piątek, 10 lutego 2017

Gej Irlandczyk przepłynął samotnie Ocean Atlantycki, wyznaczył nowy rekord


Gavan Hennigan, gej Irlandczyk, który miał problemy z alkoholem i narkotykami z powodu brak akceptacji, w zeszłym tygodniu ustanowił nowy rekord międzynarodowy przepłynął samotnie 3100 mil przez Ocean Atlantycki z Wysp Kanaryjskich do Antigua.

Zakończył podróż 5.000 km, przecinając linię pomiędzy Antigua, po 49 dni, 11 godzin, 37 minut na morzu. Zajął trzecie miejsce w klasyfikacji generalnej w 12 łodzi Talisker Whisky Atlantic Challenge.

Stał się również najszybszy samotnym zawodnikiem w historii wyścigu. Najszybszy Irlandczyk od wschodu do Zachodu, wcześniej był nim Sean McGowan, którzy ukończył swoją podróż w 118 dni w 2010 roku. (RTE News)

Hennigan rozmawiał z Irish Times na temat jego problemów uzależnień i jego orientacji seksualnej w wywiadzie wrześniu ubiegłym roku, kiedy przygotowywał się do przepłynięcia samotnie.

"Bałem się przyznać, że jestem gejem, miałem ogromne problemy". Dziś Hennigan pragnie mówić o swoich własnych doświadczeniach, aby upewnić się, że inni młodzi ludzie nie czują się tak zagubieni.

"Wiesz, jak człowiekowi może być trudno". "Ale ja po prostu czułem, że nie pasowałem i miałem tyle problemów gniew. Nie miałem żadnego wzoru do naśladowania."

Hennigan po zakończeniu "Jestem bardzo dumny z tego zrobiłem. Nie wiele Irlandczyków próbowali samotnie przepłynąć przez Atlantyk, czuję, że zrobiłem to w wielkim stylu. Miałem tak wiele wiadomości wsparcia. Przez ostatnie siedem dni byłem nieugięty. Czasami wiosłowałem 19 godzin dziennie, kiedy się obudziłam, zdecydowałam, że nadszedł czas, aby zakończyć podróż. Ja wiosłowałem 14 godzin bez przerwy. Dałem z siebie wszystko. W ciągu ostatnich 49 dni miałem jeden cel. Aby żyć. Obejmowałem każdą minutę i jestem tak szczęśliwy, że tu będzie mój koniec podróży. Chciałbym podziękować kampanii Talisker Atlantic za danie mi okazji, aby tą podróż realizować. Nigdy tego nie zapomnę."



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz