piątek, 25 czerwca 2021

Futbolista Carl Nassib - Pierwszym zawodnikiem grający w NFL, dokonał coming outu



Carl Nassib, defensywny liniowy zawodnik Las Vegas Raiders w NFL, w poście na Instagramie ujawnił się jest gejem. W swoim poście 28-letni obrońca NFL powiedział, że jest gejem. Jest gotowy, aby zostać pierwszym sportowcem, który zagra w profesjonalnym meczu w NFL. To pierwszy coming out aktywnego gracza amerykańskiej ligi NFL w jej ponad 100-letniej historii.

"Chciałbym poświęcić krótką chwilę, by powiedzieć, że jestem gejem. Już od jakiegoś czasu chciałem to zrobić, ale w końcu czuję się na tyle komfortowo, że mogę to z siebie wyrzucić" - zaczął swoją wypowiedź.

Jestem osobą ceniącą sobie prywatność, więc mam nadzieję, że wiecie, że naprawdę nie robię tego dla zdobycia uwagi. Po prostu uważam, że reprezentacja i widoczność [osób LGBT - red.] są ważne - dodał Nassib.

Mam nadzieję, że pewnego dnia filmy takie jak ten i cały proces "coming outu" nie będą konieczne, ale do tego czasu zrobię co w mojej mocy, aby wspierać kulturę, która jest akceptująca i współczująca - skwitował.

Coming out Nassiba, dokonany podczas Miesiąca Dumy, jest znaczącym wydarzeniem w historii najpopularniejszego amerykańskiego sportu - zawodnik Las Vegas Raiders jest pierwszym zadeklarowanym gejem w 101-letniej historii ligi, który gra w liczącej się drużynie NFL. (Gala.pl)

Sam prezydent Joe Biden pogratulował Carlowi dodatkowo czołowy japoński piłkarz Kumi Yokoyama wychodzi z szafy jako transpłciowy mężczyzna. 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz