środa, 27 marca 2019

Aktor Jussie Smollett został oczyszczony z zarzutów

Matt Marton/AP
Aktor Jussie Smollett został oczyszczony z zarzutów dotyczące sfingowanego homofobicznego i rasistowskiego ataku na siebie.

Prokurator hrabstwa Cook (podlega mu Chicago) wycofał wszystkie oskarżenia przeciwko aktorowi. Jussie Smollett kilkanaście dni temu został usunięty przez producentów z obsady serialu "Imperium" po tym jak oskarżono go o sfabrykowanie ataku na siebie. Po dzisiejszej decyzji prokuratury 20th Century Fox Television wydała oświadczenie takiej treści: "Jussie Smollett zawsze utrzymywał, że jest niewinny, więc jesteśmy zadowoleni, że wszystkie zarzuty przeciwko niemu zostały oddalone". Być może aktor zostanie z powrotem zatrudniony przy serialu.

Pod koniec stycznia Jussie Smollett, jak twierdził, został zaatakowany przez dwóch zamaskowanych mężczyzn, którzy założyli mu sznur na szyję i obali go wybielaczem. Biorąc pod uwagę że aktor znany z serialu "Imperium" otwarcie przyznaje się do homoseksualizmu atak został sklasyfikowany jako "zbrodnia z nienawiści" i został powszechnie potępiony. Nawet prezydent Donald Trump nazwał atak obrzydliwym.

Do sytuacji odniosła się także rodzina aktora, która nie ukrywa swojej ulgi. Ich zdaniem, Jussie nigdy nie byłby zdolny do tego, o co go oskarżono. Uważają, że wielu za bardzo spieszyło się do osądu jeszcze przed wysłuchaniem rzeczywistych dowodów i dodają też, że teraz oczekują postawienia przed sądem prawdziwych sprawców i winnych tej niedopuszczalnej sytuacji.

Po ogłoszeniu informacji, swoje oświadczenie wydał także sam aktor. Jak mówi: Przede wszystkim chcę podziękować mojej rodzinie, moim przyjaciołom, niesamowitym ludziom z Chicago, z całego kraju i ze świata, którzy modlili się za mnie, którzy mnie wspierali i którzy dali mi tyle miłości. Nikt nigdy nie dowie się, jak wiele to dla mnie znaczy – będę Wam na zawsze wdzięczny. Chcę, żebyście wiedzieli, że nie poszło to na próżno. Od pierwszego dnia jestem prawdomówny i konsekwentny, na każdym poziomie. Nie byłbym synem mojej matki, gdybym był zdolny choćby do ułamka tego, o co mnie oskarżono.

Smollett podkreśla, że po całej tej sytuacji chciałby po prostu wrócić do pracy i kontynuować normalne życie. Na pytanie, czy zamierza pociągnąć do odpowiedzialności tych, którzy go niesłusznie oskarżyli, nie udzielono jednak odpowiedzi.

(NaEkranie/Canal Plus)


Burmistrz Chicago Rahm Emanuel mówi dla CNN, że Jussie Smollett nie okazał skruchy i nie rozumie decyzji policji oczyszczenie z zarzutów aktora.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz