Język „Stanowiska…” w większym stopniu przypomina dehumanizujące wypowiedzi polityków niż pełen miłości język Dobrej Nowiny Jezusa Chrystusa.
Czytając ten dokument, utwierdziłem się niestety w przekonaniu, że osoby homoseksualne, biseksualne i transpłciowe (LGBT+) stały się ofiarami ideologicznej walki, podsycanej w ostatnim czasie przez partie polityczne o prawicowych konotacjach (powołujące się nierzadko na swoje związki z Kościołem i występujące rzekomo w obronie wartości chrześcijańskich), a nie podmiotem duszpasterskiej troski pasterzy Kościoła. Wydaje mi się, że zamiast otoczyć te osoby opieką, do czego zachęca papież Franciszek, Konferencja Episkopatu Polski – piszę to z wielkim smutkiem – stanęła do walki, opowiadając się po jednej ze stron ideologicznego sporu.
Nie wiem, do kogo adresowany jest ten dokument… Do gejów i lesbijek? Do duszpasterzy? Do rodziców osób homoseksualnych? A może raczej do liderów partii politycznych albo katolickich działaczy walczących z „ideologią LGBT+”? Chyba to właśnie ci ostatni z największym zadowoleniem przyjmą to „Stanowisko…” (...) - Magazyn Kontakt.
Drodzy kościelni przyjaciele, proszę się nie dziwić, że Kościół dla wielu osób LGBT+ jest wrogiem. Bo jest. Właśnie drogami wewnątrzkościelnymi ze strony episkopatu rozeszło się poparcie dla projektu Kai Godek „Stop LGBT”, który ma na celu zmianę ustawy o zgromadzeniach publicznych, tak żeby odebrać prawo do publicznych zgromadzeń społeczności LGBT+. Przykładem tego, są ogłoszenia duszpasterskie, które pojawiły się w jezuickiej parafii pw. sw. Klemensa Dworzaka we Wrocławiu:
„Informujemy, że dzisiaj po każdej Mszy Świętej, przed kościołem można złożyć podpis na liście poparcia akcji „Stop LGBT” dotyczącej zmiany ustawy z 24.07.2015 roku o zgromadzeniach w obronie praw, wolności i moralności. Zachęcamy Parafian do licznego poparcia tej inicjatywy.”
Jest to projekt dyskryminujący, wykluczający i niezgodny z konstytucją, która w art. 32 mówi, że „wszyscy są wobec prawa równi. Wszyscy mają prawo do równego traktowania przez władze publiczne. Nikt nie może być dyskryminowany w życiu politycznym, społecznym lub gospodarczym z jakiejkolwiek przyczyny.” Mamy konstytucyjne prawo do zgromadzeń i korzystania z naszych praw obywatelskich, które chce się nam odebrać w imię homofobicznej ideologii.
Kościół tym samym włącza się w próbę odbierania praw obywatelskich jednej z grup społecznych. Opowiada się tym samym za pogwałceniem konstytucji, za dyskryminacją i wykluczeniem. To jest coś oburzającego i kompletnie nie do przyjęcia. Przed chwilą episkopat wydał paskudny dokument nt. LGBT z postulatem nieludzkich terapii konwersyjnych, a teraz opowiada się za odbieraniem praw obywatelskich osobom LGBT+. Trzeba to powiedzieć jasno i wyraźnie: Kościół Rzymskokatolicki w Polsce to zło, które stoi za cierpieniem osób LGBT+. To główna siła napędowa ideologicznej homofobii. Przypominają mi się antysemickie narracje kościelne z lat 30tych ubiegłego wieku. Tak, Kościół także podsycał nastroje antysemickie. Znajdziecie tego wyraz w publikacjach z tamtych lat. Dzisiaj Kościół uczestniczy w nagonce na inną mniejszość - na społeczność LGBT+.
Wyrażam dzisiaj głęboki wstyd, że przez 9 lat byłem jednym z fukcjonariuszy tej instytucji, którą dzisiaj uznaję za instytucję szkodliwą społecznie. Przez te 9 lat wierzyłem, że w Kościele mogę realizować idee humanizmu, do których inspirowała mnie Ewangelia. Ale muszę stwierdzić, że Kościół Rzymskokatolicki w Polsce jest instytucją antyewangeliczną. Nie przekłada się to na każdego katolika. Ale instytucjonalne zaangażowanie hierarchii kościelnej w takie projekty jak „Stop LGBT” sprawiają, że należy patrzeć na instytucję kościoła, jako instytucję złą, szkodliwą i niebezpieczną dla podstawowych praw człowieka i praw obywatelskich.
Oświadczam tym samym, że nie chcę być już w żaden sposób związany z tą instytucją, dlatego w najbliższym czasie zwrócę się do Watykanu o formalne wystąpienie ze stanu duchownego. Dotąd byłem poza tym stanem na mocy własnej woli, ale chcę zrobić to formalnie.
Katedra Hope
Parafia Ewangelicka Opatrzności Bożej we Wrocławiu - dziś na temat nie równości społeczny
Kościół Ewangelicko-Augsburskiego św. Marcina w Krakowie - dziś na temat nie równości społeczny i praw człowieka.
Luteranie w Łodzi - 14. Niedziela po Trójcy Świętej
Nabożeństwo z kościoła ewangelicko-augsburskiego Świętej Trójcy w Warszawie
Kolejny odcinek cyklu "Ewangelickie ABC". Na pytania czym jest duszpasterstwo i jak ono jest zróżnicowane w Kościele Ewangelicko-Augsburskim odpowiada ks. Grzegorz Brudny z Parafii Ewangelicko-Augsburskiej w Lublinie.
Codziennik biblijny
Reformowany Kościół Katolicki - Liturgia poświęcenia kaplicy w Zielonej Górze
First Church in Marlborough Congregational - Kazimierz Bem
Parafia św Stanisława Kostki w Saint Louis
Middle Church
Metropolitan Community Church w Toronto
Douglas United Church of Christ
Metropolitan Community Church - Los Angeles
Metropolitan Community Church of Washington DC
Christ Church Cathedral Vancouver
Tweet
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz