piątek, 15 grudnia 2017

News: Sąd najwyższy Argentyny, Jakub Lendzion, Wolne sądy, Alabama, Carson Jones ...


Sąd najwyższy Argentyny usuwa religię ze szkół publicznych. Jego najnowsze orzeczenie głosi, że nauczanie religii w szkołach publicznych jest sprzeczne z konstytucją, bo szkoła jest świecka. Rodzice nie muszą oświadczać, czy chcą, by ich dzieci chodziły na religię, gdyż dyskryminuje to innych. (Gazeta Wyborcza)

Jakub Lendzion właśnie wygrał proces z własną szkołą – Zespołem Szkół Gastronomiczno-Hotelarskich w Warszawie.

Kuba spotykał się z regularnymi szykanami ze strony rówieśników, motywem była jego homoseksualna orientacja. Mimo, że wielokrotnie zgłaszał problem, nauczyciele i dyrekcja nie reagowali – sąd uznał ich winę. Kuba nie domagał się finansowego zadośćuczynienia, tylko przeprosin ze strony szkoły – już wiszą na stronie szkoły: http://www.zsgh.edu.pl/

Kuba jest dziś działaczem Kampanii Przeciw Homofobii. Kilka miesięcy temu skończył prawo. Proces wytoczył szkole trzy lata po jej skończeniu, będąc na trzecim roku studiów.

Specjalnie dla "Repliki "Kuba powiedział właśnie: „Ta sprawa nie dawała mi spokoju. Wciąż w myślach przeżywałem tamten koszmarny okres. Docinki ze strony uczniów były dla mnie tak samo bolesne, jak obojętność nauczycieli. Poczucie samotności i bezsilności to był hardkor. Dlatego postanowiłem wytoczyć proces. Wiem, że ryzykowałem, bo nikt w podobnej sprawie się nie sądził w Polsce – ale opłaciło się.

Nie obchodzi mnie, czy te przeprosiny, które zasądził sąd, są szczere czy nie. I tak skakałem ze szczęścia, gdy je zobaczyłem na stronie szkoły. Ważne jest jednak co innego: mam nadzieję, że władze szkoły już nie odniosą się obojętnie, gdy następny uczeń powie, że ma problem z homofobią. A ponieważ wyrok dzięki mediom stał się głośny, mam nadzieję, że usłyszą o nim władze innych szkół.

Szkolnej homofobii nie można ignorować. Ona zabiła Dominika z Bieżunia, Kacpra z Gorczyna i prawdopodobnie wielu innych uczniów i uczennic, o których nie wiemy. Szkolna homofobia codziennie przyprawia wielu cierpień wielu młodym osobom. Ten wyrok jest dla mnie, ale i dla nich.

Jak to wyglądało? Ciągłe drobne akty przemocy – podstawianie nogi, bym się przewrócił, popychanie niby niechcący, ale jeśli zdarza się codziennie miesiącami, to chyba nie jest niechcący, rzucanie we mnie długopisami czy ołówkami, notoryczne chowanie mi plecaka. Wszystko z szyderczym śmiechem i okraszone wyzwiskami: pedał, pedofil, pedzio, homoś, ciota. I udawanie nauczycieli, że to wszystko jest normalne, że młodzi ludzie po prostu tak mają. I nawet jeszcze uwagi, że może jestem sam sobie winny, bo może niepotrzebnie się outowałem i może potrzebuję psychologa.

Pomoc psychologiczna być może była potrzebna moim prześladowcom, bo to z nimi było coś nie tak. Może też przydałaby się nauczycielom – na znieczulicę. A ukrywanie orientacji nie jest niczyim obowiązkiem. Każdy ma prawo czuć się w szkole bezpiecznie, czy jest hetero, czy homo, biały czy czarny, blondyn czy rudy, gruby czy chudy.

Dziękuję wszystkim, którzy pomogli mi podczas procesu, szczególnie Paweł Knut, prawnikowi Kampania Przeciw Homofobii. Buziaki dla wszystkich – szczególnie dla młodych ludzi LGBT w szkołach – trzymajcie się!” Kuba, buziaki i jeszcze raz gratulacje dla Ciebie.

Plus wideo TVN Fakty - Sąd nie bał się nazwać tego problemu. Określił go mianem homofobii i jednocześnie wskazał, jakie z tego tytułu wynikają konsekwencje - mówi nam Paweł Knut, pełnomocnik Jakuba

Takie, że szkoła powinna uczyć tolerancji, a gdy na nietolerancję nie reaguje ponosi za to winę. - Usłyszałem, że jedyne co mogę otrzymać to wsparcie psychologiczne dla mnie. Natomiast żadnej realnej zmiany w szkole nie otrzymam, bo jest to niemożliwe - tłumaczy Jakub Lendzion.

Jakub nie chciał ani złotówki. Bo cel miał inny. - Zmian w murach tej szkoły i w głowach ludzi - zapewnia.



Pinksixty News wiadomości LGBT



- Jeżeli ta konstytucja była zła, to nie trzeba było na nią przysięgać i to mówiąc "tak mi dopomóż Bóg" - odpowiedział profesor. - Myślę, że dla pana prezydenta i dla mnie te słowa wiele znaczą. Jeżeli konstytucji nie zamierzało się przestrzegać, bo była fatalna, nie należało na nią przysięgać - dodał w "Faktach po Faktach" w TVN24 profesor Adam Strzembosz.

Stary Rynek w Poznaniu, Manifestacja Wolne Sądy


Human Rights Campaign klip wygrana Doug Jones w Alabama, do też dzięki tysiące wolontariuszy LGBT w tym stanie walczyli. Dodam syn Doug Jonesa, Carson jest też gejem.



Adam Bodnar: Niezależne sądy to fundament systemu władzy



PIS powraca z projektem o broni. Jeszcze gorszym niż poprzedni. Daje on prawo korzystania z broni wojskowej przez organizacje paramilitarne, z którymi MON podpisze umowę. Organizacje te będą mogły funkcjonować również w szkołach. Szaleństwo uzbrojenia Polaków na siłę stał się jakaś obsesją albo planem na budowę bojówek.

Chcą zrobić Polskę drugą Amerykę gdzie dochodzi wiele morderstw nawet strzela się w szkołach, jeszcze problem w Polsce dać skrajnej prawicy broń. To się módlcie, kiedy doszło do masakry w klubie Pulse w Orlando co młodzież skrajna prawicowa u nas mówiła, dumni byli, a nawet wielu marzy sobie taki masakrę.


Ponad 7 tysięcy osób przebrało się za św. Mikołaja i wzięło udział w nietypowym biegu. W szczytnym celu.



Ostateczną zgodę na wejście w życie umowy z Unią w sprawie brexitu będzie mieć brytyjski parlament, a nie rząd. Tak zdecydowali posłowie w Londynie, wbrew woli Theresy May. Najciekawsze jest to, że w efekcie pojawiają się nowe instrumenty, dzięki którym brexit będzie można odwołać, jeśli tylko będzie taka wola polityczna.

Brytyjski parlament uchwalił, że ostateczna zgoda musi pochodzić właśnie od parlamentu, a rząd nie będzie miał w tej sprawie samodzielności. Theresa May dalej ma negocjować najlepiej jak potrafi, ale na końcu to nie ona będzie orzekać, czy warunki brexitu są na tyle dobre, że można tego dokonać, czy może jednak nie - Gazeta.pl


Democracy Now! wiadomości w perspektywy lewicowe