Dziś mamy pierwszy dzień w szkole, powrót do szkół nie będzie łatwy nie tylko z powody pandemii, ale nagonki na osoby LGBT. Jak pokazał najnowszy raport młodzieży LGBTQ podczas pandemii i nauczania zdalnego nie jest dobrze.
Życzę wiele szczęścia i miłości, oraz akceptacji uważajcie na siebie gdy macie problem, gdy ktoś was prześladuje, chcecie wyjść z szafy, problem akceptacji możecie napisać wielu organizacji Kampania Przeciw Homofobii, Lambda Warszawa, Wiara i Tęcza, TransFuzja i lokalne organizacje.
Miłość nie Wyklucza: tysiące dzieci w Polsce ruszyło do szkół. Do szkół, które według raportów Towarzystwo Edukacji Antydyskryminacyjnej nie radzą sobie z homofobią, rasizmem, nierównościami społecznymi i zapewnieniem bezpieczeństwa podopiecznym.
W nowym roku szkolnym życzymy wszystkim uczniom i uczennicom przyjaznej przestrzeni do edukacji i rozwoju. Szkoły wolnej od przemocy. Szkoły wspierającej i reagującej sprawnie na wszelkie przejawy dyskryminacji.
Nauczycielom i nauczycielkom życzymy odwagi w walce ze szkolną agresją, przemocą i dyskryminacją. Wiemy, że ciąży na was wielka presja, a codzienna ciężka praca bywa często niedoceniana. Dlatego chcielibyśmy, aby wasza praca wiązała się z osobistym rozwojem, szkoleniami i treningami, które dadzą wam dobre narzędzia do pracy.
Rodzicom życzymy uwagi i wrażliwości na potrzeby dzieci. Reagujcie, kiedy czujecie, że w szkole dzieje im się krzywda. Mogą się wstydzić, by wam o tym powiedzieć.
Tęczowym rodzicom życzymy tego, co powyżej oraz odwagi w pokazywaniu społeczeństwu, że wasze rodziny niczym się nie różnią od tych nie tęczowych. Dwie mamy lub dwóch ojców – tak samo kochają, tak samo wymagają, tak samo troszczą się i złoszczą. Pamiętajcie, że wykonujecie jedną z najważniejszych prac na rzecz akceptacji osób LGBT+ w Polsce.
Zróbmy wszystko, aby wkrótce w rankingu najbezpieczniejszych miesięcy w roku szkolnym znalazł się październik, marzec czy maj. A nie sierpień…
“Lekcja równości” - podręcznik przygotowany przez Kampania Przeciw Homofobii.
„Transpłciowa młodzież w polskiej szkole” to publikacja Fundacji Trans-Fuzja, efekt trwającego ponad rok badania dotyczącego funkcjonowania dzieci i młodzieży transpłciowej w systemie szkolnym.
Publikacja jest pierwszym w Polsce podręcznikiem dla dyrekcji, nauczycieli, pedagogów i psychologów szkolnych stanowiąca kompendium wiedzy dotyczącej specyfiki pomocy młodzieży transpłciowej.
Do Fundacji coraz częściej zwracają się rodzice z prośbą o udzielenie wsparcia merytorycznego placówkom, w których uczą się transpłciowe dzieci i młodzież.
Z uwagi na brak szkoleń z zakresu seksualności i płciowości człowieka, szereg szkół a zatem i specjalistów, nie ma kompetencji, aby kompleksowo wesprzeć transpłciową młodzież, jej rówieśników, a także pracujące w placówkach osoby.
Podręcznik w jasny i przystępny sposób przedstawia zjawisko transpłciowości, daje specjalistom narzędzia ułatwiające dzieciom i młodzieży funkcjonowanie zgodnie z odczuwaną płcią, jak również przekazuje informacje pomocne specjalistom w kształtowaniu wśród młodzieży postaw akceptacji i szacunku wobec różnorodności.
Przewodnik, dostępny w wersji papierowej i on-line, jest efektem pracy badania społecznego „Tranzycje młodzieży w środowisku szkolnym” przeprowadzonego przez Fundację Trans-Fuzja w 2015 roku. Ściągnij podręcznik w wersji PDF
Tweet
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz