sobota, 18 maja 2019

Smutna wiadomość młoda dziewczyna transpłciowa zabiła się w Warszawie


Grupa Stonewall jak po informowała wczoraj jedna aktywistek z Poznania popełniła samobójstwo:

"Potwierdziła się wstrząsająca informacja o śmierci naszej wolontariuszki, Milo Mazurkiewicz. 6 maja Milo skoczyła z mostu Łazienkowskiego w Warszawie. Jej ciało znaleziono przedwczoraj. Dzisiaj przyjaciele potwierdzili jej tożsamość. Słowa nie są w stanie wyrazić tego, jak się czujemy.

Milo była osobą transpłciową. W jednym ze swoich ostatnich postów na Facebooku napisała:

“Mam dość.

Mam dość tego, że jestem traktowana jak gówno.

Mam dość ludzi (psychologów, lekarzy, terapeutów) mówiących mi, że nie mogę być tym, kim jestem, bo wyglądam w nieodpowiedni sposób.

Traktujących mnie, jakbym to wszystko wymyśliła i potrzebowała papierów, aby to udowodnić.

Przywiązujących większą wagę do tego, jak wyglądam, niż do tego, jak się czuję.

Mówiących, że to dobrze, że moje wybrane imię brzmi neutralnie, że to dobrze, że moje ciało nie jest bardzo kobiece, że to dobrze, że nie wyoutowałam się w pracy (jeszcze).

Mówiących, że może powinnam przestać być (próbować być) sobą i zaczekać, aż inni lekarze i terapeuci zdecydują, że już mogę.

Mam dość tego wszystkiego.

Czasem to daje mi więcej siły do walki. Czasem sprawia, że chcę zakończyć swoje życie tu i teraz.

Czasami sprawia, że po prostu chce mi się płakać.

Chciałabym widzieć na horyzoncie jakąś nadzieję. Chciałabym usłyszeć coś innego niż “kiedyś w końcu będzie lepiej”. Chciałabym żyć pełnią życia już dzisiaj, w tym momencie.”

W dniu swojej śmierci Milo napisała po prostu “Przepraszam.”

Powyższe słowa najlepiej oddają to, jak czuła się Milo i jak codziennie czuje się wiele osób transpłciowych w Polsce i na świecie. Nie umiemy napisać lepszego komentarza.

Napiszemy tylko jedno - nigdy, przenigdy nie jesteście sami ze swoimi problemami. Zawsze jest ktoś, kto może Wam pomóc. Znajdźcie lokalną organizację LGBT+ i zapytajcie o psychologa znającego się na rzeczy. Wiele organizacji ma w swojej ofercie darmowe konsultacje psychologiczne. Skorzystajcie z nich. Jeśli w Waszym otoczeniu jest ktoś, kto potrzebuje pomocy, reagujcie. Nie pozwólcie, aby ta osoba porzuciła nadzieję.

Jesteśmy społecznością. Wspierajmy się.


Potrzebujesz pomocy? Wiele grup wspiera osób LGBT telefony zaufania Lambda Warszawa. Adresy mailowe i numery telefonów na stornie KPH, LambdaWarszawaTransFuzja. Wiele inny grup lokalny także wspierają i pomagają jak Grupa Stonewall, Tęczowe Opole, Kultura Równości, Tolerado ...

- nr 116 111 Telefon Zaufania dla Dzieci i Młodzieży, Fundacja Dajemy Dzieciom Siłę. Czynny 7 dni w tygodniu od 12.00-2.00.

- 800 120 002 Kryzysowy Telefon Zaufania, Polskie Towarzystwo Psychologiczne. Czynny 7 dni w tygodniu od 14.00 do 22.00.

- 800 120 002 Pogotowie Niebieska Linia. Czynny całą dobę. Konsultacje po angielsku: poniedziałki 18.00-22.00 Konsultacje po rosyjsku: wtorki 18.00-22.00

- Skype dla osób Głuchych i Głuchoniemych, Ogólnopolskie Pogotowie dla Ofiar Przemocy w Rodzinie "Niebieska Linia" pogotowie.niebieska.linia Poniedziałki: 13.00-15.00

- 800 70 22 22 Centrum Wsparcia dla Osób w stanie Kryzysu Psychicznego Fundacja Itaka Czynny całą dobę, 7 dni w tygodniu.

- 22 635 93 92 Telefon Zaufania Grupa Ponton. Czynny w piątki 16.00-20.00.

- 800 100 100 Telefon dla Rodziców i Nauczycieli w sprawie Bezpieczeństwa Dzieci Fundacja Dajemy Dzieciom Siłę. Czynny od poniedziałku do piątku 12.00-15.00.

- Mailowe wsparcie psychologiczne Lambdy Warszawa: poradnictwo@lambdawarszawa.org

- Lista psychologów i psycholożek rekomendowanych przez Kampanię Przeciw Homofobii: https://kph.org.pl/pomoc/pomoc-psychologiczna/

- Mailowe wsparcie dla chrześcijan LGBTQ „Wiara i tęcza”: wsparcie@wiaraitecza.pl


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz