, obawiałam się, że ludzie nie będą chcieli dalej ze mną współpracować. Myślałam też, co może się stać, jeśli ktoś okaże się transfobem. Bałam się oceniania, szydzenia, odrzucenia. Tu też okazało się, że nie taki diabeł straszny.. Najwięcej wsparcia, którego się nie spodziewałam, otrzymałam od moich uczniów. Niektórzy wykazali dużo empatii, inni – ogrom zainteresowania. Słowa, które od nich usłyszałam niosły ze sobą niewyobrażalną siłę. Dzięki tej sile, którą mi przekazali, udało mi się zbudować pewność siebie, która niesie mnie co dzień. Zaakceptowałam samą siebie i już nie wstydzę się tego, kim jestem. Nie boję się też o tym głośno powiedzieć: jestem kobietą transpłciową”.

Od 1 stycznia 2008 r., czyli od kiedy organizacja Transgender Europe prowadzi program monitorowania zbrodni z nienawiści na tle tożsamości płciowej Trans Murder Monitoring (TMM), w Polsce odnotowano jedno transfobiczne morderstwo. Wydaje się, że żyjemy w kraju względnie bezpiecznym w porównaniu z takimi państwami jak Brazylia (900 morderstw w analogicznym okresie), Meksyk (271 morderstw), czy Stany Zjednoczone (154 morderstwa), które od lat przewodzą w tragicznych statystykach. Możemy się uważać za względnie bezpiecznych nawet w skali Europy, w której najwięcej tego typu przestępstw popełnia się w Turcji ( 44 morderstwa) i we Włoszech (32 morderstwa). Warto jednak przypomnieć, że Sejm niedawno odrzucił projekt wprowadzenia do polskiego prawa karnego penalizacji mowy nienawiści i przestępstw z nienawiści na tle m.in. tożsamości płciowej. Nasze państwo nie jest zainteresowane ochroną obywateli z grup mniejszościowych takich jak nasza, szczególnie narażonych na agresję spowodowaną narastającymi nastrojami fobicznymi w społeczeństwie. (TransFuzja)

Jeydon Wale, znany z YouTube ujawnił się że jest transpłciowy w emocjonalnym wideo, on mówi: "Zawsze byłem chłopcem ... [ale] moje ciało mówi inaczej po urodzeniu."


Dokument Transformation od MTV, dotyczące osób transpłciowy

Google honoruje osób transpłciowe w tygodniu transpłciowości


Sarah McBride z HRC dotyczące wyborów prezydencki i słowa nadziei oraz wsparcia dla osób transpłciowy którzy martwią o swoje życie za prezydenturę Trumpa.



HRC nowa grupa Parents for Transgender Equality Council (rodzice na rzecz dzieci transpłciowy),



Aplikacja randkowa Tinder, otwiera się na rzecz transpłciowe osoby, oraz osobom którzy nie identyfikują płcią.



Gigi Gorgeous, transkobieta znana z YouTube, dodatkowo Sarah McBride z HRC, Kingsley z YouTube, syn koszykarza EJ Johnson i modelka transpłciowa Andreja Pejić. Rozmawiali i opowiadali na pytania o prawa osób LGBT, wiele pytań dotyczące kontrowersyjny tak zwane ustaw dotyczące łazienek.


LA LGBT Center klip z okazji Dnia Pamięci Osób Transpłciowych


HBO ich nowy dokument dotyczące osób transpłciowy osób, występują miedzy innymi Caitlyn Jenner Laverne Cox, Janet Mock, Kylar Broadus, Caroline Cossey, Buck Angel, Nicole Maines, Shane Ortega, Amos Mac i wiele innych.

Dokument jest w stylu "poza nawiasem" z udziałem miedzy innymi Ellen DeGeneres czy Neil Patrick Harris dzielą się swoimi historiami, w polsce też był emitowany wcześniej później "The Trans List" też będzie w Polskim HBO.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz