czwartek, 11 czerwca 2020

Miesiąc dumy: Homofobia na siłowni, Jakub i Dawid o spocie Durex i TVP, Belize i aktywizm, Marcin Dzierżanowski prezes WiT ...


Gąsiu, aktor, tancerz performer - i jeden z bohaterów naszego nagiego kalendarza 2020 - został zwyzywany homofobiczne dziś rano na siłowni.

Gąsiu właśnie opowiedział nam zdarzenie: "Incydent miał miejsce dziś na siłowni CityFit Rondo ONZ w Warszawie. Ćwiczyłem z moim starszym kolegą. Podeszliśmy do bramki (jeden ze sprzętów), która była akurat wolna. Po chwili podszedł do nas facet, który stwierdził, że on tu ćwiczył. Może i ćwiczył – wcześniej, nie wiedziałem. Powiedziałem „Ja tu ćwiczę” , ale odsunąłem się od sprzętu. Te moje słowa musiały jednak coś w nm wywołać - natychmiast stał się agresywny. Poleciały k…y. Mój kolega zwrócił mu uwagę: „tylko bez k…w” – i wtedy już zaczęły latać całe wiązanki, w których przewijały się „pedały” i „cioty” wobec nas oraz m.in. że „mam dupę zamiast twarzy”. Mojego kolegę wyzwał od… „starych kondomów”. Padały też może inne określenia, ale nie wszystko zapamiętałem.

Mój kolega poszedł po trenera, który zakończył „spór”. Potem podeszła do nas pani – prawdopodobnie kierowniczka zmiany – poprosiła, byśmy opowiedzieli, co zaszło. Zdawała sobie sprawę, że incydent miał charakter homofobiczny.

Niedawno jeden chłopak na tej siłowni został pobity – też z pobudek homofobicznych, o czym ja sam wiedziałem wcześniej. Tylko niestety on chyba nie zgłosił tego na policję. Kilkanaście minut temu otrzymałem informację, że karnet tego agresora został anulowany."

Pinksixty News wiadomości LGBT - Nowa strona na temat zdrowia psychicznego dla mężczyzn GBTQ - goodhead.ca, powstała w Kanadzie.

Kolekcja Reeboka "All types of love" jest częścią kampanii "Proud Notes", w którą marka zaangażowała aktywistów i członków społeczności LGBT+. Wśród najważniejszych elementów kolekcji znalazły się flagowe modele butów w tęczowej odsłonie. W ramach wsparcia społeczności, Reebok przekazał 75 tysięcy dolarów na projekt "It Gets Better", który pomaga młodzieży LGBT + na całym świecie.

14. edycja festiwalu filmowego LGBTQ z Cardiff, który będzie gospodarzem serii pokazów, rozmów i wydarzeń, zostanie bezpłatnie udostępniony online w październiku z powodu pandemii koronawirusa.

Nowy film gejowski Saint-Narcisse Bruce'a LaBruce, będzie rozpowszechniać przez Best Friend Forever.


Gościem Odety Moro w "Onet Rano" była para gejów, Jakub Kwieciński i Dawid Mycek. Telewizja Polska odmówiła emisji spotu reklamowego firmy Durex z ich udziałem. Para wyjaśniła, dlaczego reklama została zdjęcia i co takiego w tym spocie się znalazło.


Aktywista Caleb Orozco, który współpracuje z Kaleidoscope Trust, dzieli się tym, jak to jest dorastać w kraju Belize i walczyć o prawa LGBT w tym kraju.


Marcin Dzierżanowski – polski dziennikarz i publicysta. Absolwent Wydziału Dziennikarstwa i Nauk Politycznych Uniwersytetu Warszawskiego. Z prasą związany od 2001 roku. Pracował kolejno w „Życiu Warszawy”, „Wprost” (gdzie był redaktorem naczelnym) oraz „Dzienniku”. Twórca i pierwszy szef portalu informacyjnego TVP Info. Marcin Dzierżanowski jest autorem książek " Antoni Macierewicz" oraz " Smoleńsk. Zapis śmierci". Ponadto jest prezesem fundacji " Wiara i Tęcza".


Gościem Renaty Kim w programie "Onet Opinie" była Manuela Gretkowska. Pisarka pytana o zebrane ponad milion głosów poparcia w wyborach prezydenckich przez Rafała Trzaskowskiego, skomentowała jego ostatnie wystąpienie na rynku w Krakowie: - Miałam wrażenie, że oglądam mityczne wystąpienie Kościuszki(...) Od czasów papieża i Kościuszki to chyba pierwszy raz - komentuje.  Pisarka skomentowała również słowa Renaty Kim, która stwierdziła, że wyborów nie wygrywa się miastami: - Problemem nie jest Duda, problemem jest Polska, którą Duda reprezentuje - powiedziała.


Q News Tonight


Democracy Now! wiadomości w perspektywy lewicowe


NBC Nightly News