niedziela, 13 grudnia 2015

Dzień z byłym księdzem Gary Meier z St. Louis

Fot: St Louis Post-Dispatch
Historia księdza Garego Meiera, jeden z wielu księży gejów. "Tą decyzją postawił na szali swoją przyszłość i karierę w Kościele katolickim. Ksiądz Gary Meier z St. Louis w USA ogłosił, że jest gejem i autorem anonimowej dotychczas książki "Ukryte głosy: Refleksje geja, księdza katolickiego". Przez 15 lat próbował pracować, przekonywać, że potępianie homoseksualistów nie jest dobre, ale dał wygrane zrezygnował bycia księdzem kilka lat temu.

- Przez lata próbowałem pogodzić moje milczenie jako księdza-geja z coraz bardziej homofobiczną postawą Kościoła. Bezskutecznie, podobnie można powiedzieć jak Krzysztof Charamsa. Miałem nadzieję, że znajdę sposób, by pogodzić moją orientację z pozostaniem w tej wrogiej mi hierarchii. Bezskutecznie wierzył że uda jemu zmienić.

Kościół przez lata podejmował coraz większe środki dyskryminujące osoby LGBT. Grozi nauczycielom zwolnieniami z pracy i zwalnia do tej pory lesbijek i gejów,  lobbowali, by do amerykańskich skautów nie przyjmować osób homoseksualnych. Sam Papież Franciszek tylko potwierdził stanowisko Kościoła, potępiając małżeństwa homoseksualne, które - jego zdaniem - mogą zniszczyć Boski plan.

"Gary Meier jest katolickim księdzem i... wyoutowanym gejem. Służył w archidiecezji w St. Louis w stanie Missouri (USA). Dwa lata temu przed ujawnił się publicznym opublikował anonimowo swe wspomnienia.

"Gdy w 2005 r. wprowadzono przepis, zgodnie z którym nie można święcić homoseksualnych kapłanów, wciąż łudziłem się, że pogodzę moje ukrywanie homoseksualnej orientacji z coraz bardziej antyhomoseksualnym stanowiskiem mojego Kościoła. Nie udało mi się. Miałem nadzieję, że jakoś odnajdę harmonię mimo homofobicznego nastawienia kościelnej hierarchii. Nie udało mi się. Czuję w sercu, że muszę solidaryzować się z tymi, których się dyskryminuje, którym odmawia się sakramentów. Przez te kilka dni od mojego coming outu otrzymałem wiele dowodów sympatii od moich parafian. Jednocześnie oskarżam mój Kościół o brak tolerancji" - powiedział wielebny Gary Meier.

Dodam komentarz Repliki w roku 2013 "Zatkało Was? Bo nas tak. Nawet nie zapytamy: kiedy jakiś polski ksiądz...? Ale byłoby fantastycznie, gdyby książka księdza Meiera ukazała się u nas...""

Kilka lat tygodniu temu w roku 2015 ujawnił się polski ksiądz Krzysztof Charamsa, wielu księży ujawniło się większość odeszło, nawet wielu parafian. Co zmieniło się, nic i to przeraża nie ma potępienia homofobii, dalej dochodzi ataki, morderstwa. To przykre kościół katolicki odrzuca LGBT. Ale kościół popiera tylko "kryptogejów", mogą robić co chcą jak ostatni skandal w USA.

(źródło gazeta.pl/Replika)

Oficjalna strona jego TUTAJ 


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz