środa, 21 lutego 2018

Kuba Lendzion z KPH dostał dwie nagrody od redakcji Gazety Wyborczej


Stołek 2017 trafił w ręce do Kuby Lendziona z KPH - Gratulacje.

KPH: Kuba dostał dwie nagrody - został wyróżniony za walkę z homofobią w szkole zarówno przez redakcję stołecznej Gazety Wyborczej jak i jej czytelników i czytelniczki. Wielka duma!

Kilka słów od Kuby: "Dedykuję tę nagrodę wszystkim uczniom i uczennicom LGBT, które w murach swoich szkół doświadczają często homofonicznej przemocy – to jest ich nagroda! Chcę, aby tegoroczny stołek stał się symbolem tego, że trzeba i warto walczyć o swoje prawo do godnego życia, do życia bez szykan, wyzwisk, upokorzeń i przemocy fizycznej bez względu na to jaką orientację seksualną posiadamy lub z jaką tożsamością płciową się identyfikujemy."

Mówił o swojej nominacji: "Nominacja do nagrody Stołka to dla mnie wielkie wyróżnienie. Podejmując decyzję o złożeniu pozwu przeciwko szkole, chciałem wyrazić swój sprzeciw wobec szkolnej homofobii. Zrobiłem to również z myślą o tych wszystkich młodych osobach LGBT, które każdego dnia stawiają czoła przemocy i nienawiści. Chciałbym, aby takich dramatów jak mój było jak najmniej. Dlatego mam nadzieję, że dzięki wyrokowi w mojej sprawie, kadra szkolna zwróci uwagę na uczniów i uczennice LGBT i zadba o ich bezpieczeństwo – mówi Kuba w reakcji na informację o nominacji do nagrody Gazety Wyborczej."


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz