wtorek, 5 marca 2019

Wieści z Instagramu: Love is Love, Neil Patrick Harris, Michał Kwiatkowski, Tom Daley, Aydian Dowling, Adam Rippon ...









Wyświetl ten post na Instagramie.

Żywa Biblioteka wraca do Opola! 16 lutego 2019 r. w siedzibie Tęczowego Opola, w ramach grantu Fundacji Batorego, odbyło się szkolenie "Jak zorganizować Żywą Bibliotekę". Nasze zaproszenie do poprowadzenia szkolenia przyjęła fantastyczna Dorota Mołodyńska – Küntzel, wieloletnia koordynatorka Żywych Bibliotek w Polsce i trenerka Human Library Organization. Była energia, pomysły i konkrety! Przed nami dużo pracy, ale mamy pewność, że pokochacie tę społecznę inicjatywą tak samo mocno jak my! ❤ 📌 W najbliższym czasie ruszymy z procesem rekrutacyjnym dla osób wolontariackich, więc śledźcie uważnie nasz instagram i fanpage na facebooku: Żywa Biblioteka 2019 - Opole 😉 Jeśli chcecie dowiedzieć się więcej na temat Żywej Biblioteki zerknijcie tutaj ➡️ http://zywabibliotekapolska.pl/ #zywabibliotekawroclaw #żywabiblioteka #tęczoweopole #działamy💪 #jestmoc #szkolenie #żyweksiążki #opole
Post udostępniony przez Żywa Biblioteka (@zywabibliotekaopole)




Wyświetl ten post na Instagramie.

Kolejny zapis Warszawskiej Deklaracji LGBT+ to program „Latarnik”. Zakłada on, że w każdej szkole przynajmniej jedna osoba z kadry będzie potrafiła interweniować i pomagać młodzieży i dzieciom LGBT+ prześladowanym z powodu orientacji lub tożsamości płciowej. Brak wiedzy wzmaga uprzedzenia. Uprzedzenia prowadzą do przyzwolenia na przemoc. W sytuacji przyzwolenia, ofiarą przemocy może paść każde dziecko. Bullying – zjawisko gnębienia przez rówieśników i nauczycieli – jest ignorowane, deprecjonowane i tolerowane przez źle przygotowaną kadrę nauczycielską i pedagogiczną. Celem programu „Latarnik” jest doprowadzenie do tego, aby w każdej warszawskiej szkole była przynajmniej jedna osoba (nauczyciel, nauczycielka, szkolna pedagożka czy psycholog), przygotowana do zapobiegania i reagowania na przemoc wobec uczniów i uczennic LGBT+ oraz współpracy z kadrą pedagogiczną i nauczycielską (dostarczając wiedzę, interweniując w sytuacjach kryzysowych). Efektywny program powinien skupić się w pierwszej kolejności na nauczycielach i nauczycielkach, które już teraz starają się wprowadzać w swoich szkołach działania zapobiegające uprzedzeniom i dyskryminacji, wyposażając ich w wiedzę i narzędzia do dalszej pracy. Oprócz założenia wzrastania sieci „Latarników” oddolnie i na bazie już istniejących zasobów i chęci, konieczne jest dopełnienie ich systemowym wsparciem nastawionym na trwałość i zasięg działania, które faktycznie i realnie odpowiedzą na problem bullyingu. Ciąg dalszy w komentarzu. ⬇️
Post udostępniony przez Miłość Nie Wyklucza (@miloscniewyklucza)
























Brak komentarzy:

Prześlij komentarz