wtorek, 5 grudnia 2017

News: Elton John, Homofobia w szkole, Izraelski koszykarz, Niesprawni, Australia, Tęczowa rodzina, Katowice ...


W poniedziałek, 4 grudnia, zmarła Sheila Farebrother, matka Eltona Johna. O jej śmierci artysta poinformował na Facebooku. Miała 92 lata.

"W gimnazjum byłem izolowany w klasie. Przyjaźnić się ze mną – to był obciach. Do głowy by mi nie przyszło wtedy, by robić coming out. Miałem tylko 14 lat." - mówi Dominik Kuc w najnowszej "Replice".

"O tym, jak jestem traktowany w klasie, nie mogłem też powiedzieć rodzicom, bo musiałbym powiedzieć o przyczynach – a nie byłem gotowy na ujawnienie się przed nimi. W ogóle nikomu o tym nie mówiłem – byłem sam i z szykanami, i z moją orientacją, którą wtedy odkrywałem.

Szykany dotyczyły więc mojej domniemanej orientacji. Delikatny chłopak, który lubi język francuski i słucha dużo muzyki, a sportem w ogóle się nie interesuje - nie do przyjęcia. Koledzy w ramach żartu wystawiali mnie na wuefie do najcięższych ćwiczeń, na najtrudniejsze pozycje w grach zespołowych. Mieli radochę, gdy widzieli, jak nie daję sobie rady. Rzucano we mnie piłką - niby niechcący, ale to się zdarzało ciągle.
Efektem był wielki stres, wagary. Robiono mi też zdjęcia bez mojej wiedzy ani zgody, potem wrzucano je na Snapchata.

W drugiej klasie gimnazjum wyoutowałem się przed ściśle określonym gronem przyjaciół. Pilnowanie, by nikt inny się nie dowiedział, stało się moją obsesją (…). W trzeciej klasie gimnazjum trafiłem do pani psycholog. Była wspaniała. Zacząłem powoli przepracowywać z nią traumę, wyrzucać z siebie złe emocje. Przed panią psycholog zrobiłem coming out. Dziś wszyscy wiedzą. (Dominik ma teraz 17 lat - przyp. "Replika")

Dla pozostałych nauczycieli temat homoseksualności nie istniał. Podobnie jak edukacja seksualna. Po prostu ani słowa na ten temat. A przecież o sprawach LGBT można by mówić np. przy lekcjach o literaturze czy historii, nie mówiąc o wychowaniu do życia w rodzinie."

Dominik, wielkie dzięki za Twój głos. Gratulujemy Ci odwagi. Samym mówieniem o tym pomagasz innym, którzy znajdują się w podobnej sytuacji. A może też uświadamiasz coś tym ludziom, którzy prześladują - i dzięki Tobie zrewidują swoje zachowanie.

Tekst "Człowiek czuje się opuszczony" o szkolnej homofobii - do przeczytania w najnowszej "Replice".

Uri Kokia został pierwszym izraelskim zawodowym koszykarzem, który ujawnił jest gejem. „Po wielu latach strachu, teraz jestem zupełnie spokojny”, powiedział w wywiadzie dla ynet.co.il. "Chcę pokazać, że można mieć fantastyczną karierę sportową i być gejem". (GayStarNews)

Historie kobiet zakażonych wirusem HIV? Nie ma w nich narkotyków i prostytucji. Jest stały partner i wieloletni związek. Jakiś czas temu zmarła u nas nauczycielka. Nikt nie pomyślał przez dwa lata jej "dziwnej" choroby, żeby HIV wykluczyć lub potwierdzić. Jakby to, że to kobieta i nauczycielka, ją przed HIV chroniło - mówi dr n. med. Aneta Cybula, specjalistka chorób zakaźnych pracująca z pacjentami z HIV/AIDS -Wysokie Obcasy.

Swoje słynne wystąpienie „O co walczymy” amerykański pisarz i działacz LGBT Vito Russo wygłosił 9 maja 1988 na demonstracji ACT UP w Albany w Nowym Jorku. Tak wyglądały początki epidemii HIV i walki ze społecznym ostracyzmem i polityczną obojętnością. „O co walczymy” doskonale pokazuje także procesy stygmatyzacji, które trwają do dzisiaj. (...)  - Krytyka Polityczna.

Prawo i Sprawiedliwość chce, żeby w wyborach uczestniczyli tylko zdrowi, silni ludzie. Z kodeksu wyborczego ma zniknąć możliwość głosowania korespondencyjnego. Taka możliwość istniała od 6 lat, a w ostatnich wyborach w 2015 r. korespondencyjnie głosowało ok. 40 tys. osób. Teraz PiS, argumentując to ochroną przed fałszerstwami, chce uniemożliwić im, a potencjalnie nawet kilku milionom osób starszych, chorych oraz niepełnosprawnych, możliwość oddania głosu. Polskie społeczeństwo się starzeje - decyzja PiS grozi odebraniem coraz większej jego części konstytucyjnych praw.

W obronie głosowania korespondencyjnego występują organizacje osób niepełnosprawnych oraz Rzecznik Praw Obywatelskich Adam Bodnar. „Likwidacja tej procedury negatywnie wpłynie na gwarantowanie fundamentalnej zasady powszechności wyborów, powodując stan w którym część wyborców napotykających nie ze swojej winy trudności organizacyjne i techniczne w udziale w głosowaniu w lokalach wyborczych, utraci możliwość skutecznego udziału w wyborach. Spowoduje to pogłębienie dyskryminacji oraz będzie wyrazem braku zainteresowania Państwa potrzebami jego obywateli" - napisał w opinii przesłanej do Sejmu - Partia Zielony.

Oto parodia partia rządowa która żąda rodzić niesprawny po mają prawo żyć, ale odbiera im się prawa wyborcze, wyrzuca z szkół, miejsc po prostu lepiej nie widzieć i nie siedzą w szafa niesprawny. Po dla zdrowy jest nie dopuszczalne widzieć niesprawny, sam wiem coś o tym.

Tim Wilson jest posłem Partii Liberalnej Australijskiej podczas debaty na temat równości małżeńskiej w australijskim parlamencie dał emocjonalne wystąpienie którym trakcie oświadczył się swojemu partnerowi Ryanowi Bolgerowi.


Pinksixty News wiadomości LGBT



Miesiąc adopcji HRC przestawia parę lesbijek Gina i Jo Jakeway, które zaadoptowali razem siedmioro dzieci


16 letni Cas Bradbeer, daje radę jak wyjść z szafy jako gej czy transpłciowy. Bradbeer, który uczęszcza do Latymer Upper School w Londynie, został ostatnio wybrany na zastępcę burmistrza, uzyskując 1 609 głosów na początku tego roku.


Ponad 100 osób uczestniczyło w niedzielę w Katowicach w manifestacji sprzeciwu wobec działań skrajnych nacjonalistów. To reakcja na demonstrację zorganizowaną przez środowiska narodowe, których przedstawiciele powiesili na szubienicach zdjęcia europosłów PO. "Precz z faszyzmem", "Wolność, równość, tolerancja", "Faszyzm tu nie przejdzie" - skandowali manifestanci. (TVN24)

Wypowiedź Europosła Marka Plury bezpośrednio po demonstracji "Katowice miasto otwarte".


Democracy Now! wiadomości w perspektywy lewicowe


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz