wtorek, 10 lipca 2018

News: Alison Van Uytvanck, ShortList, Tab Hunter, Pride London, Jason Collins, Maine, HIV, Kanada, OUT: LGBTQ Poland ...


Alison Van Uytvanck wyeliminowała z Wimbledonu obrończynię tytułu Garbine Muguruzę i 27. na świecie Anette Kontaveit, ale najgłośniej jest z powodu pocałunku ze swoją partnerką Greet Minnem, też tenisistką.

Van Uytvanck po wygranej z Kontaveit podbiegła do trybuny i pocałowała Minnem. Na pomeczowej konferencji temat jej orientacji seksualnej wrócił, choć to nie była tajemnica. 24-latka z Belgii coming outu dokonała w lutym po zwycięstwie w turnieju w Budapeszcie.

- Zdecydowałam się na ten gest publicznie, bo byłam bardzo szczęśliwa. Nie muszę się niczego wstydzić. Chcę być wolna. Nie mam przecież żadnej choroby - powiedziała. (...) - Sport.pl

W magazynie lifestylowy dla mężczyzn ShortList pojawiła się para gejów dwóch rasowa Polak i jego partner Brytyjczyk.

„OUT: LGBTQ Poland” to zbiór portretów i opowieści nieheteronormatywnych Polaków, które w równym stopniu podnoszą na duchu, co mrożą krew w żyłach

Gdybym urodził się w innych czasach, być może znalazłbym wsparcie. Dzisiaj dzieciaki mogą się wszystkiego dowiedzieć z internetu. Ale moje pokolenie? Gdzie mieliśmy iść? Do szkolnego psychologa, który albo udawał, że cię nie rozumie, albo wysłał do psychiatry? Nic więcej nie mogliśmy zrobić. Nie miałem kogo o to zapytać, nie miałem z kim o tym porozmawiać. W podstawówce poszedłem do szkolnej pani psycholog. Zapytałem ją, czy może wie, kim jestem. Zupełnie mnie zignorowała – podobnie jak większość ludzi, których spotkałem. To nie tak, że celowo się wycofałem i nie chciałem z nikim rozmawiać o swoich doświadczeniach. Po prostu nie miałem się do kogo zwrócić. Nikt nie chciał mnie słuchać. Czułem się osamotniony, również przy rodzicach. Próbowałem do nich dotrzeć na różne sposoby i nie wierzę, żeby nigdy tego nie zauważyli. Nadal udają, że tego nie rozumieją, a przecież mam już 40 lat. Wielokrotnie słyszałem, jak opisywali mnie jako „chłopczycę”, ale nigdy mnie nie zapytali, dlaczego jestem taki, jaki jestem. Sam teraz też nie poruszę tego tematu, ponieważ oboje mają już po 70 lat. Nie sądzę, żeby przeżyli tę rozmowę. Zawsze powtarzam, że żywię do nich urazę. Naprawdę tak jest. Nie wyobrażam sobie, że mógłbym mieć córkę i po zauważeniu czegoś takiego, nigdy jej o to nie zapytać. (...) - Vice News Polska.

Bożyszcze lat 50. nie żyje. Aktor Tab Hunter zmarł w wieku 86. lat. W 2005 roku w bestsellerowej biografii gwiazdor ujawnił, że jest homoseksualistą.

Urodzony w 1931 roku jako Arthur Gelien, zyskał sławę, wcielając się w rolę Harolda Bridgesa u boku Roberta Mitchuma w "Kocich śladach". Był jednym z najbardziej rozpoznawalnych aktorów drugiej połowy lat 50. dzięki produkcjom "Operacja Saipan", "Morski pościg" i "Płonące wzgórza".

Oprócz kariery filmowej, interesował się muzyką. W 1956 roku znalazł się na szczycie listy Billboard Hot 100 z utworem "Young Love".

Popularność Huntera przypadała na czasy, kiedy homoseksualizm wciąż stanowił wielkie tabu w Fabryce Snów. Aktor przyznał po latach, że był zmuszony wieść podwójne życie. Mężczyzna spotykał się m.in. z Anthonym Perkinsem (odtwórcą roli Normana Batesa w "Psychozie") oraz słynnym łyżwiarzem Robbiem Robertsonem. W tym samym czasie utrzymywał jednak fikcyjny romans z aktorką rosyjskiego pochodzenia, Natalie Wood. Coming outu dokonał na łamach biografii "Tab Hunter Confidential: The Making of a Movie Star", napisanej wspólnie z Eddiem Mullerem - Onet.pl

Kontrowersyjnych wypowiedzi na Jasnej Górze w ostatnich dwóch dniach padło wiele. Do Częstochowy zjechały tysiące osób na 27. Pielgrzymkę Rodziny Radia Maryja. Ojciec Tadeusz Rydzyk fragment jednego z przemówień poświęcił homoseksualizmowi. I albo dyrektorowi toruńskiej rozgłośni coś się pomieszało, albo celowo wprowadził wiernych w błąd.

Wielu ludzi w świecie – nie myślę tylko o Polsce, bo w Polsce może jeszcze się bronią – ale wielu ludzi ma już jakby przemielone umysły. Już nie robi na nich wrażenia, (…) że dwóch facetów to małżeństwo – albo dwie kobiety. Normalnie to by się nazywało zboczenie, ale jak jeden minister za czasów AWS-u powiedział, że to jest zboczenie, to na drugi dzień już przestał być ministrem, bo przyszedł "błękitny telefon" z Brukseli.

Członek ZChN, stomatolog Kazimierz Kapera w 1991 r. został podsekretarzem stanu w ministerstwie zdrowia w rządzie premiera Jana Krzysztofa Bieleckiego. Krótko pozostał na stanowisku – zaledwie dwa miesiące.

Jego rządowa kariera skończyła się tuż po tym, jak w imieniu ministerstwa obwieścił: "Homoseksualiści to zboczeńcy roznoszący AIDS". Premier Bielecki odwołał go w trybie natychmiastowym, przez co Kazimierz Kapera dla środowisk konserwatywnych stał się wręcz symbolem męczeństwa.

Ale to był sam początek lat 90., pierwsze chwile po upadku PRL – na terenie Polski jeszcze stacjonowały radzieckie wojska. Żaden AWS (Akcja Wyborcza "Solidarność") jeszcze wtedy nie istniał. O żadnej Brukseli nikt wtedy jeszcze nie śmiał nawet marzyć – Polska znalazła się w UE dopiero kilkanaście lat później. (...) - Na Temat.

Pinksixty News wiadomości LGBT - Więcej ludzkich szczątków zostało odnaleziony z nieruchomości związanej z oskarżonym seryjnym mordercą Brucem McArthurem.

Oświadczenie Pride London dotyczące skrajny lesbijskiej grupy która protestowała przeciwko trans kobietom miedzy innymi Kristine Garin, prezes stowarzyszenia European Pride Organiser Association, powiedziała:

"Ruch Pride zostały rozpoczęty przez trans (Marsha P. Johnson czy Sylvia Rivera), a ludzie trans muszą zawsze być mile widziani w parada Pride. Całkowicie potępiamy transfobicznych, nienawistnych demonstrantów, którzy zablokowali Pride in London.

Maine Gubernator Paul LePage zawetował ustawę, która chroniłaby młodzież LGBTQ przed szkodliwą praktyką tak zwanej "terapii konwersyjnej".

Stygmatyzacja osób HIV wiele osób odrzuca taki osób, Terrence Higgins Trust pokazuje szokujące dane.

Przed nami półfinały mistrzostw świata w piłce nożnej w Rosji. O finał powalczą Francja z Belgią i Chorwacja z Anglią. Co ciekawe: są to kraje, gdzie pary jednopłciowe mogą zawierać małżeństwa, a przypadku Chorwacji - partnerstwa.


Jason Collins dla NowThis opowiada dlaczego ujawnił się jest gejem


Aloysius Sali uchodźca z Ugandy uciekł z swojego kraju z powodu prześladowań za do jest gejem.


Protesty w hrabstwie w Richmond, w stanie Wirginia, aby zaprotestować przeciwko uwięzieniu imigrantów transpłciowych i LGBT przez służby emigracyjne ICE (Immigration and Customs Enforcement).



Democracy Now! wiadomości w perspektywy lewicowe



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz