piątek, 11 czerwca 2021

Poseł Nowej Zelandii przeprasza za głosowanie przeciwko równości małżeństw po tym jak jego syn jest gejem



Najdłużej ustępujący na emeryturę poseł w Nowej Zelandii przeprosił za głosowanie przeciwko małżeństwom jednopłciowy w 2013 roku, mówiąc, że błąd był „tym bardziej osobisty, że mój 20-letni syn jest gejem”.

W przemówieniu obejmującym najważniejsze wydarzenia w jego karierze politycznym Smith, który wstąpił do parlamentu Nowej Zelandii w 1990 roku, powiedział, że kwestia małżeństw jednopłciowy była tym, w którym się pomylił.

Zwracając się w parlamencie w Wellington, powiedział: „Jest problem, w którym się pomyliłem. W 2013 roku głosowałem przeciwko małżeństwom jednopłciowym. Błąd jest tym bardzo osobisty, że mój 20-letni syn jest gejem. Chcę dziś moje przeproszeni były do społeczności LGBT+ w Nowej Zelandii”.

„Chcę oddać hołd Louisie Wall, Fran Wilde i Amy Adams za ich przywództwo, które poprawiło życie mojego syna i tysięcy innych Nowozelandczyków. Doceniam również odwagę Jenny Shipley jako pierwszej premierki Nowej Zelandii, która wzięła udział w paradzie równości w 1999 roku”.

W rozmowie z 1News poseł powiedział, że jego syn Logan ujawnił się do niego trzy lata wcześniej. Powiedział, że obaj przeprowadzili rozmowę, w której obiecano, że zanim odejdzie, poseł publicznie przeprosi za sprzeciw wobec praw LGBTQ. 

„Wiedziałem, że już zmienił swoje poglądy i wiedziałem, że przez cały czas był wspierającym ojcem. Myślę, że po prostu ważne jest, aby pokazać, że ludzie mogą się uczyć, a ich poglądy mogą się zmieniać jako przykład dla innych ludzi. Jestem naprawdę dumny z niego. Myślę, że po prostu ważne jest, aby pokazać, że ludzie mogą się uczyć, a ich poglądy mogą się zmieniać” - powiedział jego syn Logan. 


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz