środa, 2 listopada 2016

News: Adam Pacco Modrzejewski, Michał Kwiatkowski, Ariana Grande, RPA, Wielka Brytania, Rasizm, Kanada, Indie ...


Miłość nie wyklucza: Dzięki Waszym zgłoszeniom mapa Tęczowe Zaduszki z miejscami pamięci osób LGBT+ i ich sojuszniczek i sojuszników rozwija się. Jest już na niej 30 wpisów. Sprawdźcie: goo.gl/zeVq4w. Jeśli wiesz o miejscu, które powinno się tu znaleźć - koniecznie daj nam znać.

Jedną z upamiętnionych na mapie osób jest Adam Pacco Modrzejewski. We wczesnych latach 90-tych z grupą przyjaciół założył pierwszy polski kanał na IRC, jednej z pierwszych popularnych usług do czatowania. Kanał #gaypl (podobny do pokoju na czacie lub grupy na FB) był dostępny publicznie i skierowany do osób LGBT. W okresie rozkwitu gościło na nim do 500 osób na raz. Wszystko dzięki wolontariackiej pracy twórcy kanału i jego przyjaciół.

Można śmiało powiedzieć, że zanim pojawiły się w Polsce portale randkowe i anonse towarzyskie, to właśnie IRC i kanał #gaypl umożliwiał osobom LGBT poznawanie się w sieci.

Niestety w 2013 roku Adam przegrał walkę z chorobą. Opuszczony przez rodzinę spoczął w grobie na Cmentarzu Południowym w Warszawie. Pogrzebem zajęli się jego przyjaciele.

Ziemny grób niszczeje coraz bardziej. Przyjaciele organizują zbiórkę funduszy na postawienie skromnej płyty nagrobnej, żeby zachować pamięć o Pacco. Więcej informacji w linku TUTAJ. Szczególnie dziś zachęcamy do wsparcia tej inicjatywy.

Maxim: Zawsze wiedziałem, że jestem gejem. Zakochiwałem się w chłopcach, gdy byłem jeszcze bardzo mały. *śmiech* W wieku 16 lat postanowiłem powiedzieć o tym tacie. Wspierała mnie moja macocha. Tata świetnie zareagował i cieszył się, że w końcu się przy nim otworzyłem. Ciężej było z moją mamą, która bardzo sceptycznie podchodziła do sprawy. Czekałem na moją wielką miłość, by jej kogoś przedstawić, chciałem być pewien, że to jest to! I tak się stało.

Michał: Pamiętam taką sytuację, że gdy byłem bardzo młody, to mieszkaliśmy z rodzicami w małej kawalerce. Wieczorem często podglądałem, co oglądali w telewizji. Któregoś dnia w telewizji leciał koncert zespołu New Kids on the Block. Zaczęło mi bić szybciej serce, coś dziwnego się ze mną stało. Oczywiście, wtedy tego nie rozumiałem, ale jak przypomniałem sobie tę sytuację po latach, to zrozumiałem, że już wtedy byłem gejem. To był chyba ten pierwszy moment, że zakochałem się z mężczyźnie. Albo nawet w pięciu!

Wychodzę z założenia, że nie chcę umrzeć głupim i chcę wszystkiego w życiu spróbować. Tak też zrobiłem, dlatego byłem w relacjach z kilkoma dziewczynami, bardzo fajnymi laskami. W wieku 15 lat zdałem sobie sprawę, że one mogą być piękne i supermądre, ale to nie jest to.

Jak miałem jakieś 25 lat. Któregoś dnia jechaliśmy samochodem i rozmawialiśmy o zakupach. On mówił, że musi z moją macochą, czyli mamą Dawida, kupić pralkę czy coś tam. Wtedy powiedziałem, że wiem, jak to jest, bo z moim chłopakiem muszę kupić to czy tamto. On w ogóle na to nie zareagował, potraktował to jako coś normalnego. Okazał się bardzo tolerancyjnym kolesiem, dlatego żałuję, że nie powiedziałem mu od razu. Byłoby super, gdybym mógł jako 16-latek opowiadać mu o moich miłosnych wzlotach i upadkach. Teraz to robię, ale straciliśmy bardzo dużo czasu. Zawsze wyobrażałem sobie, że wszyscy zareagują źle, bo w małym mieście wszyscy będą o tym mówili. Ale było zupełnie inaczej. Tata przyznał, że sam musiał przespać się z tym tematem, ale teraz jest bardzo pozytywnie nastawiony. Ostatnio ma fioła na punkcie Facebooka i walczy o prawa gejów, pisząc publicznie o tym, że jest ze mnie dumny.

Cały czas wspominasz Dawida, który jest jednym z dwóch Twoich braci. Kim jest ten drugi, tajemniczy brat? Ma na imię Mateusz, ale on nie lubi, jak się o nim mówi. Jest zupełnie inny, nie jest artystą. Zawodowo jest mechanikiem, podobnie jak mój tata czy dziadek. Dopiero my z Dawidem odskoczyliśmy od tego wszystkiego. *śmiech* Ale się cieszą z naszych sukcesów i śledzą, co się u nas dzieje.

Michał: Nie jestem religijny, ale nie przeszkadza mi to w tym, żeby pięknie spędzać każde święta i śpiewać kolędy. Ten czas wiążę bardziej z ciepłem i miłością rodzinną. To jest najważniejsze. Nie mam też nic przeciwko religiom, o ile nie popadają w jakieś ekstremalne sytuacje. Kiedyś obiecałem sobie, że będę trzymał się z daleka od spraw religijnych i politycznych. W wieku 33 lat jestem szalenie dumny z tego wyboru. To, że teraz jestem szczęśliwy, to właśnie m.in. dzięki tej zasadzie - (...) Plejata.pl 

Dniu zmarłych ołtarz w Centrum Los Angeles wyróżnienie ofiar z klubu Pulse w Orlando. (The Advocate)

Antykoncepcja z jednej strony prowadzi do oziębłości, a z drugiej... uzależnienia od seksu - uważa dr hab. Urszula Dudziak. To ona będzie w MEN odpowiadać za program wychowania do życia w rodzinie.

Podręczniki szkolne do wychowania do życia w rodzinie zaprzeczają faktom, szerzą mity i stereotypy oraz bagatelizują tematykę profilaktyki zdrowotnej - wynika z analizy przeprowadzonej przez rok temu Federację na rzecz Kobiet i Planowania Rodziny oraz Grupę Ponton.  (gazeta.pl)

Mother Jones ujawnia że wiele jest powiązań miedzy Trumpem, a Rosją. Rosja robi wszystko żeby wygrał Trump dzięki temu będzie mogła wiele sobie pozwolić.

Prezydent Putin, doprowadził do tego że osoby LGBT w Rosji zostali zepchnięci na margines, bici i zabijani za to kim są. Coraz więcej doniesień Putin i Trump, jest bardzo niepokojące, jak Trump chwali Putina, który poniża osób LGBT, niszczy media niezależne. HRC żąda pełnej przejrzystości dotyczące prowadzonych dochodzeniach Donald Trump i więzi z Rosją.

​Pinksixty News wiadomości LGBT


Andy i Ariana Grande, w domu strachu


Lepiej Późno Niż Wcale: Co ostatni rok zmienił w prawach osób LGBT?


RPA powstał meczet gay friendly, dla kobiet


Dhananjay Chauhan, założyciel i prezes Saksham Trust, jest LGBTQ działaczem praw człowieka. Pracuje w pokazać światu o prawach i problemach mieszkańców społeczności LGBT i jest dumny współorganizator pierwszego marszu równości w Chandigarh w roku 2013.


One Young World w Ottawie Kanada, dotyczące walki z dyskryminacją osób LGBT



Pinksixty Entertainment


Wybory USA, Trump i republikanie robią wszystko żeby ograniczyć prawa wyborcze mniejszościom rasowym miedzy innymi używają paragrafu "Ku Klux Klan Act 1871", która ogranicza czarnym głosowanie.


10 lat w więzieniu spędzi polski kierowca ciężarówki Tomasz K., który w wypadku na trasie A34 w Anglii zabił kobietę i trójkę dzieci. Do tragedii doszło, bo 30-letni Polak był zajęty zmienianiem muzyki w telefonie komórkowym i nie patrzył na drogę. (TVN24)

Dwóch polskich imigrantów, Piotr Cz. i Mateusz P., zostało skazanych na osiem miesięcy więzienia. Powód? W październiku mężczyźni obrzucili meczet Al-Rahman i modlących się w nim wiernych bekonem. (gazeta.pl)


Przemawiając na konferencji ekstremistów chrześcijański w Houston przewodzący grupy nienawiści Steve Hotze porównaniu gejów i lesbijek na termitów powiedział, że "homoseksualny ruch polityczny" zjada Amerykę. Wcześniej porównał "małżeństwa homoseksualne do Holokaustu", czy "homofaszystami". (Towleroad)