sobota, 22 września 2018

Najnowsza Replika - na okładce Łukasz Sabat, Mister Gay Poland 2018 i Co to jest PrEP


Prezentujemy okładkę najnowszego, 75. numeru „Repliki” (wrzesień/październik 2018). Spogląda z niej Łukasz Sabat, Mister Gay Poland 2018.

W środku sesja foto Łukasza specjalnie dla „Repliki” (bardziej rozebrana, niż ubrana oraz obszerny wywiad.

Łukasz mówi przede wszystkim o PrEPie – terapii, dzięki której ryzyko zakażenia się HIV drastycznie spada. Sam jest na PrEPie od ponad 2 lat i chciałby działać na rzecz PrEPu wśród polskich gejów. Opowiada o strachu przed HIV („Doszedłem do takiej paranoi, że praktycznie po każdym seksie leciałem się zbadać (…). Ręce miałem tak pokłute, jakbym regularnie brał narkotyki w żyłę”) oraz o tym, jak PrEP odmienił jego życie: „Stopniowo zaczął schodzić mi stres związany z seksem. Odeszła paraliżująca obawa, że mogę zakazić mojego Kendricka. Dziś mogę powiedzieć, że PrEP odmienił moje życie. Nie samo życie seksualne. Całe życie. Jestem po prostu w lepszej kondycji.”

W szczerej, bezpruderyjnej rozmowie Łukasz mówi o swym partnerze Kendricku, z którym jest w otwartym związku, mówi o radości z seksu, o dbaniu o swe ciało, a także o przyjemności z pozowania nago do zdjęć. Opowiada również o swej pracy – Łukasz przywraca ludziom słuch, szkoląc lekarzy i pracowników służby zdrowia z coraz to nowych generacji aparatów słuchowych. Wspomina swe coming outy i dorastanie w Krakowie, mówi też o swym obecnym życiu w Kopenhadze.

Łukasz Sabat, Mister Gay Poland 2018, postawił sobie za cel propagowanie używania PrEPu wśród polskich gejów. Gorąco Łukasza w tym wspieramy.

Łukasz jest okładkowym bohaterem najnowszej "Repliki", wywiad z nim ma osiem stron - Łukasz jest do bólu szczery, nieustraszony i bezpruderyjny. O swej drodze do PrEP opowiada w bezpośredni sposób (i również za to go cenimy):

"Przełomowy moment był 3 lata temu. Z moim Kendrickiem żyjemy w związku otwartym, z racji pracy dużo podróżuję i zdarza się, że umawiam się z facetami na seks. Byłem na konferencji w Budapeszcie, wieczorem na Grindrze poderwałem trzech gości, fantastycznych byków, bardzo atrakcyjnych. Z jednym z nich byłem pasywny. Miał założoną prezerwatywę. W pewnym momencie wyszedł ze mnie i po coś sięgnął..." Ciąg dalszy - do przeczytania w "Replice".

Cały wywiad Mariusza Kurca i zdjęcia, które Łukaszowi zrobił Pete Lamberto – do przeczytania i obejrzenia w najnowszej „Replice”, dostępnej już na allegro oraz w prenumeracie.

Premiera "Repliki" nr 75: 25 września (wtorek) i tego samego dnia wysyłka do prenumeratorów/ek.

Na zdjęciu: Łukasz Sabat (foto: Pete Lamberto)

Cytat Łukasza "Co stoi na przeszkodzie szerszemu wykorzystaniu PrEP? Łukasz: Konserwatywny stosunek do seksu. Pokutujące przekonanie, że, jak wspominałem, seks sam w sobie jest zły. Miałeś wielu partnerów i złapałeś HIV? Bardzo dobrze - chciało ci się piep... na prawo i lewo, to masz za swoje! A przecież wiadomo, że apele o wstrzemięźliwość nigdy nie działały, ludzie uprawiali i będą uprawiać seks."

PrEP wzbudza ogromne emocje. Wywołuje lawinę dyskusji moralizujących seks jako taki, a za mało w nich merytorycznych informacji czym on jest, czy jak działa. Jeśli zastanawiasz się "czy w ogóle PrEP to coś dla mnie" to dobrze trafiłeś. W serii krótkich filmów opowiadam o swoich doświadczeniach z PrEP. Zacznijmy rozmawiać o seksie otwarcie i skończmy HIV w Polsce. Lekcja pierwsza to wstęp do tej nowej strategi która pozwoli Ci mieć seks którego pragniesz - bezpieczniej.



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz