piątek, 23 czerwca 2023

Miesiąc dumy - Skoczek do wody Aidan Faminoff, wrócił do sportu

Mistrz sportów wodnych NCAA zgromadził imponującą grupę obserwujących na mediach społecznościowych (ponad 89 000 na Instagramie) od momentu, gdy jako pierwszoroczniak na Florida State University publicznie ujawnił się jest gejem w 2016 roku. Ostatnio powrócił na trampolinę i odżywił swoją miłość do tego sportu.

"Miało się świetnie w zeszły weekend, wracając na deskę i rywalizując dla zabawy!" napisał na Instagramie. "Wszystkie uczucia wróciły, poświęciłem tej dyscyplinie wiele czasu i świetnie jest znów poczuć ten przypływ adrenaliny. Nadal mam to w sobie."

Faminoff publicznie ujawnił jest gejem w eseju dla Outsports w 2017 roku. W swoim artykule napisał, że wsparcie ze strony kolegów z drużyny i rodziny uczyniło ten proces satysfakcjonującym.

"Czuję się najlepiej, czując się akceptowanym, witany i kochany wśród swoich rówieśników i kolegów z drużyny" napisał.

Jak wielu sportowców LGBTQ+, Faminoff zauważył poprawę swojej wydajności sportowej po ujawnieniu swojej prawdziwej tożsamości światu.

"Coming out uczynił mnie lepszym sportowcem, ponieważ czuję się bardziej komfortowo i staję się sobą" powiedział. "Rozwijam się, być osobą zawsze chciałem być, i to przełożyło się na moje podejście do skoków." Jako pierwszoroczniak, Faminoff zdobył miejsce na Mistrzostwach NCAA (co jest rzadkością dla pierwszorocznych skoczków) i zakwalifikował się do finału Mistrzostw ACC, gdzie zajął szóste miejsce na platformie. W kolejnym roku zdobył brązowy medal na Mistrzostwach ACC i po raz pierwszy zdobył tytuł All-ACC.

Jego sukcesy w basenie tylko się potęgowały. W trzecim roku studiów Faminoff zakwalifikował się również na Mistrzostwa NCAA. Ukończył Florida State w 2020 roku.

W wywiadzie udzielonym po coming outcie dla Gay Times, rodowity mieszkaniec Kolumbii Brytyjskiej powiedział, że podzielił się swoją historią, aby być wzorem dla innych.

"Mam nadzieję, że moja historia zainspiruje ludzi do akceptacji siebie i odnalezienia komfortu we własnej skórze." Obecnie na międzynarodowej scenie można spotkać wielu skoczków LGBTQ+, w tym olimpijczyków Tom Daley, Anton Down-Jenkins i Jordan Windle. 

W wymienionym wywiadzie dla Gay Times Faminoff wspomniał o komforcie w swojej skórze, a jego dragu "Hazel" zdecydowanie to potwierdza.

"Ludzie pytają, dlaczego jestem taki elastyczny" napisał na swojej ostatniej historii na Instagramie. "Przez 17 lat zajmowałem się tym sportem. Skoczek, który stał się drag queen."

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz