niedziela, 16 października 2016

Rafał Maślak, Mister Poland 2014 skomentował dlaczego popiera gejów i lesbijek


Rafał Maślak, Mister Poland 2014 gościł na gali Kampania Przeciw Homofobii "Ramię w ramię po równość" na swoim koncie Facebook napisał.

Moi Drodzy.... Wczoraj wziąłem udział w Gali Ramie w ramię po równość wspierającą środowiska LGBT. Dlaczego przyjąłem zaproszenie na taki event?

Zanim przyjechałem do Warszawy, nie znałem żadnej osoby homoseksualnej, albo nie wiedziałem, że są takie w moim otoczeniu. Ale przyznaję, że byłem uprzedzony do takich osób. Dlaczego? Głównie dlatego, że na wsi, z której pochodzę od zawsze było to traktowane jako coś nienormalnego. I taka sytuacja ma miejsce zapewne w większości mniejszych miast i wsi.

Moje nastawienie do gejów i lesbijek całkowicie zmieniło się, kiedy przeprowadziłem się do Warszawy. W bardzo krótkim czasie poznałem mnóstwo osób homoseksualnych, co na początku trochę mnie przerosło – przecież całe życie mówiono mi, że to coś złego. Dziś wiem, że nie ma w tymi nic złego. Na co dzień spotykam się z wieloma gejami, lesbijkami i są to wspaniałe, wykształcone, pracowite osoby. Z wieloma takimi osobami współpracuję, spędzam wolny czas, bo je lubię. Wiele takich osób poznała też moja rodzina, która tak jak ja całkowicie zmieniła zdanie na temat gejów i lesbijek. Zmieniła, bo poznała, a to właśnie głównie z niewiedzy i strachu przed nieznanym ludzie budują sobie w głowie skrzywiony i krzywdzący obraz osób nieheteroseksualnych.

Ja poznałem i wiem, że wszyscy jesteśmy tacy sami. Mamy takie same marzenia, oczekiwania... Osoby nieheteroseksualne mają dodatkowo problem – każdy ocenia je na podstawie tego z kim sypiają. I to jest słabe. Życie intymne to moja sprawa, tak samo jak sprawa każdego z nas tutaj. Mnie nie interesuje kto z kim sypia i na pewno na tej podstawie nie będę budował sobie obrazu innych. Nikt nie powinien...

Cieszę się, że zostałem zaproszony na to wydarzenie i nie wyobrażałem sobie, żeby się tam nie pojawić. Jest tylko jedno „ale”. Takie spotkania w ogóle nie powinny mieć miejsca, ponieważ każdy z nas zasługuje na to co najlepsze, na miłość, równe prawa, szacunek. To nie powinno podlegać żadnej dyskusji. I mam nadzieję, że w końcu przyjdą takie czasy, że nie będziemy musieli zastanawiać się jak walczyć z dyskryminacją, bo jej nie będzie….

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz