piątek, 1 września 2023

Reżyser Matthew Lopez o swoim filmie Red, White & Royal Blue jak ożywił książkę McQuistona

Romantyczna komedia powraca w najlepszy możliwy sposób! Doskonałym przykładem tego jest "Red, White, & Royal Blue". Na podstawie książki autorstwa Casey McQuiston, ich wizja została ożywiona w filmie Matthewa Lopeza dostępnym na Prime Video. W rolach głównych występują Taylor Zakhar Perez jako Alex Claremont-Diaz i Nicholas Galitzine jako Książę Henry. Film opowiada historię miłości dwóch młodych mężczyzn, którzy mają historię przeciwników, którą można by nazwać fanfikcją.

Chodzi o to, że wszyscy przywiązujemy się do tej historii i ciągle o niej rozmawiamy. Film nie jest tu wyjątkiem. Lopez ożywił pracę McQuiston w sposób, który ucieszył fanów, sprawił, że nowi czytelnicy zakochali się w historii, i naprawdę rozjaśnił świat "Red, White, & Royal Blue". Rozmawiałem z Lopezem w związku z premierą filmu na temat jego pracy z McQuiston oraz tym, jakie to uczucie było, żeby ożywić tę szczególną historię i związaną z nią odpowiedzialność.

"Myślę, że to, co czyni tę historię wyjątkową, to świat, w którym się rozgrywa, co nie tylko czyni ją odmienną od wszystkiego, co wcześniej widziałem, ale nadaje jej też te stawki, o których mówisz", powiedział Lopez. "Dla Henry'ego, te stawki są ogromne. A dla Alexa, który ma matkę ubiegającą się o reelekcję, również. Myślę, że Casey znalazła sprytny sposób, żeby umieścić dwie sfery, które od zawsze fascynują widzów na ekranie, i postawić swoich bohaterów na samym środku tego wszystkiego. Tak więc, jako reżyser tego filmu, dostałem świat, który już był wyjątkowy i niezwykły. To była wielka przyjemność tworzenia tego filmu."

Obsada Prezydenta i Króla Anglii jest istotna w filmie "Red, White, & Royal Blue", ponieważ nie spędzamy z nimi tyle czasu, co z Henrym i Alexem, ale są ważni dla zrozumienia, jak ci dwaj bohaterowie oddziałują na siebie nawzajem i na swoją seksualność. Matka Alexa (Uma Thurman) jest otwarta i wyrozumiała wobec swojego syna. Natomiast Król (zagrał niego Stephen Fry) nie jest. Zapytałem Lopeza o obsadę Thurmann i Fry oraz o to, jak udało im się ożywić te postacie, nie przyćmiewając głównej historii miłosnej.

"Obecność Uma i Stephena w filmie jest niezwykle istotna, ponieważ tworzy ona wiarygodny świat, w którym rozwija się historia Alexa i Henry'ego", powiedział. "Prezydentka i Król emanują powagą. Myślę, że gdybyśmy pracowali z aktorami, którzy byli wspaniali, ale nieznani publiczności, to ta waga nie istniałaby. Potrzebowaliśmy, aby Prezydentka i Król byli natychmiast rozpoznawalni. Ich obecność w filmie to absolutnie piękny gest wsparcia, a ci dwaj aktorzy mogliby grać główne role w filmie, który każdy chciałby zobaczyć, a jednak przyszli do tego filmu i naprawdę chcieli pomóc w podtrzymaniu historii Alexa i Henry'ego. Byliśmy bardzo zadowoleni z ich obecności."

Często, gdy gra się ukochane postacie z powieści, stara się być jak najwierniejszym oryginałowi. To, co jest wspaniałe w "Red, White, & Royal Blue", wynika z wolności, jaką McQuiston miał w tworzeniu swoich dwóch głównych bohaterów. Alex był moim ulubieńcem w filmie, a to wynikało z tego, jak Zakhar Perez ożywił jego osobliwości. Coś, co Lopez od razu zauważył.

"Taylor gra Alexa jak dziwaka, wiesz? A Taylor jest trochę dziwny, ale nie tak bardzo jak Alex", powiedział. "Mieliśmy wiele zabawy. Mówiłem mu: 'o, to jest dziwaczne. Rób to.' Bawiłem się, pozwalając Taylorowi eksperymentować i odkrywać nietypowe rzeczy. Mówiłem: 'no, to było dziwaczne, Taylor.' A on mówi: 'tak, było, co nie? Podoba ci się to?' Mówię: 'tak, jakoś tak. Teraz spróbuj zagrać normalnego człowieka.' A on mówi: 'nie wiem, jak to zrobić.'"

Na przeciwnym biegunie osobowości Alexa jest Henry i jego nieśmiałość. "Dużą rzeczą, którą analizowaliśmy, było to, że wróciliśmy i obejrzeliśmy film 'Bringing Up Baby'. Kazałem Taylorowi i Nickowi obejrzeć ten film. Ten film jest pewnego rodzaju prekursorem "Red, White, & Royal Blue" pod pewnymi względami, ponieważ dwie postacie, Alex i Henry, są podobni do postaci z tego filmu, ale różni", powiedział Lopez. "To inherentna jakość, którą posiadają obaj aktorzy, naprawdę pozwoliła mi na swobodę i jednocześnie umożliwiła filmowi pozostanie na ziemi. I mogłem to osiągnąć dzięki nim."

W większości "Red, White, & Royal Blue" ukazuje miłość, jaką Alex i Henry dzielą jako Książę Anglii i pierwszy syn Stanów Zjednoczonych. Ale bez swoich przyjaciół i rodziny historia Alexa i Henry'ego mogłaby nigdy się nie wydarzyć. To, co film robi, to skrócenie czasu, w którym poznajemy przyjaźnie postaci, ale nadal rozumiemy, jak ważna jest przyjaciółka Alexa, Nora (Rachel Hilson). Gdy zapytałem o zachowanie równowagi między historią miłosną a tymi ważnymi przyjaźniami, Lopez zaznaczył, że ich zaangażowanie zależało od tego, jak służyło to historii miłości Alexa i Henry'ego.

"Każda decyzja, jaką podjąłem, tworząc ten film, miała służyć pomocy widzowi w zrozumieniu Alexa i Henry'ego oraz ich podróży przez historię", powiedział Lopez. "Wszystko kręciło się wokół tego. Nie było dla mnie dwóch ważniejszych postaci niż Alex i Henry, a inne postacie w historii naprawdę musiały ich wspierać. Co było dla mnie wielkim szczęściem, to fakt, że na całej linii, zupełnie na całej linii, miałem obsadę wypełnioną wspaniałymi aktorami, którzy dawali bardzo konkretne występy. Oglądając film, czuję, że każda postać ma głębokie wewnętrzne życie, nawet postacie, które mają mniej czasu ekranowego niż inne. Ponieważ każda postać jest bardzo konkretne. I naprawdę można spojrzeć na film i obrócić się w każdym kierunku, aby przyjrzeć się każdej postaci. I można by opowiedzieć dziesiątki innych historii. Dla mnie istotną rzeczą było to, że konkretne cechy postaci wokół nich były tak integralne dla uczynienia całego filmu żywym i pomogły zrozumieć Alex i Henry."

I to wszystko doprowadziło do tego, że bardziej romantyczne chwile między Henrym i Alexem nabierają wyrazistości. "To, co było dla mnie naprawdę ważne od samego początku, to to, że nie chciałem, żeby ten film wydawał się czy wyglądał jak film jednorazowy. Chciałem stworzyć film, który przetrwa", powiedział. "Nie chciałem, żeby film, który obejrzeliście, został zapomniany. Naprawdę chciałem stworzyć film, który zostaje w wyobraźni widza. Kluczem do tego była moja współpraca z operatorem Stephenem Goldblattem, legendą branży, który był operatorem kamery Mike'a Nicholsa w filmie 'Angels in America' i także Francisza Forda Coppoli w filmie 'The Cotton Club'. Stephen i ja postanowiliśmy zainwestować w film, który wygląda jak film kategorii prestiżowej. Naprawdę zainwestowaliśmy w to, żeby film wyglądał bogato i okazale, co jest czymś innym niż można by się spodziewać w romantycznej komedii."

Opowiedział również o tym, jak bogaty musiał być film, żeby przetrwał w naszych umysłach. "Ale potrzebowałem, żeby film wyglądał głęboko i bogato, żebyśmy mogli zrozumieć świat, w którym żyją. Ale pozwoliliśmy sobie również na to, żeby aktorzy byli swobodni i żywi na ekranie i naprawdę uchwycili szerokie momenty komedii. Istniało ryzyko, że moglibyśmy stworzyć coś, co byłoby albo takie, albo inne, i naszym wyzwaniem było zintegrowanie obu stylów."

I im się udało. Udało im się ożywić miłość Alexa i Henry'ego w taki sposób, że przywiązaliśmy się do nich, i mam nadzieję, że będziemy o nich rozmawiać przez wiele lat. Teraz możecie oglądać "Red, White & Royal Blue" na Prime Video!

źródło The Mary Sue.

Inny wywiad Reżyser Red, White & Royal Blue wyjaśniał, dlaczego zakończenie filmu jest dla niego tak ważne oraz jaka była w filmie "Red, White and Royal Blue," pokazywanie bezpiecznego seksu. 

Oparty na bestsellerze New York Timesa film „Red, White & Royal Blue” opowiada historię Aleksa, syna prezydent Stanów Zjednoczonych, i Henry’ego, księcia Walii, których wzajemna niechęć zaczyna zagrażać stosunkom amerykańsko-brytyjskim. Kiedy dwaj rywale muszą upozorować rozejm, lód w ich relacji zaczyna topnieć, a tarcia między nimi krzeszą iskry, których się nie spodziewali. Emisja na Amazon Prime

"Red, White & Royal Blue" piękna scena z udziałem Ellen Claremont a jej synem, Alexem Claremont-Diazem dotyczące akceptacji dziecka LGBTQ

"Red, White & Royal Blue" opiera się na bestsellerowej powieści "New York Timesa" autorstwa Casey McQuiston. Film wyreżyserowany został przez laureata nagrody Tony, Matthew'a Lópeza, który także współtworzył scenariusz wraz z Tedem Malawerem.


Książę Henryk i Alex wyznają sobie miłość w muzeum i taniec


Pierwszy pocałunek księcia Henryka i Alexa 


   

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz