środa, 12 lipca 2023

Cyganie i LGBT odrzuceni przez rodziny, społeczeństwo


W swojej nowej piosence Vojtech Klinec śpiewa o tym, jak to jest dorastać w konserwatywnej Detvie. Jak sąsiedzi reagują na nową piosenkę? Być osobą queer i cyganem. 

Słowacki Vojtech Klinec ma 19 lat i nagrał piosenkę Detviansky sen, w której otwarcie śpiewa o tym, co przeżywa queerowy romski nastolatek w małym miasteczku. „Detva jest zbyt konserwatywnym małym miastem. Wiele osób ignorowało moje istnienie, niektórzy zaczęli ze mnie kpić, kilku dalekich członków rodziny przestało się ze mną kontaktować” – mówi.


Traveller chce dać innym młodym ludziom pewność siebie, aby „wyszli” bez względu na opinię swojej społeczności.

Dean, dorastał w cygańskiej społeczności i chce znaleźć w sobie odwagę, by powiedzieć rodzinie i przyjaciołom, że jest gejem. Ma nadzieję, że w ten sposób zainspiruje innych do zrobienia tego samego.

„Wiedziałem, że jestem gejem od bardzo młodego wieku, nigdy nie znałem niczego innego” – wyjaśnił 25-letni Dean z Greater Manchester. „Żałuję, że nie zrobiłem tego, kiedy byłem młodszy, i ta myśl mnie przygnębia.

„Gdy dorastałem, wszyscy żartowali, że jestem gejem, więc wiem, że niektórzy nie byliby zaskoczeni „Nikt nie chce być kojarzony z„ gejami ”w społeczności cygańskiej, a sposób, w jaki ludzie o tym mówią, zniechęciłby każdego do ujawnienia się – oni nie wspierają”.

W społecznościach cygańskich „wszyscy znają wszystkich”, a Dean martwi się radzeniem sobie z nadużyciami w mediach społecznościowych i prywatnych wiadomościach. 

 „Gdybym miał dzisiaj wyjść, wystarczyłoby, żeby tylko jedna osoba zrobiła mi zdjęcie i umieściła podpis, że jestem gejem, i rozeszłoby się po WhatsApp, Facebooku i innych mediach społecznościowych – wiadomości rozeszłyby się szybko”.

Dean, który nigdy nie miał romantycznego związku, uważa, że ​​nadszedł czas, aby zacząć żyć i chce mieć możliwość bycia z kimś bez konieczności ukrywania tego przed rodziną.

„Często rodziny wyrzekają się swoich dzieci i nie chcą mieć z nimi nic wspólnego” – wyjaśnił Dean.

„Moja rodzina uważa, że ​​jestem hetero, więc muszę zachowywać się jak ta osoba i nie pomylić się, że jestem gejem.

Pomimo walki Deana o otwarcie się na temat swojej seksualności, jest dumny z przynależności do cygańskiej społeczności i wierzy, że postawy powoli mogą zmieniać".

„Nie sądzę, aby ludzie chcieli, aby ich synowie i córki popełniali samobójstwo, ponieważ są gejami. Myślę, że ludzie są trochę bliżsi zrozumienia, ale jest jeszcze długa droga do przebycia”.


My Big Fat American Gypsy Wedding program znany u nas z TTV/TLC wśród uczestników były też osoby LGBT które opowiadali swoje trudności bycia sobą w społeczeństwu cygańskim, doświadczyli nienawiści od swoi rodzin. 


Cyganie i LGBT inne historie


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz