niedziela, 9 lipca 2023

Tom Goss z swoim dziewiątym albumie studyjnym, Remember What It Feels Like

Nowy album Toma Gossa "Remember What It Feels Like" to szczera refleksja nad tym, skąd pochodzi i gdzie się obecnie znajduje. 42-letni artysta, mieszkający w Los Angeles, przeżył wiele miłości i strat, a wszystkie te doświadczenia stanowią nieodłączną część jego historii i tożsamości.

Album składa się z 15 utworów, które toczą się w tempie szybkim letniej muzyki pop, przeplatanej pięknymi balladami i szalonym rockiem. Wśród gości na płycie znajdują się komik i muzyk Deven Green, hip-hopowa diwa Maya La Maya, wokalistka Anne Reburn oraz długoletni współpracownik Toma, de ROCHE.

Album zostanie wydany 7 lipca i będzie dostępny na iTunes, Spotify i wszystkich głównych platformach cyfrowych, wraz z nowym singlem "Enemy of Good".

Goss promować będzie wydanie albumu i singla koncertem w Waszyngtonie, gdzie wystąpią również de ROCHE oraz popularny wokalista Bright Light Bright Light. 

"Prawda jest taka, że większość rzeczy w życiu dzieje się bez żadnego powodu i jest zupełnie poza naszą kontrolą" - mówi Goss. "Jedyną rzeczą, którą możemy kontrolować, jest to, jak się czujemy w danym momencie. Będą słodkie i smutne chwile, wzloty i upadki; Ja je wszystkie akceptuję. Chcę pamiętać, jak każde doświadczenie się czułem, nawet te nieprzyjemne, ponieważ ostatecznie jestem szczęśliwy z tym, kim jestem dzisiaj. Każde doświadczenie mnie ukształtowało, dlatego wszystkie były dobre."

"Wybaczanie jest łatwe. Trudne jest zrozumienie 'dlaczego?' Ale odpuściłem i skupiam się na teraźniejszości, bo teraz jest pełne dobroci."

Goss od ponad 15 lat śpiewa prawdę, tworząc obszerny i zróżnicowany dorobek artystyczny (9 albumów, 5 EP, 39 teledysków), który śledzi jego rozwój zarówno jako człowieka, jak i artysty. Przemienił fakty ze swojego życia - trudnego nastolatka i zapaśnika, studenta studiującego na duchownego, podróżującego po kraju jako gejowski wokalista i autor piosenek, zakochanego i żonatego mężczyzny, przeżywającego rozpacz z powodu niewierności i stawiającego czoła wyzwaniom związanym z otwartym małżeństwem, oszukanego przez kochanka - w piosenki o niezwykłym zakresie, sile i pięknie. Jego utwory były prezentowane w telewizji ABC, HBO, Disney+ oraz w kilku filmach. Jego teledyski (w tym "Son of a Preacher Man", "Breath and Sound" i "Bears") zostały obejrzane ponad 18 milionów razy.

W utworze "Enemy of Good" Goss śpiewa o perfekcjonizmie, który często udaje cnotę. "Jestem bardzo samokrytyczny" - przyznaje. "Już jako dziecko frustracja ogarniała mnie, gdy czułem, że nie osiągam zamierzonego celu, a moja matka mówiła: 'Tom, doskonałość jest wrogiem dobra'. To zdanie zrobiło na mnie wrażenie i nadal zauważam, że dążenie do doskonałości niewiele wnosi w tworzenie sztuki i szczęścia. Radość i kreatywność płyną, gdy pozwalam sobie na bycie wadliwym."

Utwór jest podnoszącym na duchu kawałkiem pop, co odzwierciedla się również w teledysku. "Reżyser teledysku, Catalin Stelian-Shanks, i ja od samego początku powiedzieliśmy, że nie chcemy zbytnio rozmyślać nad wizualizmem. 'Enemy of Good' musi być radosny i pogodny, tak jak sama piosenka. Naszym celem było sprawienie, by ludzie się uśmiechali, śmiali, myśleli i kiwali głową w rytm muzyki."

Singiel i album stanowią odstępstwo od wcześniejszej twórczości Gossa, przejmująco szczerego albumu "Territories", którego dramatyczne single i teledyski ("La Bufadora", "Berlin", "Amsterdam" i "Québec") opowiadały o jego burzliwych latach zmagania się z niewiernością, nowo otwartym małżeństwem i zakochaniem w urokliwym Angliku, który nie był tym, za kogo się wydawał.

Z albumem "Remember What It Feels Like" Tom Goss mówi, że znalazł miejsce pojednania. "Wybaczanie jest łatwe" - reflektuje. "Trudne jest zrozumienie 'dlaczego?'. Ale odpuściłem i skupiam się na teraźniejszości, bo teraz jest pełne dobroci."

Klipy z poprzednich lat

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz