środa, 6 stycznia 2016

Jackie Biskupski została zaprzysiężona na burmistrza Salt Lake City


Jackie Biskupski została zaprzysiężona oficjalnie na burmistrza Salt Lake City, stała się pierwszym lesbijką która została wybrana w tym stanie. 49-letnia była deputowana z Utah. W 1998 roku została pierwszą osobą homoseksualną wybrana do Izby Reprezentantów Utah. Służyła do roku 2011. Od tego czasu pracowała w Urzędzie Salt Lake County szeryfa. Biskupski pokonała urzędującego burmistrza Ralph Becker w listopadzie, zdobywając 52 procent głosów.

Jackie Biskupski, pochodzi z polsko-amerykańskiej katolickiej rodziny i będąca samotną matką adoptowała syna, obecnie jest związana z Betty Iverson, która stała koło niej podczas sprzysiężenia.

W przemówieniu dziękowała miedzy swojej rodzinie za wsparcie. "Dziękuję za to, że tu dzisiaj jestem. Chcę zacząć od uznania, jak bardzo jestem wdzięczna za miłość i wsparcie mojej rodziny, którzy są tutaj dzisiaj ze mną. Mojej narzeczonej Betty, naszym synom Archie i Jack, mojemu ojcu, Marvin Biskupski, mojej siostrze Pam jej rodzinie, mojej kuzynce Teresie."

(Good4Utah/zdjęcie NCLR - The National Center for Lesbian Rights od Kate Kendell

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz