niedziela, 1 października 2017

16-letni Andy zadebiutował po raz pierwszy podczas debaty BBC i ujawnia jest biseksualny


W programie BBC - debata na żywo na temat "Pokolenia Z" i seksualności młodych ludzi. Zgłasza się 16-letni Andy i mówi: "Coś ważnego dla mnie powiem. Pierwszy raz. Jestem (tu Andy łapie oddech) biseksualny." W tym momencie ktoś z widowni: "Spoko ci idzie!"

Andy kontynuuje: "Strasznie trudno jest się wyoutować w szkole, jest BARDZO dużo stereotypowego myślenia. Ludzie oceniają cię negatywnie, jakbyś grzeszył, a ja po prostu taki jestem i koniec. Ciągle robią jakieś założenia na podstawie tego, jak wyglądasz, jakie masz gesty, jakie zachowania. Przecież tego nie można kontrolować ani zmienić. Dość już mam tych, co przypisują orientacji takie czy inne cechy i mówią, jakie zachowania są wobec tego OK, a jakie nie."

Prowadząca program pyta, jak Andy sądzi - jak rodzice przyjmą jego wyznanie, gdy je zobaczą w TV. "No, mam nadzieję, że będzie OK. Chyba z lekka niekomfortową sytuację mogę zastać, jak wrócę do domku, co? Ale w ten sposób mi jest łatwiej się wyoutować. Usiąść do rozmowy twarzą w twarz - to jest trudniejsze. Więc OK - pewnie jestem trochę tchórzem, ale sorry, tak mi jest łatwiej. Coming out to jest wieloetapowy proces i ja już od lat o tym myślę. Wyoutowanie się przed ludźmi to jest tylko część całego procesu samoakceptacji"

Prowadząca pyta, czy Andy planował się wyoutować na żywo na antenie: "Nie, dlatego teraz się tak trzęsę. Ale jest ulga, koniec chowania się". Andy, jedno wiemy na pewno: nie jesteś tchórzem. (Replika)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz