sobota, 21 marca 2020

Światowy Dzień Zespołu Downa


Dziś, 21 marca, obchodzimy Światowy Dzień Zespołu Downa. Choroba ta nadal budzi wiele uprzedzeń i krzywdzących stereotypów.

Także osoby LGBT, chorują na zespól Downa,tylko osoby niepełnosprawne LGBT są jeszcze bardziej dyskryminowane podwójnie. Z powodu orientacji i niepełnosprawności. Same środowisko homoseksualne, także odrzuca takie osoby.

Brytyjska Fundacja FitzRoy, ich kampania „Everyone needs love” („Każdy potrzebuje miłości”). Pierwsza randka. Młody chłopak niecierpliwie czeka na ukochaną osobę, a gdy ta w końcu nadchodzi, rzuca się jej na szyję, czym wzbudza zainteresowanie dwóch mężczyzn siedzących na ławce. Potem zakochani razem idą do restauracji, skąd jednak, urażeni zachowaniem wyraźnie speszonej kelnerki, szybko wychodzą, by karmić kaczki w parku. Tam też towarzyszy im zdziwione spojrzenie – tym razem starszej pani na skuterze inwalidzkim. Skąd to zainteresowanie? Może stąd, że ta para zakochanych to dwaj mężczyźni z zespołem Downa?


Australijski piosenkarz gej Luke Antony nagrał teledysk, na postawie klasycznej piosenki Cyndi Lauper True Colors.

Wideoklipie występuje 19-letnia z Brisbane modelka Madeline Stuart, pierwsza na świecie supermodelka z zespołem Downa.

Antony'iego - brat ma poważne upośledzenie słuchu i najlepszym przyjacielem jest prawie niewidomych - spędził swoją karierę promując różnorodności, równości i integrację.

"Dla mnie True Colors, dla każdego, kto jest nieco inny; czy jest to rasa, seksualność czy niepełnosprawność. Ważne jest, aby dowiedzieć się, kim jesteś i być dumni z tego kim jest."



Taki się urodziłem znany program z kanału Lifetime. Wśród uczestników programu jest Rachel która ma brata Jonathana, który jest gejem.



Dwóch tatusiów Garry i Kyle, którzy mają dzieci niepełnosprawne, miedzy innymi córkę Downa, Zaadoptowali dzieci które są niepełnosprawne. Przy dzieciach niepełnosprawny trzeba pracować wychować jeszcze wiele razy bardziej, wiele miłości, cierpliwości do taki dzieci.


Ryan Haddad, gej mieszkający w Nowym Jorku, z porażeniem mózgowym, w filmie YouTuber Davey Wavey, Haddad szczerze otwiera się o tym jak żyje się gejowi z niepełnosprawnością. „Wielu nie zbliżają się do mnie w barach, zacząłem wierzyć, że to znaczy, że nie jestem sexy, zacząłem wierzyć, że coś jest ze mną nie tak. Ale jeśli spojrzeć na siebie w lustrze, wiem, że jestem bardzo przystojny."



Opowieść Andrew Gurza gej niepełnosprawny który marzył o czułości, dotyku wielu musi używać tak zwany prostytutek, żeby ktoś ich dotknął, kochać się. Opowieść jego doświadczenie z osobą którą zapłacił żeby miał kontakt.



Nathan i Robert wystąpili w kampanii Equality Network w Szkocji na rzecz równości małżeństw



Gej niepełnosprawny Ryan O'Connell opowiada o sobie