czwartek, 22 czerwca 2023

Młody biegacz szkolny Nico Young, mówi, że publiczne wyjście z szafy wzmocniło jego pewność siebie jako sportowca

Młody biegacz szkolny Nico Young,, który publicznie ujawnił się jako gej latem ubiegłego roku, niedawno zajął ósme miejsce na Mistrzostwach NCAA w biegu na 5000 metrów – wystarczająco, aby zdobyć prestiżowe wyróżnienie First-Team All-American. Young ukończył wyścig z czasem 14:11:13.

Miejsce Young w All-American jest ukoronowaniem kolejnego niesamowitego roku dla tego Kalifornijczyka i utalentowanego studenta Northern Arizona University. Jesienią zajął drugie miejsce indywidualnie na Mistrzostwach NCAA w biegach przełajowych i poprowadził drużynę Lumberjacks do szóstego tytułu mistrzowskiego w ostatnich siedmiu latach.

W poprzednim sezonie lekkoatletycznym Young zajął trzecie miejsce w biegu na 5000 metrów na Mistrzostwach NCAA i ustanowił drugi najlepszy czas w historii NCAA w tej konkurencji (13:11:30).

To, że odnosi tak duże sukcesy od momentu ujawnienia się, nie jest przypadkiem. W wywiadzie dla "Queer Athlete Podcast", prowadzonego przez byłą zawodniczkę BYU, Emmę Gee, Young mówi, że publiczne wyjście ze swoją orientacją seksualną wzmocniło jego pewność siebie jako sportowca.

"W miarę upływu sezonu, stawałem na linii startowej i czułem się o wiele pewniejszy siebie", powiedział w styczniowym wywiadzie. "Wiedziałem, ile to wymagało, żeby się ujawnić. Pomyślałem sobie: 'Jeśli mogę to zrobić, mogę też pobiec w tym wyścigu'". Już w szkole średniej Young był wybitnym biegaczem – posiadał rekord w biegu na 3 mile dla amerykańskich uczniów i był Mistrzem Roku 2019-2020 według National Gatorade w biegach przełajowych i lekkoatletyce. W sierpniu ubiegłego roku ujawnił swoją orientację na Instagramie.

"Każdy, kto twierdzi, że bycie gejem to wybór, jest w błędzie", napisał Young. "Jestem żywym dowodem, że to nie jest wybór, to coś, czego zawsze byłem świadomy, ale zachowywałem się milcząco z obawy przed odrzuceniem".

W późniejszej części wpisu Young przyznaje, że standardy heteronormatywne społeczeństwa trzymały go w szafie. 

"Z trudem akceptowałem siebie, ale staję się coraz bardziej dumny i szczęśliwy z tego, kim jestem", napisał. "Zdałem sobie sprawę, że jedynym powodem, dla którego nie lubiłem tego fragmentu siebie, było to, co społeczeństwo mi mówiło, a nie to, jak się faktycznie czuję".

W wspomnianym wywiadzie dla "Queer Athlete Podcast" Young rozwija swoją drogę do samorefleksji.

"Musiałem powiedzieć sobie: 'Wiem, że to nie jest moim wyborem. To wiem. Więc jedynym wyborem, jaki mam, to być zadowolonym ze swojej tożsamości. Znam prawdę, bo ją przeżywam'", powiedział. "Jedynym powodem, dla którego kiedykolwiek wątpiłem w to, było to, co mówili inni ludzie. To, czego się nauczyłem jako dziecko, jest zupełnie nieistotne wobec tego, w co naprawdę wierzę". Wyraźnie widać, że Young znalazł swoje miejsce na Northern Arizona University. Powiedział Gee, że od razu poczuł się komfortowo, gdy odwiedził kampus uczelni w Flagstaff.

"Kiedy odwiedzałem uczelnie, aby podjąć decyzję o studiach, to z pewnością było to w mojej głowie: czy to będzie grupa ludzi, która będzie mnie akceptować?", powiedział.

"Gdy odwiedziłem to miejsce, wydawało się, że tak będzie. Uważam, że nasza drużyna dzieli wiele silnych wartości. Naprawdę dbamy o siebie jako ludzi, a to, kim jesteśmy, jest o wiele ważniejsze niż nasze wyniki sportowe. O tym rodzaju rzeczy rozmawiamy cały czas. Myślę, że to bardzo pomogło".

Te silne wartości pomogły Young odnieść sukces jako sportowcowi, ale co ważniejsze, jako człowiekowi. Przez większość życia jego nastrój zależał od sukcesów sportowych. Ale od momentu ujawnienia się, zdał sobie sprawę, że życie ma więcej do zaoferowania.

"Wydaje mi się, że zacząłem to rozumieć dopiero w ciągu ostatnich kilku lat – nie utożsamianie mojej tożsamości z bieganiem", powiedział. "Ujawnienie się zdecydowanie mi w tym pomogło. Poprawiło jakość mojego życia. Jeśli z jakiegoś powodu nie pobiegnę dobrze, wciąż mam siebie. Nadal mam to, kim jestem. To nigdy nie zniknie".

Idąc na czwarty rok studiów, jasne jest, że Young jest bardziej pewny siebie niż kiedykolwiek wcześniej. Ma dużą grupę obserwujących w mediach społecznościowych (ponad 58 000 na Instagramie) i promuje swoją własną linię odzieży, run fast apparel, razem ze swoimi młodszymi braćmi, Leo i Lex, którzy również są wybitnymi biegaczami.

Lex posiada rekord w biegu na 5000 metrów w szkole średniej, a Leo teraz posiada rekord w biegu na 3 mile, wyprzedzając swojego starszego brata. Oboje idą na Stanford University.

źródło Queerty.com

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz