Nowy spot kampanii „Jeśli to słyszysz, jeśli to widzisz”, któremu głosu użyczyła aktorka Maja Ostaszewska, ma zaskakującą, nowatorską formułę. Nagranie nawiązuje do jednej z ulubionych polskich tradycji, rodzinnego obiadu. – W materiale pokazujemy, że nawet w na pozór idealnej rodzinie znajdować się może homofobia – mówi Ewa Niedziałek z Lambdy Warszawa, koordynatorka kampanii.
Nagranie, którego głównym celem jest zachęcenie świadków do reagowania na przejawy homofobii, zaprezentowane zostanie podczas debaty w lokalu państwomiasto. W dyskusji udział wezmą m.in. rodzice osób LGBT z grupy Akceptacja, młode osoby LGBT, przedstawiciele agencji K2 Internet (współtwórcy spotu), a także eksperci i ekspertki Lambdy Warszawa. Spotkanie będzie miało otwartą, nieformalną formułę. Będzie można porozmawiać o tym, jakie są rodzaje przemocy domowej, kiedy i jak należy na nie reagować oraz gdzie szukać pomocy.
Kampania „Jeśli to słyszysz, jeśli to mówisz” rozpoczęła się w pierwszej połowie roku. W maju na 40 plakatach rozmieszczonych na warszawskich przystankach pojawiły się hasła takie jak „Jak to powiesz babci, że jesteś takim odmieńcem, to ją tym zabijesz” oraz „Kieszonkowe dawałam jak byłaś normalna, na randki z dziewczynami nie będę dawać moich pieniędzy”. Plakaty nawiązywały do słów, które wiele osób LGBT słyszy w domu każdego dnia.
Szczęśliwa rodzina - czy na pewno? Nie, nie wydawało Ci się. Agresja wobec osób homoseksualnych, biseksualnych i transpłciowych ma miejsce w wielu domach, nawet jeśli na pozór wszystko wydaje się idealne. Jeśli czujesz, że ktoś z Twoich bliskich źle Cię traktuje masz prawo reagować, masz prawo szukać pomocy!
Jeśli nie doświadczyłeś/łaś przemocy, pamiętaj, że nigdy nie wiesz, czy ktoś z Twoich znajomych nie jest jej ofiarą. Udostępnij film i pomóż nam walczyć z przemocą wobec osób LGBT.
Spot jest częścią kampanii „Jeśli to słyszysz, jeśli to mówisz” Stowarzyszenia Lambda Warszawa. Więcej informacji można znaleźć pod adresem: www.jeslitoslyszysz.pl
Stworzenie filmu są odpowiedzialni produkcja spotu: K2 Internet, Copywriter: Zofia Leszczyńska, Art. director.: Bartosz Kwiecień, Producent: Grzegorz Pasternak i Justyn Ziemkiewicz. Reżyseria: Bartosz Kruhlik/Movies, DOP: Patrik Skonieczny, Dom produkcyjny: Warsaw Production Michał Zamencki.
Postprodukcja: Montaż: Ziemowit Jaworski, Online: Gabriela Żukowska, Kolorkorekcja: Orka studio postprodukcyjne, Muzyka: Audionetwork. Lokacja: Krzysiek Kliszczyński i Rafael Dembe
Kampania współfinansowana jest przez Urząd Miasta Warszawa i objęta patronatem honorowym przez Rzecznika Praw Obywatelskich i Rzecznika Praw Dziecka.
Tweet
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz