środa, 13 stycznia 2016

Robert Rient - Jak religia i psychologia zabija miłość


Pisarz Robert Rient (autor autobiograficznej powieści "Świadek") na wystąpieniu z TEDx w Toruniu: "Jak miałem 19 lat, odważyłem się komuś opowiedzieć o w ciele, który chciałem wyjąć przy pomocy Boga, potem przy pomocy przyjaciółki. Ale nie odważyłem się otworzyć ust - na małej karteczce papieru napisałem i dałem do przeczytania przyjaciółce Ewelinie. Większą część życia spędziłem na tym, by pozbyć się homoseksualnej części mnie - przy pomocy modlitwy, głoszenia, zaangażowania, przy pomocy związku z inną przyjaciółką - Gają. (...) Pozbyć się tej części, która jest pogardzana, nieakceptowana. Później trafiłem na psychoterapeutę w Krakowie, który obiecał uczynić ze mnie szczęśliwego heteroseksualistę. Poległ i ja też. W momencie, gdy odpuściłem walkę - cierń wypadł. Jestem gejem - to żadna duma, ale też żaden wstyd. 

Mówię o tym, bo ci, którzy są wykluczeni z systemu - z systemu rodziny, środowiska, pracy, muszą wykonać ekstremalny wysiłek, by zrozumieć, jak działa system, który ich samych wyklucza."


Całe wystąpienie poświęcone jest przede wszystkim temu, jak "religia i psychologia zabija miłość". Robert Rient urodził się i wychował w rodzinie świadków Jehowy. (Replika)



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz