Udało mi się - cieszy się Aleksandra Łojek, polska pisarka, która od 10 lat mieszka w Belfaście. To przez nią Wojciech Cejrowski nie będzie tam rozbawiał ludzi na stand up-ie, choć współpracownik podróżnika tego nie potwierdza - Polacy absolutnie nie mogą być kojarzeni z czymś takim - mówi w rozmowie z WP.
"Wielki biznes coraz częściej deklaruje wspieranie naszej społeczności, ale z f a k ty c z n y m wspieraniem różnie bywa" – pisze w najnowszej "Replice" Radek Oliwa, szef działającego od 22 lat portalu Queer.pl (wcześniej innastrona.pl)
Kilku wielkim firmom, które deklarowały się jako LGBT-friendly i miały w ofercie produkty związane z LGBT, Radek zadał cztery pytania, które powinny stać się kanonem – i papierkiem lakmusowym r e a l n e g o wsparcia:
1. Czy firma wspiera polskie inicjatywy LGBT lub polskie organizacje LGBT? Jeśli tak, jakie?
2. Czy oferowane towary związane z LGBT dostępne są we wszystkich firmowych sklepach?
3. Czy firma reklamowała się w polskich mediach LGBT?
4. Jakie działania firma podejmuje na rzecz równości swych pracowników/czek? Czy w firmie działa sieć pracownicza LGBT?
Ile wielkich firm może w Polsce odpowiedzieć pozytywnie na te pytania? Zgadnijcie. Ile wielkich firm KIEDYKOLWIEK wsparło porządnym projektem polskie organizacje LGBT? Media LGBT? Zgadnijcie...
Radek Oliwa: "Jednym z adresatów moich pytań była firma Levi's. Być może zauważyliście w tym roku reklamę ich kolekcji PRIDE z tęczowym logo firmy i napisem „I’M PROUD” oraz informację, że wspierają naszą społeczność. Z odpowiedzi dowiedziałem się, że marka szerzy świadomość i tolerancję. Czy wspiera jakieś polskie organizacje LGBT? Niestety nie. Wspiera za to... the Harvey Milk Foundation w San Francisco - odpowiedziano mi na FB. A może podnosi naszą widzialność? Tu także rozczarowanie, bo polski Levi's sprzedawał kolekcję PRIDE tylko w jednym sklepie w Warszawie. Pytania o politykę kadrową oraz plany na przyszłość, które skierowałem dwukrotnie do firmy, pozostały bez odpowiedzi."
"Jak myślicie - co powiedziałby właściciel marki Levi’s, gdybym zaczął sprzedawać koszulki z jego logotypem? Czy uznałby mój pomysł za wsparcie? Założę się, że byłby bardzo niezadowolony. Oczywiście, tęcza nie jest znakiem towarowym, ale nie jest także zupełnie bezpańska. Jeśli wykorzystywana jest do celów zarobkowych, to powinno się to wiązać z wspieraniem społeczności, która przez 40 lat zrobiła z tego znaku rozpoznawalny na całym świecie symbol. To nie jest kwestia międzynarodowych umów czy praw - to po prostu kwestia przyzwoitości."
Mamy nadzieję, że tekst Radka Oliwy, który ukaże się również na queer.pl, przyczyni się do otwarcia nowego etapu w debacie na temat relacji biznes-LGBT - że przestaniemy się cieszyć z każdego najmniejszego gestu (typu empik: logo zmienione na tęczowe w dniu Parady, a w ofercie – książka o „leczeniu” homoseksualności) – i zaczniemy z firmami prawdziwy "związek partnerski"
Oczekujemy na pierwszą wielką firmę w Polsce, która przejdzie test czterech pytań Radka Oliwy.
Być może będzie to Unilever, która z lodami Ben & Jerry's była obecna w Miasteczku Równości podczas Parada Równości oraz - co w tym wypadku kluczowe: sponsorowała tęczę na Pl. Zbawiciela, która rozbłysnęła 8 czerwca. Cały tekst Radka Oliwy - do przeczytania w "Replice" (oraz już niebawem na Queer.pl).
Nie które firmy widzą tylko kasę, tak naprawdę nie myślą poważnie o nas. Np tako Amazon który szef zalicza się do najbogatszy osób, jakim kosztem wykorzystywanie pracowników w swoi magazynach. Czy jak nie które odzieżowe spółki, chwalą tęczowymi motywami, ale co jakiś czas słuchać kontrowersje jak się produkuje ich ubrania w trzecim świecie i przez dzieci.
Trzeba wspierać prawdziwe które naprawdę wspierają nas, a nie które liczy im tylko kasa, oraz nic nie dają nam. Nie jak fałszywi sojusznicy jak u nas EMPIK, czasie parady równości dają tęczowe logo, ale nadal promują książki homofobiczne, taka obłuda.
Pinksixty News wiadomości LGBT - Wyznający ewangelikalne chrześcijaństwo rodzice licealisty z Florydy wyrzucili go z domu, kiedy odmówił wzięcia udziału w sesjach terapii konwersyjnej. Rodzice odkryli, że syn jest gejem, kiedy przeglądali wiadomości w jego telefonie.Chłopak zamieszkał u przyjaciół, cały czas chodził do szkoły, a jednocześnie pracował na cały etat. Liceum skończył ze świetnym wynikiem, ale nie miał pieniędzy na pokrycie czesnego na uniwersytecie. Wtedy jego nauczycielka biologii otworzyła zbiórkę pieniędzy w jego imieniu - udało się zebrać prawie 50 tysięcy dolarów.
Prokurator generalny Jeff Sessions ogłosił utworzenie grupy zadaniowej ds. wolności religijnej, mającej na celu wdrożenie i egzekwowanie polityki anty-LGBTQ w sprawie Trumpa, która pozwoliłaby ludziom na dyskryminację opartą na przekonaniach religijnych.
Tym roku do nagród Emmy, kategoria prowadzący program reality/show aż czterech to osoby LGBT od chłopaków z "Queer Eye". RuPaul Charles (RuPaul's Drag Race), Ellen DeGeneres ("Ellen’s Game of Games"), Jane Lynch ("Hollywood Game Night") i Tim Gunn (nominowani wspólnie z Heidi Klum za "Project Runway"). Charles, DeGeneres i Lynch są homoseksualni. Gunn miał przeszłe relacje z mężczyznami, ale opisał siebie ostatnio jako bezpłciowy.
Raport dotyczące młodzieży HRC z 2018 r. Wykazał, że 51 procent osób transpłciowych nie może nigdy korzystać z toalety lub szatni w szkole, które pasują do ich tożsamości płciowej. HRC mówi musimy zrobić więcej dla naszej młodzieży żeby byli sobą.
Democracy Now! wiadomości w perspektywy lewicowe
Tweet
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz