środa, 29 listopada 2017

News: Równość małżeńska, Drag Queen Lulla, GiGi Gorgeous, Rosja, Ghana, Niemcy, Grupa Stonewall ...


Miłość Nie Wyklucza przestawia Anna i Gerard: ona jest z Polski, on z Holandii. Jej – i nasz – kraj nie uznaje małżeństw jednopłciowych, w jego ojczyźnie są one zupełnie naturalne i oczywiste. Dlatego w dniu ślubu zdecydowali się założyć niebieskie przypinki i przysłali nam te oto słowa:

„Obydwoje jesteśmy zdania, że związki małżeńskie osób tej samej płci powinny być legalne i traktowane zupełnie normalnie. Taka jest nasza pozycja światopoglądowa.

Mamy wśród przyjaciół osoby w związkach jednopłciowych, bardzo udanych albo borykających z podobnymi problemami jak związki heteroseksualne.

W Polsce widzimy, jak wiele kłopotów i cierpień wiąże się z brakiem tolerancji i uregulowania stanu prawnego związków jednopłciowych. Z drugiej strony Holandia dostarcza mnóstwa przykładów, ile dobra i szczęścia daje prawne i społeczne poparcie dla wszystkich par”.

Bardzo serdecznie gratulujemy i dziękujemy za tę wzruszającą wypowiedź. Życzymy stu lat w szczęściu i miłości!

Lulla ma 79 lat i jest prawdopodobnie najstarszą polską drag queen. Mieszka w Warszawie w niewielkim mieszkaniu, którego dużą część stanowi garderoba na kreacje. Przeżył powstanie warszawskie, komunizm, czasy „Solidarności” itd.

W najnowszej "Replice", w wywiadzie, którego autorem jest Remigiusz Ryziński ("Foucault w Warszawie"), Lulla mówi m.in. o życiu gejowskim lat 50. w stolicy:

„Nawiązywało się znajomości w bardzo różny sposób - na przykład przez kontakt wzrokowy. Jechałem tramwajem i w pewnym momencie poczułem na sobie czyjeś spojrzenie. Nie wiedziałem, o co chodzi. Wysiadłem, a on za mną. Na wysokości Alhambry, która wtedy była centralnym punktem spotkań gejów, znów nasz wzrok się przeciął i trafiliśmy do środka tej kawiarni. To było moje pierwsze spotkanie z mężczyzną, innym gejem. Wypiliśmy kawę, porozmawialiśmy i rozeszliśmy się. Nigdy już później go nie spotkałem. Dla mnie, 17-letniego chłopaka to był wstrząs. Ja wtedy nic nie wiedziałem, byłem zupełnie surowy. Czułem jednak, że wkraczam w ten świat i już się z niego nie wycofam. Że w życiu będę spoglądał na mężczyzn w sposób specjalny. Podobało mi się to.”

O byciu drag queen: „Otwieram szafę, coś widzimy, coś się dzieje, coś złotego, coś czarnego, koronkowego. Myślę sobie: Rany boskie, w tym jeszcze nie byłem! I towarzystwo się jakoś poruszy, powiedzą: Lulla jest na nowo, coś znowuż wykombinowała, coś nowego stworzyła. To mnie nakręca. Zdaję sobie sprawę, że jestem w grupie ludzi, którzy robią tego typu show, najstarszy. Ale ciągle mi się jeszcze chce i jako Lulla czuje się o 40 lat młodszy, jakbym wszedł w nową skórę. Mimo, że potem muszę z tego wyjść, zmyć z siebie i wrócić do normalnej Lulli. Do postaci, która stąpa po ziemi, która musi jutro włączyć pralkę, iść po pomidory, zakwasić ogórki, zaprosić gości do domu, zrobić śledzika, podać wódeczkę..."

- o Grindrze: “Trudno, żebym ja miał ileś tam ofert, bo to by było nawet śmieszne (…), ale zdarzało się. Z tych wszystkich „randek”, to muszę powiedzieć, że rzetelnych spotkań, takich, które rzeczywiści miały sens, trzy były sympatyczne. Dlatego, że to wszystko jest na zasadzie bajkopisarstwa, niby już jesteś zajęty moją postacią lub odwrotnie, po czym jak ma się to sfinalizować, to albo mnie wyłączasz, albo ja ciebie wyłączam. Kończymy temat, urywa się i idziemy dalej, szukamy dalej.”

- o miłości: “Miłości było kilka, ale taki prawdziwych, to chyba były dwie w moim całym życiu. Powiedzieć muszę szczerze, że jeszcze chciałbym się zakochać. Gdybym trafił na kogoś przyzwoitego, uczciwego, potrafiłbym to jeszcze odwzajemnić i obdarzyć go miłością i uczuciem.”

- o młodych ludziach: “Otaczam się również ludźmi, którzy nie są z mojego pokolenia, bo ich jest zresztą coraz mniej. Jest grono młodych i ciekawych ludzi, z którymi mam o czym rozmawiać. To we mnie sprężynuje. Ja się cieszę, jak mogę się z nimi spotkać i cieszę się, jak oni przychodzą do mnie, chcą ze mną napić się, posłuchać muzyki, pojechać na Paradę. Chcą ze mną się przebrać, czerpać z mojej garderoby. To mnie trzyma.”

- o Paradach: “Nigdy nie przyszło mi do głowy, że dożyję czasu, kiedy odbywa się coś takiego jak Parady naszej społeczności. Pierwsza parada warszawska to było coś takiego, na co czekałem tak, jakbym spodziewał się co najmniej przyjazdu koronowanej głowy. (…) To, że mogłem uczestniczyć w Paradzie, było dla mnie czymś takim, jakby mnie ktoś posadził na wulkan albo jakbym poleciał w kosmos. (…) Cieszę się, że z każdym rokiem ta warszawska Parada Równości dojrzewa, staje się bardziej radosna. I może doczekam jeszcze, że będę mógł ją porównać do parad berlińskich, na które co roku jeżdżę.”.

Specjalnie dla "Repliki" Lulla założyła dwie cudowne kreacje i razem z naszym fotografem, Marcin O. Niewirowicz, weszła na dach (!) swego bloku, by zrobić fotki. Na zdjęciach Lulla "in drag" na dachu oraz Lulla "out of drag" w swoim mieszkanku. Cały wywiad z Lullą - do przeczytania w najnowszej "Replice".

Transpłciowa Youberka gwiazda GiGi Gorgeous i dziewczyna Nats Getty zostały rodzicami. Na Instagramie Gigii zamieściła zdjęcia z nowym synem o imieniu Enzo i podziękował "naszej pięknej matki zastępczej". Dodała "nasz mały aniołek".

Gigi w sierpniu dołączyła do wersji TRL na kanele MTV jako korespondentka, jest aktorką i prowadzi swój kanał na YouTube. (NewNowNext)

Grupa Stonewall bojkotuje Telewizję Polską za brak rzetelności, atakiem na osoby LGBT, oświadczenie TUTAJ. Cóż nie pierwszy raz atak Poznańskiego ośrodka TVP na osoby LGBT, wcześniej podczas marszu równości Poznańskiego zaprosili księdza Oko i atakował LGBT. TVP jest jak rosyjska telewizja publiczna powoli podobnie atakuje się osoby LGBT, po prostu odczłowiecza się osób LGBT.

Brytyjski sąd skazał polskich neonazistów na kary bezwględnego więzienia. Za „walkę z lewakami”, czy dokładniej – udział w ataku na marsz antyfaszystowski, pobicia i akty wandalizmu trzej mężczyźni pójdą do więzienia na 20 miesięcy.

Ale w Polsce za to by nic im nie stało. Po u nas norma faszyzm. "Dostawić szubienice i powiesić całe PO" - tak pisze radny PiS i nie on jeden się nie hamuje. Incydent z narodowcami w Katowicach, którzy na symbolicznych szubienicach powiesili zdjęcia europosłów z Platformy, to kolejny w ostatnich dniach przykład nienawiści.

- W każdej chwili jesteśmy zagrożeni. Chcą zabijać moje dzieci, gwałcić moje córki, chcą mnie zabijać - mówi przewodniczący Rady Naczelnej Ligi Muzułmańskiej imam Youssef Chadid. Podopieczni zdewastowanego w poniedziałek ośrodka obawiają się o swoje bezpieczeństwo i ślą prośby o pomoc do instytucji państwowych. Policja obiecuje, że zapewni im bezpieczeństwo, ale dodaje, że wcześniej nie zwracali się o pomoc.

W Polsce kobiety nie mogą czuć się bezpiecznie? 90 proc. miało doświadczenie z molestowaniem. Dlaczego milczą? To wstyd, myślenie typu: "jestem idiotką, którą to spotkało", "gdybym była mądrzejsza nie byłabym w tej sytuacji", "nie byłabym tak ubrana" (...)

Pinksixty News wiadomości LGBT



W Rosji schronisko dla homoseksualnych mężczyzn uciekających z Czeczenii do Rosji, po odkryciu więzień i tortur policyjnych, teraz też otworzyli swoje drzwi przed innymi osobami LGBT w Rosji, którzy są bezdomni lub w inny sposób bezbronne.



Pinksixty Entertainment na temat musicalu Muriel’s Wedding miał premierę w Sydney



Prezydent Ghany wywiadzie Al Jazeera, wyklucza zalegalizowania homoseksualizmu



Arabskie przestępcze klany rodzinne opanowały berlińską dzielnicę Neukoelln i zastraszają od lat mieszkającą tam ludność.


Z Turcji przez Morze Czarne do Rumunii, a stąd - na północ Europy. To nowa droga, oferowana przez przemytników obywatelom krajów, w których toczy się wojna.



Democracy Now! wiadomości w perspektywy lewicowe



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz