wtorek, 17 października 2017

Jak to jest być nastolatkiem LGBT w Polsce? Pobicia, wymachiwanie nożem, groźby. "Nikt nie reaguje"


Homofobia to straszny ból, przemoc psychiczna, nienawiść - mówią nasi bohaterowie. Gazeta.pl poprosiła pięć osób, by opowiedziały o tym, z czym musiały się mierzyć w szkole. To, co mówią, jest niezwykle smutne.

"Zostałem pobity w gimnazjum. Czekali na mnie, przygotowywali to"
"Byłam popychana na korytarzu, próbowano mnie zepchnąć ze schodów"
"Czekali na mnie po lekcjach w szatni. Jeden miał scyzoryk..."
"Rzucano we mnie piłką, to było dla nich zabawne"
"Gdy mówię coś na forum klasy, przy jakiejś prezentacji na przykład, to po prostu śmieją się ze mnie, z tego, jakich gestów używam, jaki ton głosu mam"
"Nawet, gdybym zareagował na ich homofobiczny żart, to i tak nikt by mnie nie poparł, no, może ewentualnie ze 3 osoby"
"W klasie czułem się tak, jakby to był betonowy mur, przed którym stoję i nie mam dostępu"
"Są takie tygodnie, takie miesiące, że chodzi się do szkoły, wraca się ze szkoły, przechodzi się koło mostu i się człowiek zastanawia, czy się nie zrzucić"
"Nie da się nic z tym zrobić, bo nikt nie reaguje"

To cytaty z wypowiedzi osób LGBT - Macieja, Kajetana, Łucji, Dominika i Tristana - na temat prześladowań, które przeżyli w szkole, ze względu na swoją orientację seksualną. (Replika)

'W pewnym momencie potrafią trwać tygodnie, albo nawet miesiące, kiedy chodzi się do szkoły i wraca się ze szkoły i przechodzi się obok mostu i zastanawia się czy się nie zrzucić. I to autentycznie tak po prostu wygląda. I nie da się nic z tym zrobić, bo nikt nie reaguje...'

Szkolna homofobia była i nadal jest - ale coś się zmienia: dziś coraz częściej my sami, osoby LGBT, decydujemy się o niej mówić z otwartą przyłbicą. To najważniejszy krok do rozpoczęcia rozwiązywania problemu. Maciej, Kajetan, Łucja, Dominik, Tristan - chapeau bas.

Wiemy, jak to jest ciężkie, ale im więcej nas zacznie mówić, tym szkolnej homofobii będzie mniej.

Miłość Nie Wyklucza: Homofobia to straszny ból, przemoc psychiczna, nienawiść - mówią bohaterowie filmu. Wśród nich dwóch członków Miłość Nie Wyklucza - Maciej i Dominik. Zobaczcie, co o przemocy na tle homofobicznym mówią osoby, które jej doświadczyły.

Najprawdopodobniej w każdej klasie szkolnej uczy się co najmniej jedna osoba LGBT+. O tym, jak możesz jej pomóc, dowiesz się z naszych broszur "Orientuj się!". Zapraszamy na mnw.org.pl/orientujsie, gdzie znajdziecie wszystkie materiały i informacje o planowanych spotkaniach w całej Polsce. Możesz też zamówić pakiet w wersji drukowanej goo.gl/sswhhJ.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz