wtorek, 31 lipca 2018

News: Radek Pestka, Otwarta Przestrzeń, Izrael, Zimbabwe, Gertrude Stein, Tęczowe przejście, Uganda ...


„Nie podoba mu się, jak Kościół traktuje związki partnerskie. Dla Trzaskowskiego to kwestia praw obywatelskich, a nie światopoglądu”.

W najnowszej "Replice" całują się Radek Pestka, zwycięzca 5. edycji Top Model TVN oraz jego chłopak, również model Romek Gelard Gello.

Fragment ich wypowiedzi dla "Repliki": "(...) Nieraz widzimy pary hetero, które gdzieś na ulicy całują się wręcz nachalnie, jednak przechodzimy obok bez słowa. Nie krzyczymy: „Hetero, wyp...!" - mamy szacunek do wszystkich innych i chcielibyśmy, by stosunek do nas był taki sam - bez przekleństw czy wyzwisk. Jeśli się nie podoba, można odwrócić wzrok. Na tym chyba polega tolerancja. (...)

Chętnie pozowaliśmy do zdjęć w „Replice" – to było i przyjemne, i pożyteczne, bo chcemy pokazywać społeczności LGBT, że trzeba się starać funkcjonować normalnie. Na socialmediach pisze do nas wielu bardzo młodych gejów, nastolatków - fajnie dawać im przykład, że okazywanie sobie uczuć powinno być na porządku dziennym."

Radek i Romek całowali się dla "Repliki" w warszawskich Łazienkach. Fotografował chłopaków Krystian Lipiec.

Oprócz nich, o swych doświadczeniach z publicznymi pocałunkami mówią w "Replice": Robert Biedroń, Michał Pirog, Jacek Poniedziałek, Paweł Rabiej, Piotr Grabarczyk, Jakub i Dawid i wielu innych.

Dawid Pawlina, wolontariusz „Repliki”, a także – właściwie przede wszystkim – szef Otwarta Przestrzeń - centrum terapii (przeznaczone głównie dla osób LGBTQ) został napadnięty, motywem napaści była homofobia.

W centrum Warszawy, w biały dzień. Wśród wielu ludzi. „Przestępstwem” Dawida było to, że miał na sobie spodenki koloru różowego.

Dawid: „Schodziłem właśnie na tzw. patelnię czyli na plac przy Metrze Centrum. Miałem na uszach słuchawki, ale i tak dobrze usłyszałem słowa „E! Pedał! Pedał!”. To było trzech facetów i krzyczeli do mnie. Zignorowałem ich, poszedłem dalej. Po kilku sekundach doskoczyli. Jeden z nich podciął mi nogi. Potknąłem się, ale nie przewróciłem. Wystraszony, ale i wściekły odwróciłem się i powiedziałem: „Spierdalaj!”. „Stringi też masz w tym kolorze?” – usłyszałem. Nie odpowiedziałem, odwróciłem się i zacząłem odchodzić. Po kilku sekundach znów podbiegli – tym razem jeden z nich zdzielił mnie w głowę. Trafił dokładnie w ucho, na którym była słuchawka. Przez moment nic nie słyszałem. Gdy odwróciłem się za nimi, widziałem, jak uciekali. Koniec zdarzenia.”

Szans na ich złapanie nie ma. Policja nie ujmie zdarzenia w statystykach dotyczących homofobicznych napaści - bo takowych nie prowadzi. Dlaczego nie prowadzi? Bo nie ma obowiązku. Dlaczego nie ma obowiązku? Bo prawo takiego obowiązku na policję nie nakłada. Dlaczego nie nakłada? Bo kodeks karny dostrzega przestępstwa motywowane nienawiścią ze względów religijnych, etnicznych i narodowościowych - ale ze względu na orientację seksualną - nie. Stosowną nowelizację próbował wprowadzić w zeszłej kadencji Sejmu poseł Robert Biedroń - nie znalazł większości.

A piszemy to wszystko, by ci, którzy jeszcze nie są tego świadomi, uświadomili sobie: klucz do realizacji postulatów LGBT jest polityczny. Dopóki będziemy odżegnywać się od polityki, szczycić się "apolitycznością", nie chodzić na wybory, albo nawet i chodzić, ale nie biorąc pod uwagę naszych postulatów - dopóty nic się nie zmieni.

Wybory samorządowe jesienią, w przyszłym roku - do parlamentu krajowego i europejskiego, prezydenckie w 2020 r. Dajemy głowę, że każdy, kto czyta teraz te słowa, zna choć jedną osobę, która na ostatnie wybory nie poszła, bo coś tam coś tam...

Napaść na Dawida to jest jeden z tysięcy efektów tego "coś tam coś tam". Winni napaści na niego są oczywiście ci chuligani - ale winni tego, że praktycznie nic się nie da z takim incydentem zrobić - są m.in ci, którzy lekceważą swe obywatelskie obowiązki.

Dawid powiedział nam, że zgłosi napaść do KPH i do Lambdy Warszawa - organizacji pozarządowych, które na własną rękę zbierają dane, opisują przypadki i publikują w swych raportach.

Zdjęcie jest zrobione jakiś czas temu, ale wrzucamy, bo Dawid (z lewej) jest na nim w tych samych różowych spodenkach (z prawej Slava Melnyk, szef Kampania Przeciw Homofobii) (Replika)

Pinksixty News wiadomości LGBT - Grupy LGBT w Izraelu organizują wiele protestów przeciwko ustawie która zakazuje homoseksualistom prawa do matek zastępczy. Wśród protestów też osoby transpłciowe żądają swoi praw, które doświadczają przemocą, bezdomnością.

Grupa LGBT z Zimbabwe, GALZ, opublikowali niepokojący raport, który pokazuje jak jest wiele homofobii w tym chrześcijańskim kraju w latach 2012-2017. 50 proc osób homoseksualny doświadczyło ataku, a ponad 60 proc zostali wyrzuceni z pracy z powodu kim są.

Rainbow Mirrors, z Ugandy organizacja, która pomaga osobom transpłciowy, musiała czasowo zamknąć działalność po tym, jak ich właściciel wyrzucił ich z lokalu.

Blind Date - randka w ciemno, wersja brytyjska odcinek z uczestniczkami drag queen, wielu było zachwyceni programem.



Pinksixty Entertainment na temat powieściopisarki Gertrude Stein, z swoją partnerką Alice B. Toklas poznały się 1907. Prowadziły razem dom otwarty, wiele pisarzy, odwiedzili ich tacy jak Ernest Hemingway czy malarzy jak Picasso czy Matisse.

Była kontrowersyjna miedzy innymi ona podejmowała działania, aby Adolf Hitler otrzymał pokojową nagrodę Nobla. Dodatkowo poparła Franco podczas hiszpańskiej wojny domowej. Była bardzo wroga do liberalnych reform. Też przeciwko była rewolucji przemysłowej, która dla niej działała jako negatywna siła społeczna.



Szyjemy tęczowe przejście w Poznaniu


Democracy Now! wiadomości w perspektywy lewicowe



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz