piątek, 18 czerwca 2021

Miesiąc dumy - Adopcyjna podróż rodziny tęczowej Patterson


Pattersonowie i ich rodzina. Dziś ich rodzina nie różni się aż tak bardzo od milionów w całej Ameryce: ich dni są zaplanowane wokół odwozów i powrotów dzieci z szkoły, z dużą ilością czasu na żarty pomiędzy nimi. 

Ale nie zawsze było tak łatwo. W tym poruszającym emocjonalnie filmie krótkometrażowym z serii Family Equality Ric Swezey Memorial Fund Storytelling, ojcowie Kevin i David opowiadają o swojej drodze do adopcji równości małżeńskiej i o przeszkodach związanych z prawami rodzicielskimi, na które natknęli się od tego czasu. 

„Mieliśmy przyjaciół, którzy wyprowadzali się ze stanu, by wziąć ślub, wyprowadzali się ze stanu, by adoptować dzieci, ponieważ było to łatwiejsze” - wyjaśnia David. „Nie byłem na to gotowy. Nie powinienem musieć wyjeżdżać… To jest mój dom… Tutaj będę miał moją rodzinę."

Zdeterminowany, aby adoptować swoje dzieci w Arizonie, Kevin zadzwonił do najbliższej agencji, w której mieszkał. Kobieta przez telefon zapytała o imię jego żony. Kiedy Kevin powiedział jej, jak ma na imię jego partner, powiedziała: „Właściwie nie dajemy dzieci do rodzin takich jak twoja”. 

Kevin i David udało im się zaadoptować dwóch dziewczynek w 2013 roku – ale ich walka o uznanie jako równych rodziców trwała nadal. 

„Pamiętam, że byłem w pracy i zadzwoniłeś do mnie. Byłeś bardzo zdenerwowany i powiedziałeś: „Jestem teraz u pediatry i nie pozwolą mi… nic zrobić, dopóki nie usłyszą od ciebie, że upoważniasz mnie do przebywania tutaj” – wspomina Kevin. „Więc musiałem… powiedzieć recepcjonistce, że to ich drugi tata… i pamiętam, że powiedziała: 'Nie, nie jest'”. 

Rok po adopcji dzieci Kevin i David zostali pierwszą parą tej samej płci legalnie poślubioną w stanie Arizona. Niedługo potem David mógł również zaadoptować swoje córki.  

„Musimy tylko chronić naszą rodzinę” – mówi Kevin. „Wiedząc, że są inne rodziny, takie jak nasza, które doświadczają dokładnie tego samego co my”.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz