czwartek, 30 listopada 2017

News: Ela i Adrianna, Mark Foster, Tęczowa karta, Dyskusję o HIV, Australia, Sądy ...


Miłość nie wyklucza: Oto Ela i Adrianna. Dziś obchodzą rocznicę. Z tej okazji Ela przygotowała dla Ady niniejsze oświadczenie: „Przy tylu świadkach i świadkiniach chcę spytać Moją Najwspanialszą Adriannę, czy najszybciej jak to będzie tylko możliwe zostanie moją żoną? Skarbie, wiedz, że miłości do Ciebie jestem pewna tak bardzo, że pragnę spędzić z Tobą resztę życia. Dziękuję, że rok temu otworzyłaś przede mną serce i przyjęłaś moje uczucia. Kocham Cię, moja Piękna!”

Adrianno, co Ty na to? Dostajemy za pośrednictwem Facebooka dużo najrozmaitszych wiadomości, często niezwykle pięknych i podnoszących na duchu. Przychodzi też wiele pytań i próśb. Ta była na tyle niezwykła, że musieliśmy ją spełnić. Oto, co jeszcze napisała do nas Ela:

„Mieszkam od kilku lat w Berlinie, jestem szczęśliwą mamą dwunastoletniego syna (najwspanialszego w całym kosmosie) i szczęśliwą kobietą, bo od roku mam przy sobie moją cudowną, wspaniałą partnerkę Adriannę. Dziś 28 listopada jest rocznica naszego związku i chciałabym, aby za pośrednictwem Waszego profilu cały świat się dowiedział, że prawdziwa miłość to skarb, o który zawsze warto walczyć. Z różnych względów osobistych i rodzinnych dla mnie i dla Mojej Ukochanej był to bardzo trudny rok – ale też najpiękniejszy rok mojego życia, bo mimo wielu problemów i przeszkód, z którymi przyszło nam się zmierzyć, udowodniłyśmy sobie, że możemy na siebie liczyć w każdej sytuacji, a miłość która nam się przytrafiła jest piękna i zawsze wygrywa”.

Teraz pozostaje nam trzymać kciuki i z niepokojem czekać na odpowiedź. Chusteczki na wypadek łez wzruszenia mamy już przygotowane.

Pływak z Wielkiej Brytanii Mark Foster, posiadacz sześciu światowych tytułów, 11 złotych medali mistrzostw Europy, dwa złote puchary i pięciokrotny olimpijczyk, wychodzi z szafy.

Foster jest inteligentny i elokwentny, człowiek, który pracuje również jako model i mówca motywujący, też występował w tańcu z gwiazdami, ale od 17 roku życia zmagał się, swoją prawdą ukrywał że jest gejem.

… “W zeszłym miesiącu poszedłem na nagrody Attitude i wręczyłem nagrodę Gregowi Louganis. Spędziłem czas z nim i jego partnerem i byłem za kulisami z księciem Harrym i Kylie Minogue. Wiedzą o mnie - cóż, książę Harry nie - i czułem takie ciepło i razem. Pomyślałem: "Chodziłem na paluszkach w cieniu, ale teraz jest czas, żeby wyjść”. Szkoda, że ​​tego nie zrobiłem, gdy miałem 21 lat i kiedy poznałem mojego pierwszego partnera. Ale nie byłem gotowy. Dzielenie się rzeczami zawsze było problemem dla mnie. Przyzwyczaiłem się do unikania prawdy i nigdy nie spędziłem zbyt wiele czasu patrząc w lustro. To strach przed byciem wrażliwym, ponieważ jeśli otworzę się, mógłbym zostać zraniony. (The Guardian)

Grupa Stonewall: Taka sytuacja. Jedna z internautek opublikowała post na stronie mBank Polska, w którym wyraziła swoje niezadowolenie z odmowy wydania spersonalizowanej tęczowej karty. Cytujemy całość:

“Dzień dobry. Widzę, że mbank wpisuje się w najnowszy polski trend dyskryminacji i homofobii. Chciałam ustawić na swojej karcie spersonalizowanej taki oto obrazek zamieszczony niżej. Z jakiego powodu został odrzucony? Jest to zdjęcie łamiące paragraf 70, punkt 8, mówiący o tym czego nie może zawierać zdjęcie na karcie. Został wyszczególniony w rozmowie z Państwa konsultantem i uzasadnieniu 3) "tematyki prowokacyjnej i erotycznej, także z uwzględnieniem nagości”.

Dziękuję za pomoc, dziś w takim razie chyba rozwiązuję z Państwem umowę i zastanowię się czy zgłosić to gdzieś dalej, myślę że Unia Europejska mogłaby się pochylić nad takim postępowaniem.

Państwa logo też jest kolorowe, czy mogę je gdzieś zgłosić?“ Sprawa szybko nabrała ogromnego zasięgu i w blisko 2 godziny post zebrał ponad 1 tys. reakcji i dziesiątki komentarzy. Do całej sprawy, kilkadziesiąt minut temu, ponownie odniósł się sam bank: "Eni, niestety, niesłusznie założyliśmy, że tęczowa flaga jest logotypem konkretnej organizacji i może być kojarzone z erotyką. Takie stwierdzenie jest oczywiście nadużyciem. Przepraszamy za ten błąd i niewiedzę.

Odpowiadając na pojawiające się wątpliwości – w mBanku nie zgadzamy się na nietolerancję. Z przyjemnością wydamy taką i kolejne karty. Dziękujemy, że zwróciłaś nam na to uwagę. Zrobimy wszystko, żeby nie popełniać tego typu błędów. Pozdrawiam [ŁD]”

Ciekawa jest rozbieżność w przytoczonych zapisach, na podstawie których odmówiono wydania karty… tak czy siak cieszy nas szybka i stanowcza reakcja mBanku.

Zaproszenie na kolejne spotkanie z cyklu Grupa Stonewall Dyskutuje. W Polsce era HIV rozpoczęła się w połowie lat 80-tych. Od tego czasu stwierdzono zakażenie HIV u ponad 22 tys. osób, 5,5 tys osób zachorowało na AIDS, z czego 1,3 tys zmarło. Te ponad 30 lat utrwalił Frank Myonk w filmie dokumentalnym ‘HIV po Polsku’. Zapraszamy do obejrzenia tego trudnego kawałka historii. Po emisji filmu zapraszamy na dyskusję, w której uczestniczyć będą osoby zajmujące się tematem HIV obecnie. Zastanowimy się wspólnie co się zmieniło, a co należało by zmienić dziś.

Spotkanie odbędzie w Centrum Stonewall ul. Jackowskiego 17/6, Poznaniu, w dniu 2 grudnia o 19:00.

Dodatkowo z okazji Światowego Dnia Walki z AIDS, który już 1 grudnia HAH Poznań i Grupa Stonewall zapraszają na magiczną iście królewską noc QUEEN Friends! Tej nocy na HELL przypomnimy niezapomniane szlagiery brytyjskiego zespołu z Freddim Mercurym na czele a towarzyszyć im będą HITy tamtych lat! Więcej TUTAJ.

Usprawiedliwia przemoc i promuje nienawiść – piszą naukowcy w apelu do Rektora Wyższej Szkoły Administracji i Prawa w Ostrołęce, gdzie pracuje Krystyna Pawłowicz. Pod apelem podpisało się 2 tys. osób, z czego 230 to naukowcy.

"Prof. Pawłowicz w ciągu ostatnich kilku lat swojej działalności publicznej i obecności w dyskursie medialnym przyczyniła się do znacznego obniżenia poziomu debaty publicznej w Polsce poprzez notoryczne szerzenie treści ksenofobicznych, homofobicznych, rasistowskich oraz używanie przy tym obraźliwego języka względem swoich adwersarzy politycznych, jak również zwykłych obywateli niepodzielających jej przekonań" – czytamy w liście.

Czarę goryczy, zdaniem sygnatariuszy listu, przelał wpis prof. Pawłowicz z 22 września, w którym polityk odniosła się do samobójczej śmierci 14-letniego Kacpra. Chłopak przed targnięciem się na swoje życie był ofiarą szykan na tle homofobicznym - Onet.pl

Zmiany w sądach pod dyktando prokuratora generalnego oznaczają wprowadzenie państwa policyjnego - mówił w "Faktach po Faktach" w TVN24 profesor Karol Modzelewski, działacz opozycji w czasach PRL, były senator.

Pinksixty News wiadomości LGBT


Australijski Senat właśnie przegłosował ustawę o równości małżeńskiej - za było 43 senatorów/ek, przeciw - 12. W przyszłym tygodniu głosowanie w House of Representatives - i (najprawdopodobniej) równość małżeńska wejdzie w życie. (Replika)



Senator Dean Smith, który był autorem projektu, przed głosowaniem powiedział swoim kolegom z Senatu


OKO.press przedstawia: prof. Adam Strzembosz ocenia projekty ustaw o SN i KRS



"Sędziowie nie mogą mieć ani zbyt giętkich, ani połamanych kręgosłupów. I dlatego to wszystko, czego jesteśmy świadkami w tej chwili, jest bardzo niepokojące, ponieważ zaburza podział władz. A to oznacza zaburzenie Konstytucji. Do zmiany Konstytucji nie było w tej chwili większości parlamentarnej" - w mocnych i prostych słowach prof. Ewa Łętowska wyjaśnia, czemu dwie przegłosowane ustawy i jedna planowana są niebezpieczne.



- PiS-owi chodzi o to, by stworzyć taki mechanizm, który będzie gwarantował im władzę, tzn. raz zdobytej władzy PiS nigdy nie będzie chciał oddać. Po zamachu na SN przychodzi pora na ordynację wyborczą. Po uchwaleniu tych ustaw nie będziemy mieli wolnych wyborów w Polsce. Będziemy mieli wybory, które będą miały charakter "pisowski"- mówi w rozmowie poseł PO Mariusz Witczak.



102-letni Eliahu Pietruszka przez całe życie był pewien, że jego rodzina zginęła w obozie koncentracyjnym.



Democracy Now! wiadomości w perspektywy lewicowe


1 komentarz:

  1. Ten komentarz został usunięty przez administratora bloga.

    OdpowiedzUsuń