sobota, 30 września 2023

Dlaczego czasem trudno znaleźć partnera?


Czy jesteś bez partnera lub masz trudności ze znalezieniem odpowiedniego? Czy uważasz to za pech, czy sądzisz, że istnieje coś, co sprawia, że inni ludzie nie widzą cię jako materiału na związek?

Post na Reddit wywołał dyskusję wśród gejów na ten temat.

36-letni mężczyzna napisał na subreddit AskGayBrosOver30: "Czuję, że znaczna część mojego trzydziestego roku życia to seria nieudanych związków. Dziwne jest myślenie, że mniej przekształcony i bardziej chaotyczny wersją mnie była bardziej zdolna do związków niż teraźniejsza wersja".

"Dzięki przyjaciołom wiem, że wydaje się być kimś, kto kiedyś będzie wspaniałym partnerem".

Mężczyzna ten stwierdził, że prowadzi pełne życie, ma wielu przyjaciół i zainteresowania, "Ale kiedy wracam do domu wieczorem, nie mogę się oprzeć wrażeniu, że coś mi umyka w większej układance mojego życia".

Wielu innych mężczyzn przyznało, że także zastanawiali się nad tym samym pytaniem i niektórzy znaleźli odpowiedzi w samorefleksji.

Alkohol i narkotyki
"Okazuje się, że alkoholizm mi przeszkadzał" - powiedział jeden z mężczyzn.

"Kilka lat temu przyprowadziłem kolegę do mojego miejsca, a on zauważył, ile pustych butelek mam w kuchni. Chociaż miło spędziliśmy ten wieczór, później powiedział mi: 'Zauważyłem twoją kolekcję i wydaje mi się, że musisz najpierw pokonać swojego osobistego smoka, zanim będziesz mógł się z kimś poważnie związać'".

Opowiedział dalej, że teraz jest trzeźwy od prawie sześciu miesięcy. Inni mężczyźni przyznali, że nigdy nie myśleli, że picie alkoholu lub używanie narkotyków odstrasza potencjalnych partnerów, ale to jest coś do przemyślenia.

Inny mężczyzna sugerował, że może to dlatego, że jest na spektrum autyzmu. Inni na spektrum autyzmu zgodzili się, że randkowanie jest dla nich wyzwaniem.

"Po usunięciu nadmiaru bodźców, niezręczności społecznej, umiejętności komunikacji, świat wewnętrzny i skupienia uwagi, pozostają problemy z lękiem, które sprawiają, że relacje na mojej stronie stają się tak trudne" - napisał jeden z nich.

Inny dodał: "Nie mogłem autentycznie nawiązać emocjonalnego kontaktu z innymi, ponieważ mogłem emocjonalnie połączyć się sam ze sobą". Na szczęście terapia pomogła mu zrozumieć swoje emocje i nie uciekać przed uczuciem wrażliwości. Trzeba być otwartym na możliwość złamania serca, jeśli chce się być otwartym na możliwość miłości.

To nie tylko twoja wina
Jeden z mężczyzn zauważył bardzo trafny punkt: "Wszyscy mamy cechy, które sprawiają, że jesteśmy trudni w związku. Każdy. Szczególnie ci, którzy uważają, że nie mają żadnych w ogóle; oni są najgorsi... jesteśmy wszyscy niedoskonali, wszyscy zostajemy sprowokowani, wszyscy mamy mechanizmy obronne".

Inny człowiek ostrzegł, aby nie obwiniać się całkowicie za swój stan singla. Może być wiele czynników wpływających na tę sytuację.

"Ilość ludzi w naszym basenie randkowym zmienia się tak bardzo. Kiedyś w moim mieście były trzy gejowskie bary. Teraz najbliższy bar jest w Toronto, godziny jazdy samochodem stąd. To może być również związane z tobą, tak, ale nie kładź tak wiele na swoje barki. To wszystko jest przypadkowe. To dużo nie o tobie".

Inni mówili o związkach, które wymagają pracy i kompromisu; to coś, na co niektórzy ludzie nie są przygotowani.

"Wielu ludzi nie akceptuje, że związki wymagają kompromisu. Sprawia to, że każdy długo utrzymywany związek staje się niestabilny, kiedy wszystko i cokolwiek może być powodem zerwania" - pomyślał jeden z mężczyzn.

Robienie złych wyborów w związkach
Inni mówili, że wielu gejów goni za niewłaściwymi facetami. Może to być związane z wewnętrznymi uczuciami niewystarczalności lub homofobią.

"Nie sądzę, że wada charakteru jest problemem. Większość gejów po prostu idzie za niewłaściwymi facetami na podstawie tego, co myślą, że chcą" - powiedział jeden z mężczyzn.

Niektórzy mężczyźni będący w związkach także odpowiedzieli.

"Obecnie jestem w długotrwałym związku, ale myślałem, że jeśli się skończy, mogę mieć trudności z utrzymaniem związku. Lubię dużo niezależności i potrafię być trudny i uparty. W wieku 41 lat jestem już pewien swoich zwyczajów. Potrafię być też humorzasty i łatwo się irytować. Nie jestem dokładnie czyimś pomysłem na doskonały".

Ogólnie rzecz biorąc, niektórzy mężczyźni mieli dość negatywną, surową opinię na temat tego, co mogłoby odstraszyć innych mężczyzn. Jeden z nich powiedział, że ma mało zainteresowania życiem innych ludzi, co wie, że sprawia, że jest złym wyborem na partnera.

Jeden z nich powiedział, że związek prawdopodobnie przeszkodziłby mu w realizacji jego ambicji.

"To, czego nauczyłem się z moich strasznych doświadczeń w latach dwudziestych, to to, że jestem strasznym partnerem i że jestem szczęśliwy będąc singlem. Jestem ambitny, mam bardzo wyraźną wizję życia, które chcę prowadzić, i naprawdę nie jestem zainteresowany kompromisem w tym punkcie mojego życia. A związek potrzebuje kompromisu, żeby działać. Wiem to o związkach, o sobie, i wiem, że wolałbym być singlem niż kompromisować dla faceta w późniejszym terminie (jeśli w ogóle).

"Pewnie, dowiedz się więcej o sobie i oczywiście pracuj nad tym, co chcesz poprawić - rób to dla siebie, a nie dla potencjalnego chłopaka".

źródło queerty

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz